joverdak
joverdak
Hell!
Hell!
 
Men
 
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Szmll
Induls: 2006-05-08
 
Hrek
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Szavazs
Hogy tetszenek a hrek?

Jk!
Hoszak!
Nem jk!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Zene!
 
Hrek
Hrek : Peugeot 607 V6 HDi: Cscsragadoz

Peugeot 607 V6 HDi: Cscsragadoz

Vgre presztzshez ill V6-os dzelmotorral is elrhet a francia limuzin, radsul gazdag felszereltsge ellenre abszolt versenykpes ron.

Az tfslt modell, illetve ezzel egytt a hathengeres HDi tavaly mrciusban trtnt piaci bevezetskor dupln nem volt szerencsm. Elszr egyb elfoglaltsgaim miatt nem tudtam rszt venni a hangulatos, nosztalgiavonatozssal egybekttt sajttjkoztatn, majd a ksbb belltott tesztautval kapcsolatban aludtam el: mire szbe kaptam, hogy jeleznm ignyemet a kocsi kiprblsra, mr csak a szoksosan hossz sor vgn jutott szmomra lehetsg. Sebaj, bslakods helyett inkbb kihasznltam a dzelrt tolakods elnyeit, egy htig a hromliteres benzinessel vigasztaldtam, s vlasztsomat egyltaln nem bntam meg. Kellemes partnerre leltem a kzel tmteres, knyelmes, de kiss falnk tvgy francia cirklban, s most, a dzel tesztelsekor nagyon jl jttek a mr megszerzett tapasztalatok.


Az importr nagyon blcsen kt teljesen eltr karakterrel ruhzta fel a demo 607-eseit: amg a benzines vltozat hvs elegancit sugallt a bbor Montecristo nvre hallgat fnyezsvel s szrke belsejvel, addig a vilgos bzs, n. Elefntcsont-hangulatban krpitozott, kvlrl sttszrke dzel inkbb melegsget, nyugalmat rasztott magbl. rtelemszeren a HDi motoros modellen is megtallhatk voltak a benzines tesztben emltett modellfrissts jelei, teht a hangslyosabb krmdsztsek, a nagyobb emblmk, az j kdlmpk s a szria 17 colos kerekek. Ez utbbi tartozknl rdekes jelensg, hogy a felnik mintzatt az utasterek hangulata dnti el, gy a tesztautn lthat htklls Artique design csak a kiprblt Elefntcsonthoz, valamint az benhez jr, mg az tkaros, sportosabb Tosca a Titn s a Gymnt kivltsga - felrrt 18 colos mretben is.


Indulskor nem volt tlsgosan gazdag a 607-es motorpalettja, benzines fronton egy 2,2-es ngyhengeres s a rgi 3,0 V6 szolglt, mg az egyre npszerbb dzelek kedvelinek csak a szintn ngyhengeres, 136 lers HDi llt rendelkezsre, amely mg nem igazn felelt meg a luxusosztly elvrsainak. A nmetek s a japnok ltal uralt, ersen mrkafgg szegmensben a nagy francia limuzin eleve hendikeppel llt rajthoz, s ezen a kiszolgltatott helyzeten picit tovbb rontott a szerny knlat. Megmondom szintn, nekem anno volt szerencsm vezetni a mechanikus vltval szerelt 607 2,2 HDi-t, s kellemes emlkeim maradtak, ugyanakkor arra is emlkszem, hogy a pozitv tulajdonsgok, a kedvez fogyaszts mellett hinyoltam a meggyz felskategris viselkedst, tbbek kztt a csendes motort, az automatavltt, a jobb futmvet.

Az eltelt id alatt sok minden vltozott a vilgban, s a vilggal egytt a 607-es is fejldtt. Tovbbra sem lett azonban mindenkibl rlt teljestmnyhajhsz, s vannak olyanok is, akiket nem rdekelnek a hengerek, ezrt a knlat rszt kpezi a 2,2-es benzinmotor 160 lers kiadsban, a 2,2-es HDi-t pedig a ktliteres, de ugyancsak 136 lers HDi vltotta fel. Ez a kt erforrs az alapot jelent Supreme, illetve a cscs Executive csomagban egyarnt elrhet, kztes megolds nincs, a hathengeres prmium hajtslncok viszont csak a kifinomult Executive tartalommal prosthatk - ez logikus. A tavalyi teszttel kapcsolatban elrulok egy titkot, mgpedig azt, hogy nyron elre ittam a medve brre, s a benzinessel szemben gy ajnlgattam a V6 HDi-t, hogy nem vezettem, csak a sajtanyagbl ismertem. Ma mr tudom, szerencsre nem stam el magam szakmailag, st, gy a teszt utn minden ktsget kizran kimondom, hogy a V6-os dzel a legjobb 607-es!

