joverdak
joverdak
Hell!
Hell!
 
Men
 
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Szmll
Induls: 2006-05-08
 
Hrek
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Szavazs
Hogy tetszenek a hrek?

Jk!
Hoszak!
Nem jk!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Zene!
 
Hrek
Hrek : Audi Q7 3,0 TDI: Hat, ht, nyolc

Audi Q7 3,0 TDI: Hat, ht, nyolc

Nehezen hihet, de igaz: egy jl felszerelt A6-os rrt olyan Q7-es kaphat, amely knyelemben vetekszik az A8-assal, mreteiben pedig le is piplja.

Hogy repl az id: a nmet presztzsgyrak kztti SUV-hbor lassan tz ve folyik, mikor is a Mercedes-Benz elrukkolt az ML-osztllyal. A konkurens bajor du, az Audi s a BMW kzl az utbbi kapcsolt gyorsabban, az X5 szk kt vvel ksbb,
Pikes Peak quattro
Pikes Peak quattro
1999-ben rkezett a tengerentli piacra, mert ugye mondani sem kell, hogy az egsz csata az amerikaiak meghdtsra irnyult. Az Audi azonban nem vlaszolt a kihvsra, olyannyira nem, hogy most, amikor a kt f ellenfl mr a msodik genercinl tart (a Mercedes ML mr kaphat, a BMW X5 hamarosan rkezik), a nehezen megszletett Q7 mg voltakppen gyerekcipben jr. A ngykariksok 2003-ban, Detroitban kezdtk bontogatni a szrnyaikat, ekkor mutattk be a Pikes Peak quattro Concept nev tanulmnyt, amelybl mostanra a szriavltozat lett. A piac idkzben ltvnyosan kibvlt, nmet sznekben a VW Touareg s a Porsche Cayenne szllt ringbe, a svdek a Volvo XC90-est s a Chevrolet-alap Saab 9-7X-et dobtk be a mlyvzbe - egyedl az olaszok s a francik nem kacsingatnak mg eme szegmens fel.


Klnfle legendk keringenek, hogy az Audi mirt vrt ilyen sokat, de nem rdemes ezzel rdemben foglalkozni, m annyi logikusan kvetkezeik, hogy a tervezknek elegend id llt rendelkezskre egy nagyszer autt alkotni. Kezdjk a formnl, amellyel ha a feltns volt az elsdleges cl, akkor sikerlt a kvnt hatst elrni. A dolog pikantrija, hogy szmszeren brmennyire is drablis a Q7, a valsgban inkbb harmonikus, mintsem otromba jelensg.

A hatalmas "single frame" htmaszk teljes pompjban ragyog, risiak az elefntflnyi tkrk, ellenben a vkony fnyszrk kiss sunyi brzatot klcsnznek a frontrsznek, s a macs karakterhez kellenek a felras 20 colos knnyfm felnik is. A vilgts termszetesen a mai cscstechnikt kpviseli, teht a bi-xenon mellett a kanyart is kveti a fnycsva, s nagyon szimpatikus tlet, hogy finom biccentsre svvltsnl hrmat villant az index. A hrom mteres tengelytvolsg miatt a tekintlyes tlnylsokkal t mter fl kszik az Audi SUV hosszsga, amit mindenkppen szokni kell: a tesztaut bal oldalt tbben is meghztk az elmretezett fordul miatt - hiba, hosszabb az A8-asnl. polsnl felttlen kzi mos ajnlott, mert egyrszt illik kmlni a szp fnyezst, msrszt a kt mteres szlessggel, illetve a majd 175 centis magassggal valsznleg nehz karcolsok nlkl megszni a gpi kezelst.



