Ez a mi autnk
rlk, hogy nlunk gyrtjk a Suzukit, de sokkal bszkbben dagad a mellem, ha az Audi TT Coupra gondolok. Szeptembertl itt az j, mi mr most kiprbltuk.
Alig telt el kt ht a Skoda Roomster bemutat ta, megint a 44 millis VW Multivan Business brlsein talltam magam hirtelen. Azta letrte valaki az asztalt, st a DVD is csak ll helyzetben mkdtt. Ugrott a krtyzs s a videzs, gy mr csak az elektromos lsllts maradt jtkszernek, tban Salzburg fel.
Szerencsre csak egyet kellett aludni s mris egy frfiasabb jtkszer kerlt a kezeim kz. Nem mondom, hogy annyira vrtam, mint a karcsonyt, st nincs kze a szexhez sem, mgis izgatott voltam. Igaz, hogy utolsknt hoztk a magyarokat, de legalbb eljttnk, hogy megnzhessk s kiprblhassuk az j Audi TT Coupt. Pont annyira magyar, mint az Unicum vagy az Ers Pista, bszkk lehetnk a TT-re, elvgre Gyrben szerelik ssze. A szvben flig a mi vrnk lktet, ugyanis nlunk gyrtjk az egyik rendelhet motorvarinst, a ktliteres TFSI-t. A 3,2-es nem itthon kszl, br a hasonl hengerrtartalm FSI szintn hazai.
Alacsonyabb teljestmny vltozatokra is lehet a ksbbiekben szmtani, de a TT-ben presztzsbl sem lesz sokkal kisebb motor. Gyri informtorunktl megtudtuk, hogy a 3,2-est egy 290 lers szvmotor vltja majd le, a paletta aljra pedig egy 180 ler krli turbmotor kerl. Lesz dzel is, a ktliteres PD TDI motor szemlyben.
Srzs az Audi gyrban
A szraz mszaki adatoknl sokkal komolyabb dolgokra derlt fny a vacsora alatt, mikzben a manulis vltrt felels tesztmrnkkel vacsorztunk. Kiderlt, hogy csak az tttelek jak a vltban, gy ezt a tmt szerencsre gyorsan ugorhattuk. Majd simn tmentnk a DSG S-tronic felett is, mert szimpla tnevezsrl van sz, a DSG vlt ugyanaz, mint volt.
Ennl jval rdekesebb, a nmet frfiak ugyanazokkal a problmkkal kzdenek, mint hazai trsaik. A j csajok ott is a sportkocsikra vagy a nagy terepjrkra buknak, st mr a hztarts vezetst sem rzik sajt feladatuknak. Azrt nekik annyival jobb a helyzetk, hogy egy kezd mrnk is 3000 eur felett keres az Audinl, st mg srt is ihat a menzn ebdidben.
Szintn j szoks, hogy arrafel, ha tbb mint 10 rt dolgozunk, mris retteghet a fnk a szakszervezettl. De j lenne ezt itthon is bevezetni!
Csajos s csajozs
lltlag a TT s a hozz hasonl sportautkkal megy a legknnyebb a dolog, mr ami a fentebb emltett nszerzsi praktikkat illeti. Ezek az autk ugyanis nem elrettenten drgk, mint egy Ferrari, tulajdonosuk ekkppen valsznleg nem lnyfuttatssal elkapatott vllalkoz. Mgis elg feltn egy TT arra, hogy mindig kellen sportosan s elegnsan jelenjnk meg vele.
Kicsivel ugyan olcsbb lesz eldjnl, de aki kpes megvenni egy 9,5 millis alapmodellt, az valsznleg ki tudja elgteni hdoli vgyait. 13,5 millira taksljk a 3,2-es rt, ezt a regad dobja meg ilyen durvn. Npaut biztosan nem lesz belle, a Suzuki egyelre nincs veszlyben. Hiba a ngy ls, els autnak sem alkalmas, mivel a kt hts csak alibi, n ide nem fr.
 Mr gyrtjk, de szeptembertl kaphat csak 
Igazi sportaut, nem ltsz ki belle!
 Nagyobb, de a hts lsek csak viccbl vannak
Knny hdtani a TT-vel: gmbly vonalaiba s piros sznbe egy-kettre belehabarodik a legtbb nnem. Az Audinl trt karokkal fogadjk mindennem krsnket: brmifle sznkombinci rendelhet, maximum egy fejcsvlst kaphatunk a gyrbl.
Amennyiben nem divatcikk-knt szeretnnk hasznlni a TT-t, akkor mr nem mindegy, hogy 200 vagy 250 lers, hogy ngyhengeres turb, vagy hathengeres szv, hogy els- vagy quattro hajts a TT.
Lpj oda!
Egyltaln nem esik ugyanis nehezre igazi sportautknt viselkedni. Ehhez hen nehz belle a kilts, mly az lshelyzet s piszkosul jl kanyarodik. Mivel a karosszrit egy raks alumniumbl s csak nmi aclbl kalapltk ki, viszonylag knny pts a TT.
Alig tbb mint 1200 kilogramm a kisebb turbmotoros TT, gy csinos adatokat vshettek fel az adatlapjra. Az S-Tronic vltval elg 6,4 msodperc is 100-ig, mg a 3,2-esnl 5,7 msodperc kell ugyanehhez a mutatvnyhoz. Ez az igazi mi autnk!
Grbl a szm, titatja lelkem a hazaszeretet, de sajnlattal kell hallanom - illetve nem hallanom, hogy a Porsche Sound Designerei csak a hathengeres motor kipufogrendszernl segdkeztek. A turbs vltozat alig hallat valamit magrl a klvilg fel.
Ez sokat elvesz a sportos letrzsbl, a kormny s a pedloknl kifejtend er ugyanez a kategria. Hiba hz jl szles tartomnyban, hiba utnozhatatlanul gyors az S-Tronic, nem rzem gy, mintha egy vrbeli sportautban lnk.
Kezdd agglyaimat szerencsre knnyedn szertefoszlatja a 3,2-es quattro, egoistk, szguldozk ide! Indts utn mr alapjraton is hallani a morajlst, s rezni, ahogyan a lerk pillanatokon bell az aszfaltra trnek t a ngykerk-hajtsnak ksznheten, fittyet hnyva az aktulis idjrsnak s tviszonyoknak.
Sportauthoz kiss mltatlanul nem kaparnak el ez els kerekek, a menetstabilizl szinte unatkozik mg az les kanyarokban is. Kr, hogy 4 millival drgbb lesz a TFSI-nl.
 Baromi jl megy a 3,2-es, a hangja mennyei  A ktliteres turb sem rossz, de kr, hogy nincs hangja  120 felett bjik el, de manulisan is nyithat
|