joverdak
joverdak
Helló!
Helló!
 
Menü
 
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Számláló
Indulás: 2006-05-08
 
Hírek
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Szavazás
Hogy tetszenek a hírek?

Jók!
Hoszúak!
Nem jók!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Zene!
 
Hírek
Hírek : Ez a mi autónk

Ez a mi autónk

Örülök, hogy nálunk gyártják a Suzukit, de sokkal büszkébben dagad a mellem, ha az Audi TT Coupéra gondolok. Szeptembertől itt az új, mi már most kipróbáltuk.

Alig telt el két hét a Skoda Roomster bemutató óta, megint a 44 milliós VW Multivan Business bőrülésein találtam magam hirtelen. Azóta letörte valaki az asztalt, sőt a DVD is csak álló helyzetben működött. Ugrott a kártyázás és a videózás, így már csak az elektromos ülésállítás maradt játékszernek, útban Salzburg felé.

Szerencsére csak egyet kellett aludni és máris egy férfiasabb játékszer került a kezeim közé. Nem mondom, hogy annyira vártam, mint a karácsonyt, sőt nincs köze a szexhez sem, mégis izgatott voltam. Igaz, hogy utolsóként hozták a magyarokat, de legalább eljöttünk, hogy megnézhessük és kipróbálhassuk az új Audi TT Coupét.
Pont annyira magyar, mint az Unicum vagy az Erős Pista, büszkék lehetünk a TT-re, elvégre Győrben szerelik össze. A szívben félig a mi vérünk lüktet, ugyanis nálunk gyártják az egyik rendelhető motorvariánst, a kétliteres TFSI-t. A 3,2-es nem itthon készül, bár a hasonló hengerűrtartalmú FSI szintén hazai.

Alacsonyabb teljesítményű változatokra is lehet a későbbiekben számítani, de a TT-ben presztízsből sem lesz sokkal kisebb motor. Győri informátorunktól megtudtuk, hogy a 3,2-est egy 290 lóerős szívómotor váltja majd le, a paletta aljára pedig egy 180 lóerő körüli turbómotor kerül. Lesz dízel is, a kétliteres PD TDI motor személyében.

Sörözés az Audi gyárban

A száraz műszaki adatoknál sokkal komolyabb dolgokra derült fény a vacsora alatt, miközben a manuális váltóért felelős tesztmérnökkel vacsoráztunk. Kiderült, hogy csak az áttételek újak a váltóban, így ezt a témát szerencsére gyorsan ugorhattuk. Majd simán átmentünk a DSG S-tronic felett is, mert szimpla átnevezésről van szó, a DSG váltó ugyanaz, mint volt.

Ennél jóval érdekesebb, a német férfiak ugyanazokkal a problémákkal küzdenek, mint hazai társaik. A jó csajok ott is a sportkocsikra vagy a nagy terepjárókra buknak, sőt már a háztartás vezetését sem érzik saját feladatuknak. Azért nekik annyival jobb a helyzetük, hogy egy kezdő mérnök is 3000 euró felett keres az Audinál, sőt még sört is ihat a menzán ebédidőben.

Szintén jó szokás, hogy arrafelé, ha több mint 10 órát dolgozunk, máris retteghet a főnök a szakszervezettől. De jó lenne ezt itthon is bevezetni!

Csajos és csajozós

Állítólag a TT és a hozzá hasonló sportautókkal megy a legkönnyebb a dolog, már ami a fentebb említett nőszerzési praktikákat illeti. Ezek az autók ugyanis nem elrettentően drágák, mint egy Ferrari, tulajdonosuk ekképpen valószínűleg nem lányfuttatással elkapatott vállalkozó. Mégis elég feltűnő egy TT arra, hogy mindig kellően sportosan és elegánsan jelenjünk meg vele.

