Kamleon
2006.06.02. 13:16
Nincs sok Opel Speedster Magyarorszgon. A kt tesztaut mellett &
Gyerekek! gy gondolom, hogy minden tuningszenvedllyel fertztt lma, mg akkor is ha kzzel lbbal tiltakozik ellene, hogy egyszer egy vadij, mg szalonszag autt dnthessen darabokra, hogy utna minden porcikjban tuningolva rakja ssze. A szztuningols keveseknek adatik meg, Tth Imre viszont a kevesek kz tartozik. Eddig minden autjn alaktott, de munkssgra a koront ma a sznjtsz Opel Speedster teszi fel. Igaz Imre elvan az Opelekkel, de a Speedstert ppen nem az opelsge miatt vlasztotta. Kis nyitott roadstert szeretett volna vsrolni. Minden jelltet kiprblt, a Honda S2000-et, az MG TF-et, az Audi TT-t s a Speedstert. A f szempont a vezethetsg s a vezetsi lmny volt. Elsknt a TT esett ki. Kvette az MG. Maradt a Honda s az Opel. De gyztt a kis Lotus szrmazk, mert az S2000-bl mr tl sok fut az orszgban s az Opel mg rtesz egy lapttal az lvezkeds tern is. De Imre Speedstere nem lehetett olyan, mint a msik hrom (kett). gy embernk alig hozta el a szalonbl 2001 jniusban a kocsit, egy ht mlva elkezdte az talaktst. Az Opel jelvnyek leugrottak, a felniket 18 colosokra cserlte, ell az eredeti 175-s helyett 195-s, htul 245-s gumikkal. Igaz gy szsabb lett az Opel orra a kanyarokban, de dgsebb. Felszereltk mg a Speedster Turbo hts szrnyt, s kt kis koptatt elre. A kis utastrben a gyri szvetkrpitot fekete brrel vltottk fel, majd azt is lecserltk fekete-pirosra. gy ez egy light-os tuning. Imi is rezte, gy bjta a netet, ki vllal komolyabb beavatkozst. Egy ve tallta meg a Dunaharasztiban dolgoz XXL tuningot – aki beszlltja tbb nagy nmet tuningcsapatnak, pldul a JE-Design-nak. Becsattogott hozzjuk s nyakonnttte ket a skicceivel. Horvth Gborral – az XXL csapat feje – az tletek felt selejteztk, mint megoldhatatlant, de helykbe jobbakat talltak ki. Pldul, hogy a tuning ne csak a formrl szljon, ne rugaszkodjon el teljesen a gyri formtl, gy ne legyenek testidegenek a felszerelt cuccok. Amellett ne csapjk agyon a kocsi j lgellenllsi rtkt. Vgl kialakult a kpeken lthat szett, amely tnyleg egyedi s klnleges: csak a kt ajtburkolat maradt eredeti. Imi nem szerette volna, hogy ms is hozzjusson a kszlethez, gy megvsrolta a szerszmokat. Pedig akad rdekld: a nemzetkzi Speedster Fun Club tagjai kztt angol, norvg s svjci Speedsteres is feni r a fogt. De vissza mhelybe! Imre meg akarta tartani a gyri piros sznt, mert egy sportaut legyen piros. XXL Gbor viszont csvlta a fejt, s mint egy kisrdg elkezdte a csbtst. Sznmintkkal persze. 10-12 kevert Lechler sznt mutatott, amelyek kzl vgl befutott a lila-kk-mlyva-arany kombinci. A Lechler felismerte az Opel fjsban rejl reklm lehetsget s ingyen vllaltk a munkt – az anyagot ki kellett fizetni. ldottuk az idt, hogy sikerlt lefotzni az autt s nyakon cspni az rnyalatokat! Az j kinzethez azonban nem passzoltak sem a rgi felnik, sem a bels design. Csere! Mire kikemnyedett a lakk a kasznin, addigra ksz lett a bzsszn full brbels s befutottak az Antera 309 kerktrcsk. Az utbbiak igazi dgk: elre 8x18, htulra 10x18 col mreteket csavaroztak 225/35 R18, illetve 265/35 R18 jelzs gumikkal. De mg mindig elvesztek a kerekek az bls kerkjratokban, gy ell-htul oldalanknt 30-30 mm vastag nyomtvszlest pogcskat kellett a felnik al tenni. Krlbell itt vgleg eltemettk a gyri futstulajdonsgokat, a Speedsternek jra kellett tanulnia jrni. Egybknt mr nyron be akartuk mutatni az autt, de kzbejtt egy kisebb affr: elszakadt a vezrmlnc, a szelepek belevertek a dugkba, kakukk a motornak. Jhetett a feljts s persze akkor mr egy alapos tuning is – ez az egyetlen tuningmozzanat, amelyet kls er indtott el. Itt hrom nevet kell megemlteni. Lexmaul: j szvsor, j leml, hegyes vezrmtengelyek, elektronika s rezontor (amelytl tiszta boxer-hangja lett a motornak). Whistler racing: tdolgozott hengerfej (nagyobb tmlk, nagyobb szelepfszkek), racing szelepek 9000+ (nem trombita formj, szuperknny), polrozs mindenhol ahol kell, szinter kuplung s knnytett lendkerk. XXL: egyedi sportkipufog 2x2 vggel. Most 240 ler krl tud a motor, de le fogjuk mretni, gy a szegedi show-n mr meg tudjuk mondani a frankt. Az eredmny meggyz: az aut llrl 4,6 msodperc alatt gyorsul 100 km/rra, s 14,2 msodperc mlva elri a 200 km/ra sebessget. Radsul viselkedsben is szimpatikusabb lett az Ecotec motor. Gyri llapotban trztathatatlan, most ugrik a gzpedl rintsre, felengedsre meg ledobja a fordulatszmot, ahogy kell. Igaz cserbe flvente ki kell cserlni a motortart bakot, mert versenysportosan egyenetlen az alapjrat. Kzben mdostottak a futmvn is. Mivel Imre nem pholybl nzi az autja tuningolst, hanem maga is tevkenyen rszt vesz benne s megfogja a villskulcsot, ha kell, elvitte a rugstagokat egy eszterglyos bartjhoz. talaktottk a gyri cuccot, gy most 40 mm az lltsi lehetsg – a gyri szinthez kpest 20-20 mm fel s le. Zent is dobtak a kocsiba. A fejegysg Clarion, a hangszrk DLS Magnesium sorozatak, ezek elg laposak, hogy elfrjenek a szks helyen. Az lsek mg, ahov eredetileg a kis vszontett lehet sszecsomagolva elrakni egy egyedileg ptett ldt illesztettek 18 cm-es mlynyomval. Teht ilyen most a vilg legegyedibb Opel Speedstere! Imi ne add el a gyrtformt!
  
|