Az utasteret rdemes hrom rszre tagolni, ugyanis a Q7 hrom lssorban sszesen heten kelhetnek tra. Az els sor - kis tlzssal - maga a fldi paradicsom, s itt az sem szmt, hogy voltakppen az A6-os enyhn gnkezelt mszerfala adja az alapokat. Minden irnyban bsges a frhely, a motorosan llthat lsek tkletes knyelmet biztostanak, els osztly a kivitelezs, prmium minsgek az anyagok, de ezeket a rszleteket - valljuk be szintn - elvrja az ember egy Auditl. Szpek a mszerpark formai jtkai, a kt csepp alak keret, j fogs a kormny, de gombokbl azrt van nhny tucat, ami kiss rontja az ttekinthetsget. A kzpkonzol igazi labirintus, a vltkar alatt ugyanis az MMI vezrlfellete tallhat. Olyasmi ez, mint a BMW elhreslt "jdrjv" tekerentyje, br a tapasztalatok alapjn az Audi rendszere egyszerbben hasznlhat - rossz nyelvek azt beszlik, miutn a mncheniek 7-es limuzinja megbukott, a teljes iDrive fejlesztgrda az Audinl landolt.


Maradva a tnyeknl, a leglnyegesebb klnbsg, hogy amg a BMW szinte minden vezrlst a kzponti forgkapcsolra bz, addig a ngykariksok menje inkbb egy mobiltelefont msol,
ahol a kijelz sarkaiban lv parancsok kln gombokkal aktivlhatk. Hogy ez lenne a jv tja? Elfordulhat, mindenesetre manapsg mg sem a BMW-ben, sem az Audiban nem eufrikus lmny mondjuk basszust lltani gy, hogy kzben 70-nel manvereznk a vrosban. De egye fene, bartkozzunk az MMI-vel - amelynek van nyolc clirnyos gombja is, amelyekkel azonnal be lehet lpni pldul a navigciba, a telefonba vagy az aut menjbe -, azt azonban akkor sem rtem, mirt kellett szmzni a kesztytartrl a fogantyt? Szgyellem, de percekig halvnylila gzm sem volt, miknt brhat mltsgteljes leereszkedsre a fedl, aztn egyszer csak feltnt egy fura gomb a sznes kijelz mellett a mszerfal szln - flnken megnyomtam, s tallt, sllyedt.


Szval ell fszkelni igazn ri passzi, rezni, micsoda tank van alattunk, s lenygz, ahogy a Q7 kls robosztussga beszivrog a kabinba. A kzps sor kt szemlynek szintn fejedelmi, van kln klma (opci), gyrilag stttettek az ablakok, amelyek amellett, hogy cskkentik a felmelegedst, mg inkognitt is biztostanak. Hrom fvel azonban a kzps utasnak mr nem biztos, hogy a Q7 lesz az lomautja, kagylsts hjn ugyanis inkbb luxus priccsen, mint knyelmes fotelben rezheti magt, de azrt rvidebb tvon nincs sz emberknzsrl. A harmadik sor voltakppen kakukktojs, mert a padlbl kihajtogathat kt szk gyakorlatilag csak gyerekls, de 170 centis magassgig felntteknek is megteszi.

Az igazi bdlet viszont most kvetkezik, ugyanis 7 szemllyel 330 liternyi hely vrja a csomagokat, ptlsek nlkl pedig 775 liter, ami abszolt piacvezet rtk. E hangrnyi trfogatra jellemz, hogy a hamarosan bemutatkoz, jcskn megnylt j BMW X5 sem kpes ht lssel 200, t lssel 620 liternl tbbet knlni. A csomagtr oldaln tallhat ngy gomb igazi vevcsalogat extra. Az egyik prossal fel-le lifteztethet a Q7 htulja: hla a szintszablyzs lgrugzsnak, nehz csomagok esetn a kocsi fara j arasznyival lejjebb engedhet. Szerintem ennek nem sok rtelme van, de ltvnyos mutatvny, ez vitathatatlan. A msik kt gombon elsre bizonytalanul rtelmeztem a piktogramot, megnyomtam, halk zmmgs, de nem trtnt semmi, illetve trtnt, csak meg kellett vrni, amg a motorosan mozgatott vonhorog elbjt a rejtekhelyrl. Ksz rlet, ehhez kpest a szintn gpi ervel nyl-zrd csomagtr ajt mr smafu.

 

Galria!

