aFRodiziákum
Spanyolország nemcsak a kétszeres F1 világbajnok Fernando Alonso révén érdekelt az autósvilágban, hanem gyártó lévén a SEAT által is. Az egymásra tojásként hasonlító Altea, Toledo és Leon típusok közül az utóbbit emelte ki a JE Design.
Afrodiziákum. Különféle nyomtatott és online határozó szótárak szerint a nemi vágyat, képességet és élvezetet fokozó szer, amelyet már az ősi kínai, valamint az arab szerelmi irodalom is számon tartott. Átvitt értelemben a JE Design által megvadított Leon is hasonló célokat szolgál, hiszen dögös külseje jó esetben megbabonázza a szemlélőt, javított képességei pedig élvezetesebbé teszik a vezetést, amely elfoglaltság a férfiak döntő többsége szerint a legjobb dolog a világon, amit ruhában szokás csinálni. Köszönhetően a VW-csoporthoz való tartozás miatt, származása ellenére a SEAT manapság inkább német, mint spanyol márka, így nem meglepő, hogy a tuningot végző műhely sem fanatikus katalánok társasága. Az 1 P - amely tetszés szerint utalhat az autósportban közismert Pole Position vagy First Position állapotra - a gyárilag kultúráltan sportosított FR sorozatra épül, és eminensként egyaránt elérhető kétliteres turbódízel vagy benzines turbó változatban, hogy vásárláskor ne okozzon fejfájást.
FR, azaz Formula Racing kivitelű SEAT már járt teszten az Autóstílus szerkesztőségében, igaz, egyelőre csak az Altea, és nem a Leon, amely hamarosan érkezik. A személyes próba során azonban egyértelműen kiderült, hogy alaphelyzetben is kellemes partner egy FR kiegészítőkkel génkezelt modell, így a JE Design sajtóanyaga alapján kissé realisztikusabban tudunk közelíteni a valósághoz. Kívülről befelé haladva kezdjük a karosszériával, leszögezve az elején, hogy a különlegesen nyíló első ajtókról egy szimpla sor nincs az ismertetőben, így nem tudni, standard megoldás, vagy egyedi, rendelhető opció a látványos kialakítás. A komplett bodykit új kötényt, embléma nélküli matt fekete hűtőmaszkot, lámpaszűkítőt, küszöbborítást és diffúzoros hátsó lökhárítót foglal magába. Akinek tetszik, matt fekete "Shark attack" uszonyt is kérhet, amit öntapadós felülettel erősítenek a tetőre. A négykéményes végződésű sportkipufogó furcsa módon extra tétel, a könnyűfém felni méretválaszték viszont bőséges, mert a 17 colos, Multispoke designban ajánlott készlet 18, illetve extrém 19 colos (abroncsméret: 225/35 R 19 Y) kivitelben is rendelkezésre áll.
A dízel Leon FR TDI módosított 1 P FR átirata 170 helyett 193 lóerős, maximális forgatónyomatéka 410 newtonméter. Az erőtöbblet számszerűsítve plusz 6 km/h és 6 tized másodperc, amely a JE Design változat esetében 224 km/órás végsebességet és 7,6 másodperces gyorsulás jelent 0-100-ig. A benzines TFSI még ennél is combosabb, hiszen 200 helyett 244 lóerős teljesítmény áll a vezető rendelkezésére (a gyári Leon Cupra 240 lóerős), igaz, a 355 newtonméter nem éri el a TDI forgatónyomatékát. A csúcssebesség növekedése újfent 6 km/h (229-ről 235 km/h), gyorsulásban azonban már 8 tizeddel fürgébb a leingarteni SEAT - 7,3 másodpercről 6,5-re csökkent a szabvány sprint ideje. A megnövelt teljesítménnyel lépést tart a fék és a futómű. Az első tengelyen 330 milliméteres féktárcsákat találni, 4 dugattyús féknyergekkel, futóműből pedig kétféle választható. Már az egységesen 30 milliméteres ültetést tartalmazó szett is jótékony hatással van a sportos menettulajdonságokra, igaz ínyenceknek azonban az állítható készlet ajánlott, 35 és 65 milliméter közötti szélső értékekkel.
|