Kicsivel ugyan olcsóbb lesz elődjénél, de aki képes megvenni egy 9,5 milliós alapmodellt, az valószínűleg ki tudja elégíteni hódolói vágyait. 13,5 millióra taksálják a 3,2-es árát, ezt a regadó dobja meg ilyen durván. Népautó biztosan nem lesz belőle, a Suzuki egyelőre nincs veszélyben. Hiába a négy ülés, első autónak sem alkalmas, mivel a két hátsó csak alibi, nő ide nem fér.
Már gyártják, de szeptembertől kapható csak
Már gyártják, de szeptembertől kapható csak Igazi sportautó, nem látsz ki belőle!

Igazi sportautó, nem látsz ki belőle!
Nagyobb, de a hátsó ülések csak viccből vannak
Nagyobb, de a hátsó ülések csak viccből vannak

Könnyű hódítani a TT-vel: gömbölyű vonalaiba és piros színébe egy-kettőre belehabarodik a legtöbb nőnemű. Az Audinál tárt karokkal fogadják mindennemű kérésünket: bármiféle színkombináció rendelhető, maximum egy fejcsóválást kaphatunk a gyárból.

Amennyiben nem divatcikk-ként szeretnénk használni a TT-t, akkor már nem mindegy, hogy 200 vagy 250 lóerős, hogy négyhengeres turbó, vagy hathengeres szívó, hogy első- vagy quattro hajtású a TT.

Lépj oda!

Egyáltalán nem esik ugyanis nehezére igazi sportautóként viselkedni. Ehhez hűen nehéz belőle a kilátás, mély az üléshelyzet és piszkosul jól kanyarodik. Mivel a karosszériát egy rakás alumíniumból és csak némi acélból kalapálták ki, viszonylag könnyű építésű a TT.

Alig több mint 1200 kilogramm a kisebb turbómotoros TT, így csinos adatokat véshettek fel az adatlapjára. Az S-Tronic váltóval elég 6,4 másodperc is 100-ig, míg a 3,2-esnél 5,7 másodperc kell ugyanehhez a mutatványhoz. Ez az igazi mi autónk!

Görbül a szám, átitatja lelkem a hazaszeretet, de sajnálattal kell hallanom - illetve nem hallanom, hogy a Porsche Sound Designerei csak a hathengeres motor kipufogórendszerénél segédkeztek. A turbós változat alig hallat valamit magáról a külvilág felé.

Ez sokat elvesz a sportos életérzésből, a kormány és a pedáloknál kifejtendő erő ugyanez a kategória. Hiába húz jól széles tartományban, hiába utánozhatatlanul gyors az S-Tronic, nem érzem úgy, mintha egy vérbeli sportautóban ülnék.

Kezdődő aggályaimat szerencsére könnyedén szertefoszlatja a 3,2-es quattro, egoisták, száguldozók ide! Indítás után már alapjáraton is hallani a morajlást, és érezni, ahogyan a lóerők pillanatokon belül az aszfaltra térnek át a négykerék-hajtásnak köszönhetően, fittyet hányva az aktuális időjárásnak és útviszonyoknak.

Sportautóhoz kissé méltatlanul nem kaparnak el ez első kerekek, a menetstabilizáló szinte unatkozik még az éles kanyarokban is. Kár, hogy 4 millióval drágább lesz a TFSI-nél.
Baromi jól megy a 3,2-es, a hangja mennyei
Baromi jól megy a 3,2-es, a hangja mennyei A kétliteres turbó sem rossz, de kár, hogy nincs hangja
A kétliteres turbó sem rossz, de kár, hogy nincs hangja 120 felett bújik elő, de manuálisan is nyitható
120 felett bújik elő, de manuálisan is nyitható

 
Idő
 
Chat
Név:

Üzenet:
0 / 250
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Blépés a G-mailba
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Naptár
2025. Január
HKSCPSV
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Néhány jó lap!
 
Szavazatok
Melyiket kellene jobban ?

BMW 745D
Mercedes 400 cdi
Egyik sem!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG