Maszkmester
A divatnak nem állja útját se tenger, se part. Jobb, ha felkészülünk, hogy egyre több Darth Vader-maszkos autó jelenik meg a tuningtalikon itthon is. Rögtön itt az egyik első fecske, Csopaki István Audi TT kupéja.
Mindig az az igazi, ha valaki ismert előéletű autót vásárolhat. István a szerencsések közé tartozik, hiszen az Audi TT-t három éve egy jó barátjától vásárolta. Így tuti, hogy nem zúzták, nem buherálták a kocsit, valamint passzol a futott kilométerszám, és a szervizt sem kerülték az autóval. A kis Audi már gyárilag a jobb képességűek közé tartozik, hiszen az 1,8 literes turbómotor az erősebb, 225 lóerős verzió – az alapgép 185 lovas volt –, a hajtáslánc pedig quattro, azaz öszkerékhajtású a jármű. A kocsiba a vásárláskor még mindössze 24 000 km volt, így szinte újként meg is érett a chiptuningra, amellyel 260 lóerőre duzzasztották a teljesítményt. Természetesen feltolták a turbónyomást, az üzemanyagnyomást, így több nafta és több levegő szüli a többletteljesítményt. Amúgy jó darabig tuningcéllal nem nyúlt az új tulajdonos az autóhoz, csak használta vidáman. De tavaly nyáron meglátta az első képeket az új Audi TT-ről, és rájött, hogy ha jön az új, akkor az övé rögtön "régi" lesz, így szó sem lehet arról, hogy pőrén maradjon. És ha már átépít, akkor célként ráadásul eltökélte, hogy amit készít, az újságképes lesz, tehát megjelenhet nálunk, a TOP Tuningban. Tehát jött a tuningötlet, amelyet az Extrém Tuning formált műanyagba. Az első skiccek felvázolását követően másfél hónap alatt készült el a karosszériakészlet, amely két új lökhárítóból, egyedi hűtőmaszkból és küszöbökből áll. A küszöbhöz az ihletet a faceliftes TT, az orrhoz a TT RS adta. Azonban króm vagy rendszámfészek szóba se jöhetett. Így született a függőleges rácsozatú, hatalmas maszk, a lendületes oldal-légbeömlők, amelyek mindegyike fémráccsal lezárt. A hatalmas maszk mögé – bár egy közteshűtő jobban mutatna – nyolc távfényszórót szereltek, amelyekről már lekopott a fekete mattítás. Most az autó orrának alsó része 12 cm-re van az aszfalttól, ezért a tulaj air-ride futóművet szeretne beépíteni. Így, ha akarja, anélkül ültetheti porig az autót, hogy elveszítené az eredeti funkciót, mármint hogy haladni lehessen a géppel. A futómű környékén most még az egyetlen változás a Dotz krómfelnik felszerelése. A 18 col átmérőjű karikákra 225/40 R18 jelzetű Falken gumikat szereltek. Persze a zene sem maradt ki az autóból, sőt. Most éppen a harmadik variáció lakik a kocsiban. Az első kiépítés még egy szolid alapcucc volt, majd jött a második rendszer, amelynek a beépíthetőségéért kikapták a nem túl kényelmes, kétszemélyes hátsó üléspadot. A mostani brutál cucc direkt a megjelenéshez készült, a fotózás után István megkönnyebbülten mondta, hogy végre kiszerelheti a 250 kg-ot nyomó holtsúlyt az autóból, és visszateheti a társasági életet segítő hátsó üléseket. A fejegység navigációs Blaupunkt Aspen IVDN 7300 típus, amely a jeleket elöl Velocity hangszórókhoz küldi. Hátul MacAudio sugárzók szólnak, a csomagtartóban pedig két Velocity VC 1200 mélynyomó, valamint egy SPL 40 cm átmérőjű mély dolgozik. A munkában részt vesz két Dragster kondi, két Velocity erősítő. A ládarendszer is az Extrém Tuningnál készült, de a bekötéseket a tulaj maga szerelte. Így fejlődik is, és vissza is lép tuningszempontból a következő napokban a nagyarcú Audi TT.
|