joverdak
joverdak
Hell!
Hell!
 
Men
 
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Szmll
Induls: 2006-05-08
 
Hrek
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Szavazs
Hogy tetszenek a hrek?

Jk!
Hoszak!
Nem jk!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Zene!
 
Hrek
Hrek : Kezdjk taln a legfontosabbal: a teljestmnnyel. A gyri 4,3 literes V8-as 380 lers s 440 Nm nyomatkkal rendelkez aggreg

Kezdjk taln a legfontosabbal: a teljestmnnyel. A gyri 4,3 literes V8-as 380 lers s 440 Nm nyomatkkal rendelkez aggreg

Egyike volt azon meseszer sajtesemnyeknek, ahol tbb szz lers csodagpeken tesztelhettk vezetsi tudsunkat, s szguldozhattunk Magyarorszg legjobb versenyplyjn. Az Audi Sportscar Experience kldttsge jrt haznkban, 20 autval, melyek sszrtke megkzeltette a 400 milli forintot. Dlutn nagy meglepetsknt, els zben lben lthattuk az R8 szupersportautt is.

Az elmlt vek egyik legjobban szervezett s legnagyobb lmnyt ad sajtesemnye volt a szerdai, hungaroringi Audi Sportscar Experience. t darab 250 lers Audi TT, t darab 420 lers Audi RS4, t darab 435 lers Audi S6, valamint t darab 450 lers Audi S8 alkotta a sajtflottt. Csupa olyan masina, melyekrl eddig sokunk csak lmodhatott. Mellettk akadt mg ngy RS4 "felvezet aut", melyeket az instruktorok terelgettek. A knny ebd utn s a dlutni tesztvezets eltt mg egy magyarorszgi premiernek is helyt adtak; a vadonatj, alumnium karosszris, kzpmotoros Audi sportautt, az R8-ast mutattk meg neknk. A 420 lers ingolstadti rakta hivatalos bemutatjt csak jvre tartjk.


A reggeli napstsben a Hungaroring boxutcjban sorakozott a 20 darab sport-Audi, ami mr ltvnynak sem volt utols. Az jsgrkat ngy csoportra osztottk, mindegyik autban ketten ltek, s gyakorlat kzben cserltek. A szablyoknak megfelelen az ESP menetstabilizlt nem volt szabad kikapcsolni, s elzni sem lehetett. A dleltt klnbz gyessgi feladatok vgrehajtsval telt, a Ringen a rendezk blykkal jelltk ki a teszthelyszneket. A srga csoport, melynek n is a tagja voltam, elszr a 3,2 literes V6-os, 250 lers motorral, quattro hajtssal s S-Tronic automatavltval (DSG) szerelt TT-ket vitte ki az aszfaltcskra. A feladat szlalomozs volt enyhe lejtn, norml vagy sportos futm-belltssal. Nem egyms legyzse volt a lnyeg, hanem a TT kpessgeinek kitapasztalsa, a csszshatron val autzs. A 3,2 literes TT quattro rtelemszeren mskpp viselkedett, mint az elskerekes 2,0 TFSI, pldul amg annak szk fordulban nha knnyv vlt az eleje, a ngykerk-hajts vltozat hajlamos volt a fart is kifel tolni. Mindenesetre idelishoz kzeli slyelosztsa s rvid tengelytvja miatt a TT volt a msodik leglvezetesebben vezethet aut a Ringen. (Az els az RS4 lett, de errl majd ksbb.)


A TT-k utn tltnk a legkomolyabb Audiba, a 450 lers, Lamborghini motoros S8-ba. Az S8 kivteles eszttikai s hanglmnyt nyjtott, plne, hogy mindegyik nmet rendszmos pldny ersen felextrzott volt. Kvl a 20 colos felniket, a ngy rzszn kipufogvget, az utastrben a komfortlseket, a valdi karbonbetteket, az Alcantara krpitozst, illetve az elkpeszt minsg hangot produkl Bang & Olufsen hifit emltenm (1,4 milli forint). Aprop, hang. A kipufogkbl rad vad koncert hallatn a legtbb ember szjt nyomdafestket nem tr jelzk s mondatok hagytk el. ll helyzetben, gzfrccsre a hatalmas, 5,2 literes erforrs belengeti a karosszrit!
A feladat amgy az volt, hogy padlgzas gyorsts utn vszfkezst hajtsunk vgre, kzben pedig kormnyozzuk az autt tetszs szerint balra vagy jobbra a kirakott blyk mentn. Jvorszarvas teszt. Izgalmat az jelentett, hogy az S8 110-120 km/rs sebessggel rkezett a megadott ponthoz, ahol szemkzt mr vszes kzelsgben volt a kikerlend blyasor. Az S8 2,3 milliba kerl kermia fktrcsi fradsmentesek, 300 000 km-ig brjk a strapt s knyrtelen lassulst eredmnyeznek. Egyszerre volt nagyszer s flelmetes tapasztalni, hogy a kzel kt tonns vas nagyon rvid ton, taln valahol 30 s 40 mter kztt nullra fkezett, fst s gumicsikorgs, valamint az ABS s a fkrsegt kattogsnak ksretben. A konklzi: pnikszer vszfkezs kzben is nyugodtan lehet kormnyozni az S8-at.