Helyes, els az v!
Helyes, els az v!
Szegny ember vzzel fz, a pancser tesztel pedig sajt zsebbl fizeti a kutaknl a szmlt. ppen ezrt nem bntam, hogy az enyhn szomjasnak mondhat 4,2 V8 FSI helyett az alapnak szmt 3,0 V6 TDI jrt nlam, mert brmilyen meglep, a katalgusban rt 14,6 literes vrosi fogyasztst kt decivel sikerlt alulmlni, mrpedig b 14 liter gzolaj egy ekkora, 2,3 tonns, radsul automatavlts s quattro-hajtsos szrnytl igazn barti. A szabvny szerinti teljes tlag 10,7 l/100 km lett, vlemnyem szerint ehhez sincs klnsebb hozzfznival. Kiss abszurd, de a TDI nyomatkban jcskn veri a 4,2-es benzinest, gy nem lepdtem meg, hogy az alapmotor ellenre kellemesen lpeget a hromliteres Q7 - hangslyozom, kellemesen s nem sportosan. A j zajszigetels miatt a dzeles kopcsols csak kzvetlenl hidegindts utn hallhat rvid ideig, utna a kultrlt mkds a fszerep, s a flnek is kellemes a hathengeres duruzsols.


Mozgs kzben rdekes dolgokat lehet megfigyelni. A mr emltett testessg kanyarodskor fokozott figyelmet kvetel, mert a nagy tengelytv miatt kiss teherautsan, rhagyssal kell a szk fordulkat venni - aki nem gy tesz, rendszeres vendg lesz a lakatosoknl, illetve a fnyezknl. A kt mteres szlessg sem j ajnllevl a keskeny, belvrosi utckban val knnyed boldogulshoz, de ezeket a szlssges szitucikat leszmtva nem klnsebben problms a Q7 vezetse. A lgrugzs igen meggyz, maximum 240 millimterre emelhet a szabad hasmagassg, de vlemnyem szerint vrosban legjobb a Comfort fokozat, ilyenkor Zeppelin lghaj mdjra szinte szik az ton a mretes s nehz SUV.
A biztonsg miatt mindenkppen szra rdemes az Audi Side Assist nev holttr-figyel berendezs, amely ugyan extra, de 150 ezer forintos felrrt akr millis sszeg kroktl is megvhat. A tkrhz belsejbe tett srga lmpk oldalanknt jelzik, ha valaki a holttrben tartzkodik, gy elkerlhetk a figyelmetlen svvltsbl add tkzsek - megjegyzem, maguk a tkrk is kitnen ltjk el a feladatukat. A hatfokozat Tiptronic automatavlt alapveten finoman kapcsolgat, pici rntsokat csak elvtve rezni, s a fkek tudsa szintn mlt a kihvsra, mg nagy sebessgrl is hatrozottan lasst a nagy Audi.

Tekintettel az aut mrkjra, presztzsre, kategrijra, az rakon nem rdemes csodlkozni, netn fanyalogni, itt ugyanis alapveten msra esik a hangsly, mint amikor Ford Focusra alkudozik valaki. Alaphangon 14,5 milli forint a Q7 3,0 V6 TDI quattro Tiptronic, de ez az sszeg inkbb szmszeren, mint rtkarnyosan sok. Pontosan ugyanilyen hajtslnccal (motor, vlt, meghajts) 400 ezer forinttal kerl tbbe egy A6 Avant kombi (nem Allroad quattro!), s mg 5 millit kell leszurkolni egy V6-os dzel A8-as limuzinrt. Gazdagon extrzott tesztautnk valahol 20 milli forint krnykn mozgott, de elvonatkoztatva a seregnyi knyelmi s egyb opcitl, aki megteheti, hogy ennyit ldozzon autra, az a dzel Q7-es megvsrlsval nem dobja ki a pnzt az ablakon.


 

 
Id
 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Blps a G-mailba
Felhasznlnv:
Jelsz:
  SgSg

j postafik regisztrcija
 
Naptr
2025. Mrcius
HKSCPSV
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Nhny j lap!
 
Szavazatok
Melyiket kellene jobban ?

BMW 745D
Mercedes 400 cdi
Egyik sem!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG