Maszkmester
A divatnak nem llja tjt se tenger, se part. Jobb, ha felkszlnk, hogy egyre tbb Darth Vader-maszkos aut jelenik meg a tuningtalikon itthon is. Rgtn itt az egyik els fecske, Csopaki Istvn Audi TT kupja.
Mindig az az igazi, ha valaki ismert ellet autt vsrolhat. Istvn a szerencssek kz tartozik, hiszen az Audi TT-t hrom ve egy j bartjtl vsrolta. gy tuti, hogy nem zztk, nem buherltk a kocsit, valamint passzol a futott kilomterszm, s a szervizt sem kerltk az autval. A kis Audi mr gyrilag a jobb kpessgek kz tartozik, hiszen az 1,8 literes turbmotor az ersebb, 225 lers verzi – az alapgp 185 lovas volt –, a hajtslnc pedig quattro, azaz szkerkhajts a jrm. A kocsiba a vsrlskor mg mindssze 24 000 km volt, gy szinte jknt meg is rett a chiptuningra, amellyel 260 lerre duzzasztottk a teljestmnyt. Termszetesen feltoltk a turbnyomst, az zemanyagnyomst, gy tbb nafta s tbb leveg szli a tbbletteljestmnyt. Amgy j darabig tuningcllal nem nylt az j tulajdonos az authoz, csak hasznlta vidman. De tavaly nyron megltta az els kpeket az j Audi TT-rl, s rjtt, hogy ha jn az j, akkor az v rgtn "rgi" lesz, gy sz sem lehet arrl, hogy prn maradjon. s ha mr tpt, akkor clknt radsul eltklte, hogy amit kszt, az jsgkpes lesz, teht megjelenhet nlunk, a TOP Tuningban. Teht jtt a tuningtlet, amelyet az Extrm Tuning formlt manyagba. Az els skiccek felvzolst kveten msfl hnap alatt kszlt el a karosszriakszlet, amely kt j lkhrtbl, egyedi htmaszkbl s kszbkbl ll. A kszbhz az ihletet a faceliftes TT, az orrhoz a TT RS adta. Azonban krm vagy rendszmfszek szba se jhetett. gy szletett a fggleges rcsozat, hatalmas maszk, a lendletes oldal-lgbemlk, amelyek mindegyike fmrccsal lezrt. A hatalmas maszk mg – br egy kztesht jobban mutatna – nyolc tvfnyszrt szereltek, amelyekrl mr lekopott a fekete mattts. Most az aut orrnak als rsze 12 cm-re van az aszfalttl, ezrt a tulaj air-ride futmvet szeretne bepteni. gy, ha akarja, anlkl ltetheti porig az autt, hogy elveszten az eredeti funkcit, mrmint hogy haladni lehessen a gppel. A futm krnykn most mg az egyetlen vltozs a Dotz krmfelnik felszerelse. A 18 col tmrj karikkra 225/40 R18 jelzet Falken gumikat szereltek. Persze a zene sem maradt ki az autbl, st. Most ppen a harmadik varici lakik a kocsiban. Az els kipts mg egy szolid alapcucc volt, majd jtt a msodik rendszer, amelynek a bepthetsgrt kikaptk a nem tl knyelmes, ktszemlyes hts lspadot. A mostani brutl cucc direkt a megjelenshez kszlt, a fotzs utn Istvn megknnyebblten mondta, hogy vgre kiszerelheti a 250 kg-ot nyom holtslyt az autbl, s visszateheti a trsasgi letet segt hts lseket. A fejegysg navigcis Blaupunkt Aspen IVDN 7300 tpus, amely a jeleket ell Velocity hangszrkhoz kldi. Htul MacAudio sugrzk szlnak, a csomagtartban pedig kt Velocity VC 1200 mlynyom, valamint egy SPL 40 cm tmrj mly dolgozik. A munkban rszt vesz kt Dragster kondi, kt Velocity erst. A ldarendszer is az Extrm Tuningnl kszlt, de a bektseket a tulaj maga szerelte. gy fejldik is, s vissza is lp tuningszempontbl a kvetkez napokban a nagyarc Audi TT.
 
|