Az S8-as prba utn testnkben felhalmozdott nagy mennyisg adrenalin mosolygss tett bennnket s jhetett a csapats az S6-os Audikkal. Ennl a gyakorlatnl a versenyplya idelis veinek s a sebessgnek a tartsa volt a cl, no meg az, hogy a kell tvolsgot egyms mgtt vgig megrizzk. Fl krket tettnk meg a felvezet aut mgtt, majd ipszilonnal fordultunk, s az addig msodik helyen halad aut kerlt htra utolsnak. Persze mindig a msodiknak volt a legjobb dolga, hiszen gy gyakorolhatta be a legjobban az veket, emellett az instruktor rtkelte is a pilta teljestmnyt. Tapasztalatom szerint bellrl az S6-nak volt a legszebb hangja a trsasgban; az ebben a modellben dolgoz, 435 lerre kalibrlt V10-es motor frfias gurgulzsa annyira lelkest volt, hogy a prgets sprintek hangos kurjantsokat csaltak el bellem.


Az S6-osok utn kvetkeztek a legkihegyezettebb Audi sportmodellek, az RS4-esek. Kollgimmal alig vrtuk, hogy belhessnk a versenyauts gneket hordoz fenevadba, ugyanis volt fogalmunk arrl, milyen extrm mutatvnyokra kpes. A feladat ehhez kpest nem volt tl izgalmas, a Hungaroring clegyenes utni kanyarjban kellett az alul- s tlkormnyzottsgot tesztelni kikapcsolt ESP mellett. Ha tl nagy volt az aut sebessge, enyhe fkezssel lehetett stabilizlni, msklnben alulkormnyzott vlt. Utbbi jelensget nagyobb esllyel lehetett elidzni, a tlkormnyzottsg elrshez igen erteljes fkezsre volt szksg az aut nagyfok stabilitsa miatt. Viszont ktsgtelenl a legbrutlisabb hangja kvlrl az RS4-nek van. A mrnkk egyltaln nem fojtottk le: a motortr fell erteljes mechanikus zajok rkeznek, a kmny mret kipufogcsveket pedig rces, gonosz versenysportos hang hagyja el.


Dlutn ngy teljes krt hajtottunk a versenyplyn mindegyik tpussal, s ha a vezetsi lmny alapjn sorrendet kne fellltanom, az a kvetkez lenne: 1: RS4, 2: TT, 3: S6, 4: S8. Teht ilyen krlmnyek kztt a legjobb az RS4, a TT nagyon meggyz, az S6 hatreset, teht elg gyorsan lehet vele itt is autzni, viszont az S8-mr nem ide val. Az RS4 remek futmve s fkrendszere, hajtslnca (aszimmetrikus-dinamikus, nzr Torsen differencilmvel), 8250-et prg s nyomatkos sportmotorja rvn kiemelkedik a meznybl, kifejezetten durva jrm (0-100 km/h 4,9 mp). Ezzel lehetett a leggyorsabb krt menni. A TT felptse s kivl slyelosztsa rvn nagyon jl uralhat, fordulkony, 250 lervel szpen hz, viszont n kzi vltval vennm meg (0-100 km/h 5,7 mp). Az S6-os mreteit meghazudtolva vette a kanyarokat, rendkvl stabilan viselkedett, sportlimuzinknt tkletesen bevlik (0-100 km/h 5,2 mp). Az S8 pedig valdi luxus sportlimuzin, motorhangja tvoli, gyorsulsa lsbe passzroz (0-100 km/h 5,1 mp), de nem radiklis, s egyltaln nem rezni benne a sebessget. Olyan amilyennek lennie kell, villmgyors luxushaj nagypnz zletembereknek.