 


A Forddal kzsen fejlesztett, rszecskeszrs, 2,7 literes motor igazi univerzlis darab. Az amerikai gyrt nem vletlenl a PSA-val llt ssze kooperlni, a francik ugyanis nagyon rtenek a dzelekhez, a HDi-k hrneve megrdemelt alapokon nyugszik. A Ford eleve prmium mrkinak sznta az alig ktmzss, 60 fokos hengerszggel ptett erforrst, a Jaguarnak, a Land Rovernek, s a PSA is rezte, hogy mind a Peugeot 607, mind a hamarosan kaphat Citroen C6 sikerhez elengedhetetlenl szksges egy ts gpezet. Ez lett ht a 2,7 V6 HDi, amely a Peugeot-ban kizrlag automata sebessgvltval kombinlva van jelen. A hatfokozat vlt rdekessge, hogy a Porsche-rendszer Tiptronic kapcsolsi sma ellenre japn Aisin gyrtmny, s nha szeret lustlkodni. A motor papron igen sokat sejtet adatokkal br: 204 ler, 1900-as percenknti fordulatszmnl 440 newtonmter forgatnyomatk, s mindsszesen 8,4 literes tlagfogyaszts. Vajon milyen lehet egy ilyen limuzin a valsgban?

Szerintem nem rulok el jabb titkot azzal, hogy sajnltam visszaadni a tesztautt. Az jsgrs mellett mzeumi munkm egyik lland feladata rendszeresen vidkre szlt, heti gyakorisggal jrok Pcsre, Szegedre, Veszprmbe, Zalaegerszegre, s ksznheten a 607-esnek, a hossz utakon mindig igazi feldlst, mondhatni pihenst jelentett a vezets. Hla a bsges ertartalknak, az automatavlt s az 1700 kilogrammos nsly ellenre is dinamikusan mozog a testes aut. A j gyorsuls, a 230 km/rs cscssebessg nem holmi snassz, vevcsalogat res porhints, s nmi nuralommal a gyri fogyaszts is hellyel-kzzel produklhat. Sport vagy kzi zemmdban a vlt "veszi a lapot", nagyon j a fk, br 100 szzalkosan nem minden felttel adott a gyors szguldshoz.

Az elektronikus lengscsillapt-vezrlssel megbolondtott futm sem automatikus, sem sportos llsban nem ll a helyzet magaslatn, kanyarokban ersen bedl a karosszria, vrosban rezheten hintzik, de ha indokknt elfogadjuk a knyelemre hangoltsgot, mris pozitv lesz a kp. n elfogadtam, ugyanis a 607-es lteleme a nyugalom, a csendes suhans, az utasok knyeztetse, s ennek tudatban hibs lps lenne sportos limuzinknt kezelni. Az aktv motortart bakok szinte teljesen megszrik a motor rezgst, a tbbrteg hangszigetelt vegek semlegestik a kls zajokat, a HDi erforrs csupn diszkrten duruzsol, gy ebben a szeparlt kzegben knnyen megbocstst nyer az rzketlen, tlszervstott kormny. A fotelszer els lsek oldaltartsa jelkpszer, ennek ellenre hossz tvon is knyelmesek, minden irnyban elektromosan llthatk, fthetk, s ez utbbi szolgltatst a hts utasok szintn lvezhetik.

Kpgalria itt!
Mr a benzines vltozatnl feltnt az aut tisztessges kidolgozsi minsge, s a vlemnyemet tovbbra is fenntartom. Puha, kellemes tapints anyagok veszik krl a bennlket, utazs kzben nagyon kellemes a lgkr, s mindenkinek btran ajnlom a vilgos krpitot, mert lben mg csodlatosabb, mint a kpeken. Nha hallani aprbb zrejeket innen-onnan, de sz sincs hanyag, pontatlan sszeszerelsrl, netn komoly minsgi problmkrl. Mint elzleg emltettem, gazdag tartalmat jelent az Executive szint, a kereken 12 milli forintos alaprban tmnytelen knyelmi s biztonsgi extra benne foglaltatik, amit az is bizonyt, hogy alig van a modellhez utlag rendelhet opci.

Levonva a vgkvetkeztetst, aki nem rajong a drga nmet vagy japn fels-kzpkategris autkrt, annak semmi oka az elkeseredsre, mert a V6-os dzelmotorral szerelt automata Peugeot 607-esben meglepen kellemes partnerre lelhet. Az aut megjelense, knyelme nmagrt beszl, az aprbb bosszsgokat pedig feledtetni tudja a lehengerl, de takarkos HDi erforrs. Azt hiszem, n is beadom az ignylsemet egy j cges autra...

 
Id
 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Blps a G-mailba
Felhasznlnv:
Jelsz:
  SgSg

j postafik regisztrcija
 
Naptr
2025. prilis
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
Nhny j lap!
 
Szavazatok
Melyiket kellene jobban ?

BMW 745D
Mercedes 400 cdi
Egyik sem!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG