Hírek : Geiger Mustang GT 520 |
Geiger Mustang GT 520
Kis vigaszt nyújt a Geiger azoknak, akik mindig is egy Shelby Mustang GT 500-ra vágytak. Mivel az 500 lóerős csúcs-Mustang nem jön Európába, a rajongóknak be kell érniük a Geiger nem kevésbé elképesztő GT 520-asával, ami egy-két paraméterében még túl is tesz az amerikai tesón.
Hogy mennyi izgalmat és karaktert tartogat a Ford Mustang, a Geiger narancssárga-fekete gépe jól illusztrálja. Az eredmény 520 lóerő és 287 km/órás végsebesség. A V8-as mindenekelőtt mélyreható átalakításon ment keresztül. 4600 köbcentijét 5200-ra duzzasztották, mindkét hengerfejét megmunkálták, sport vezérműtengelyekkel szerelték fel és megerősítették a szelepmechanizmusát. Ezután szíjhajtásos kompresszort raktak rá a megfelelő méretű köztes hűtővel együtt. A konverziót egy leömlőtől kezdődő rozsdamentes acél sportkipufogó-rendszer zárta.
Az eredeti 300 lóerős teljesítmény az átépítés után 520-ra ugrott, a forgatónyomaték pedig 563 newtonméterre emelkedett. Az erőt egy módosított hatfokozatú kézi váltó és egy sport kuplung továbbítja a hátsó kerekek felé. A Geiger Mustang kivételes menetteljesítményekkel bír: 0-100 km/órára 4,2 másodperc alatt gyorsul fel és eléri a 287 km/órás végsebességet. Hogy a motor mindig hozzájusson a kellő mennyiségű friss levegőhöz, a müncheni tuner speciális motorháztetőt illesztett a Mustangra. Egyébiránt már készül a sima V8-as erőforráshoz a kompresszor készlet, ami 412 lóerőt fog eredményezni.
A show-autó nemcsak narancssárga fényezésével és fekete Le Mans csíkozásával tűnik ki a tömegből, hanem földig húzott, sportos karosszériájával is. A széles ráccsal rendelkező első lökhárító a gyári rögzítési pontokhoz illeszkedik, tehát könnyen felszerelhető, s még a fékek hűtését szolgáló nyílásokat is kialakítottak benne. Hátul a diffúzor, valamint a légterelő szárny javítják az optikát és persze segítik a menet közbeni tapadást. A vaskos küszöbök még mélyebbnek láttatják az autót.
A szenzációs megjelenést a Geiger többrészes krómfelnijei is erősítik. Az ötküllős, retro stílusú kerekek 20 colosak, elöl 255/35 ZR 20-as, hátul 285/30 ZR 20-as abroncsokkal. Azonban a tágas sárvédők alatt még ezek is elvesztek volna, ha a Geiger egy állítható magasságú sportfutóművel nem teszi lejjebb a Mustangot 50 mm-rel. A több mint félezer lóerő nagyteljesítményű fékrendszer beszerelését is megkövetelte, ezért a német tuner előre 355 x 32 mm-es tárcsákat rakott fel négydugattyús féknyergekkel. Hátra opcióként kerülhet fel az új berendezés.
A Geiger Mustang GT 520 utastere is megér egy misét. Új állapotában aligha azonosítható egy Mustang beltereként: fekete bőrkárpitozású kagylóülések és egyedileg épített illetve hangolt JBL hifiberendezés foglalja el. Az autóba a fejegység és a digitális hangprocesszor mellett összesen négy erősítő, öt akkumulátor, és legalább egy tucat hangszóró került. Utóbbiakat az erősítők csaknem 10 ezer wattal hajtják meg.
Találni hangszórót a műszerfalon, az ajtókban, a két hátsó szükségülés helyén, valamint a csomagtartóban is.
A Geiger Mustang GT 520 a következő egy évet show autóként fogja eltölteni, s minden nagyobb autókiállításon jelen lesz. Alkatrészei azonban már egyenként megvásárolhatók a jelenlegi Mustang modellekhez.
|