Hírek : 600 lóerős Vipera |
600 lóerős Vipera
A sportkocsi bolondok örülhetnek. Jön az új, brutális őserőt megtestesítő Dodge Viper, ami még keményebben megy, még kíméletlenebbül fékez és még jobban terelgethető, mint elődje. A Vipera tízhengeres motorja immár bődületes 600 lóerőt és 760 newtonmétert állít elő.
Erős szív
A 2008-as modellévű Dodge Viper SRT10 erőforrása 90 lóerővel nagyobb teljesítményű, mint az elődé. Az SRT műhely mérnökei a McLaren Performance Technologies és a Ricardo segítségével azonban nemcsak nagyobb erőt sajtoltak ki a blokkból, hanem a károsanyag-kibocsátási normák betartására is szigorúan odafigyeltek. Megnövelték a lökettérfogatot, szabadabbá tették a levegőcserét és magasabb fordulatszámot engedélyeztek a motornak. A V10-es alumínium blokk 8,4 literes lett, új égéskamrákkal, nagyobb szelepekkel és VVT változó szelepvezérléssel felvértezett hengerfejet kapott. A szívórendszert is alaposan átfésülték, alacsony ellenállású légszűrőt szereltek be, a levegő-üzemanyag keveréket pedig platinahegyű gyertyák gyújtják be.
Az új Viperben elődjével ellentétben már kéttárcsás kuplungot találunk, s a Tremec T56 hatfokozatú manuális váltóművet is továbbfejlesztették. A sebességfokozatok 10 százalékkal hosszabbak és szinkronizálásuk is jobb, továbbá a váltóutat is lerövidítették.
A Viper Brembo fékrendszere is a világ legjobbjai közé tartozik, ugyanis a 14 colos tárcsák 96 km/óráról kevesebb mint 30 méter alatt nullára fékezik az autót. A mind a négy keréknél független, nagyrészt alumínium felfüggesztést versenykörülményekre is felkészítették. Az SRT mérnökei a maximális tapadás érdekében jobbnak látták még egy robosztus Dana M44-4-es hátsó tengely beszerelését is egy újfajta, GKN sebességérzékelős, részlegesen záró differenciálművel.
A Viper magasfényűre polírozott, elöl 18 x 10, hátul 19 x 13 hüvelyk méretű felniken gördül, melyből háromféle választható: van ötküllős, H-küllős és az új Razor kerék öt darab U-alakú küllővel. Figyelemfelkeltő külső
|
Galéria | |
A 2008-as Dodge Viper SRT10 is kétféle karosszériával lesz megrendelhető - Roadster és Coupe változatban. Mindkettő megkapja az új motorháztetőt, nagyobb középső légbeömlővel és hatékonyabb hűtést biztosító vízszintes nyílásokkal. Mindamellett nyolcféle fényezést vezetnek be az autóhoz, melyek közül öt - Venom Red, Snakeskin Green, Viper Violet, Viper Orange és Bright Blue - vadonatúj. Versenycsíkozás opcióként rendelhető fehérben, feketében,
ezüstben, grafitszürkében, kékben, és pirosban.
A Roadster és a Coupe számos karosszériaeleme eltérő, valójában csak a frontrész, a sárvédők, a motorháztető és az ajtók egyeznek meg rajtuk. A keménytetős Coupe torziós merevsége természetesen jobb a nyitott tetős változaténál, plusz lejtős tetővonala és hátsó élspoilere jócskán növeli a leszorítóerőt. Ennek a változatnak a csomagtere is 177 literrel nagyobb (összesen 414 liter).
Teljesítmény-orientált utastér
A Viper SRT10 Roadster és Coupe motorja a megszokott piros indítógombbal kelthető életre, a funkcionális, egyszerű műszerfalon pedig változatlanul három főműszer és négy függőleges elrendezésű kiegészítő körműszer kapott helyet. A legfontosabb műszer a fordulatszámmérő, tőle jobbra pedig a 350 km/óráig skálázott sebességmérő van. Újdonság, hogy az utastér már nemcsak feketében, hanem négy különböző színösszeállításban is kérhető: fekete/piros, fekete/kék, fekete/pala és fekete/világosbarna. Ezen kívül a műszerfal és a középkonzol is feldobható különböző dekorbetétekkel. A hosszú lábú sofőrök minden bizonnyal értékelik majd az állítható pedálokat is.
A 2008-as modellévű Dodge Viper SRT10-et kézi munkával fogják összeszerelni a Conner Avenue üzemben, Detroitban. Az első példányok nyáron érkeznek meg az észak-amerikai kereskedésekbe.
|