Az Audi fantasztikus sportmodellei termszetesen mind megvsrolhatk Magyarorszgon. A legolcsbb a nemrg debtlt TT 3,2 V6 quattro, ami manulis vltval 13,73 milli forintba kerl, S-Tronic flautomata vltval 600 ezer forinttal drgbb. A sorban a kvetkez az RS4 4,2 V8 quattro limuzin, melynek alapra 22 435 000 forint. A kombi vltozat rcduljn csaknem 23 milli forint szerepel. Az S6 5,2 V10 quattro tiptronic modellrt 24 635 000 forintot krnek, az Avant modell 25 301 000 forintrt vihet haza. Valsznleg S8-as sem jn majd gyakran szembe velnk az utcn, tekintve, hogy alapra 29 990 000 forint. Ifj szvemhez az RS4 ll legkzelebb.

Audi 300 felett

Galria!
Galria!

A szerdai sajtesemnyre a szervezknek sikerlt egy, a Prizsi Autszalonon napokkal korbban bemutatkozott R8 sportkocsit is elhozni. Magyarorszgon elszr lthattuk az Audi kzpmotoros alumnium sportgpt, mely igazbl a Porschk konkurense, de a Lamborghini-k illetve Ferrarik uralta szupersportkocsi szegmens fel is kacsintgat.

A 4,43 mter hossz R8 gyakorlatilag a hrom vvel ezeltti Le Mans Quattro tanulmny szria vltozata, az tszrs Le Mans-bajnok Audi R8 gnjeivel. A jrm lben nagyon fenyegeten nz ki; lapos (1,25 mter), szles (1,9 mter) s irgalmatlanul szp. A versenyautk klasszikus ptsi mdja szerint a piltaflkt elre toltk, a motort pedig e mg, de a hts kerekek el helyeztk. A 100 literes csomagtart ell van, de az lsek mgtt mg akad akr kt golftsknyi hely. Az els s a hts futm kztt gy 44:56 arny tmegeloszlst sikerlt megvalstani. A tervezk szerencsre nem rejtettk el a tekintetek ell a V8-as FSI aggregtot, az a hts ablakon t s az utastrbl is jl lthat. St, opciknt a motortrbe fehr LED
fnyforrsok segtsgvel megoldott kzvetett vilgts is rendelhet lesz, amely a hatalmas hajtmvet mg sttben is lthatv teszi.

Az R8 igazn gonosz rsze az eleje. A vzszintes rcsozs singleframe htrcs mellett hasonl kikpzs lgbeml-nylsokat ltunk, melyek vvel azonos szintben fut a simaveges LED-fnyszrk (!) keskeny cskja. Az R8 az els sorozatgyrts aut, melynek minden fnyszr funkcija - a tomptott s a tvolsgi fny, a nappali vilgts s az irnyjelz - egyarnt LED (fnykibocst dida) technikval mkdik. Termszetesen a hts lmpk is didsak. A hts lkhrt kt nagymret diffzornylsa jl mutatja, milyen nagy szerepet kaptak az aerodinamikai szempontok az Audi R8 tervezsekor. A diffzorok eredmnyezte szvhatst az automatikusan kiemelked hts lgterel tovbbi leszortervel egszti ki.


A 420 lers, nyolchengeres FSI kzvetlen benzinbefecskendezs erforrs 7800-as fordulatszmnl 420 LE teljestmnyt produkl. Legnagyobb forgatnyomatka 430 Nm, amely 4500 s 6000-es fordulatszm kztt folyamatosan a vezet rendelkezsre ll, m a maximlis rtk 90 szzalkt mg szlesebb, 3500-7600 kztti fordulatszm-tartomnyban knlja. Hogy a menetteljestmnyek lenygzk (0-100 km/h 4,6 mp, vgsebessg 301 km/h), abban a csekly, 1,4 tonns sajt tmegnek is komoly szerepe van. A motorhoz ktfle vlt trsthat, egy 6-fokozat manulis vagy a felr ellenben rendelhet szekvencilis Audi R tronic. Utbbi a kzpkonzol "joystick-vltjval" vagy a kormnyra szerelt billentykkel vezrelhet, mg "Sport" mdot is knl. Az R8 magtl rtetden lland sszkerkhajtst kapott, amely a teljestmnyt viszkokuplungja segtsgvel vltoz arnyban osztja el az els s a hts kerekek kztt.

Az ingolstadti szupersportaut csak jvre r el hozznk, ra vrhatan 32 milli forint krl lesz a forgalmaz tjkoztatsa szerint. 

 
Id
 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Blps a G-mailba
Felhasznlnv:
Jelsz:
  SgSg

j postafik regisztrcija
 
Naptr
2025. Mrcius
HKSCPSV
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Nhny j lap!
 
Szavazatok
Melyiket kellene jobban ?

BMW 745D
Mercedes 400 cdi
Egyik sem!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG