joverdak
joverdak
Hell!
Hell!
 
Men
 
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Szmll
Induls: 2006-05-08
 
Hrek
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Szavazs
Hogy tetszenek a hrek?

Jk!
Hoszak!
Nem jk!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Zene!
 
Hrek
Hrek : Rendes vltt bele!

Rendes vltt bele!

Automata egy BMW-be? Legalbb olyan nevetsges tlet, mintha, nem is tudom, hajtott kereket kormnyoznnk, vagy ilyesmi.

Ksz, megtrtem, legyztek, Amerika nem tud veszteni (eltekintve Dlkelet-zsitl). A szakllas majom, aki tbb zben megcsfolta Eurpa egyik legpatinsabb autmrkjt, elvesztette az els csatt, de megnyerte a hbort. Chris Bangle formaterve mra velem egytt a legtbb BMW-rajongt megtrte, az ts szria minden porcikjra azt kell mondjam: tetszik.

Azrt mg akadnak harcol csapatok: a petitiononline-on a cik rsakor 12 332 alrs ll a Stop Chris Bangle! cm tiltakozv aljn.
A fekete jl ll neki. A gynyr ragadozszemek kiragyognak a stt krnyezetbl, remekl rvnyesl a gyrs helyzetjelz s az oldalra biggyesztett kis indexgyngysor. Akr a tbbi Bangle-BMW, az ts is l, llegzik, ahogy futnak rajta a fnyek, ltszik, hogy trelmetlenl remegnek bre alatt az izmok.

Krm alig van a kasztnin, csak ell, a kihzott sark, tbb mr nem vese, hanem valami ms alak htnylsok kr kerlt egy kevs. A ritks htrcson nem tsejlik, hanem tltszik a jkora ht s kt merevtplca, s mg ez a kis mszaki meztelensg is jl ll az tsnek.

Htulrl is j elnzegetni, csak gy st belle az er, amirt j rszben a 275-s gumik s a dupla kipufog felelsek, de a felfel sliccelt lmpk is rszeslnek az rdembl. Nem tudom, a htklls felnikben is benne van-e Bangle keze, de az egyetlen egyenes vonalat sem tartalmaz kerk igazi dizjnremek.

Nem sok hinyzott ahhoz, hogy bell is sszenyladzzam az autt, de szerencsre sikerlt tallni egy-kt belektnivalt. Pldul a gyszos hangulatot. n ilyen csuromfekete autt biztos nem vennk, ahogy unokatestvrem mondta az alkalmi utas szerepben: a koporsszer bels jl felkszt arra, ami egy ers BMW-ben kikapcsolt menetstabilizlval vrhat a tl btor sofrre.


Meg mg ott vannak az ablakemelk kapcsoli. Az ajtkon, a vzszinteshez s a fgglegeshez kpest egyarnt 45 fokkal kifordtva. Gytrelem a csuklnak. Egybknt minden tkletes, Karotta kifogsolta a manyagkilincseket, de ha nem szl, n szre sem veszem, hogy nem ugyanabbl az azonosthatatlan, de varzslatos fmtvzetbl kszltek, mint az I-Drive gombja s a vltkar bettje. Ebbl a fmbl kerlt egy kicsi a kormnyra is, miltal a hrom kll nmileg Mercedes-csillagra emlkeztet, ami vicces.


Sokig nzegettem a fura, gyrilag koszos hats szrksfekete manyag bettet a mszerfalon, a hamutart ajtajn s mg imitt-amott, de vgl gy dntttem, szp az. Ugyanez jtszdott le az lsek krokodilbrszer betteinek vizsglgatsa sorn. A kormny fogsa s formja is rendben van, a kzpkonzol klma- s hifigombjai, -forgattyi ttekinthetk s kzre llk, az I-Drive-ot pedig jmagam - valsznleg egyedliknt a Fldn - szeretem, br menet kzben vllalkozni egy hangsznlltsra nagy valsznsggel akaratlan svvltst eredmnyez. Nem j tz msodpercekig nem az utat nzni.


Az ls lltshoz szerencsre nem kell, nem is lehet az llap oldalra biggyesztett konzolra vetni szemnk vilgt. Pr prblkozs utn tisztba jttem a dolgokkal, melyik gombbal lehet a fejtmla magassgt, melyikkel az llap hosszt, melyikkel a tmla fels rsznek dntst, melyikkel az elektromotoros oldal- vagy gerinctmaszt kezelni. Igazn felhbort, hogy a fejtmla kis szrnyait kzzel kell a tarknkhoz igaztanunk, piha.

Mgsem ez vett le teljesen a lbamrl. A kihajl pohrtart se semmi, de van mg jobb. A knyktmaszban egy kis brrel bevont elem, ami elrehzhat a kzifk fl, gy az alkar szpen elheverhet a vlt karja mellett. No de ha behzom a kzifket, vigyorogtam, ez biztos letrik. Ht nem trik le, hanem visszacsszik. De nem a fkkar tolja vissza, hanem van erre a clra egy kis racsnis mechanika valahol a kardnalagt mlyn. Tkly.


Persze kit rdekel mindez, amikor ott a ktturbs, bivalyers motor az orrban. Alig vrtam, hogy ill tvolsgba kerljek a BMW Magyarorszg szkhztl, s megprbljam, mire kpes 272 ler, no meg 560 Nm a hts tengelyen. 560 newtonmter, uramatym, gyerekkoromban az aktulis legnagyobb V8-as vagy tizenkt hengeres luxusautkrl rta a hazai sajt, hogy "mozdonyhoz ill" meg "gyri az aszfaltot". Mercedes 500SEL '85: 399 Nm, BMW 750i '89: 450 Nm. Most meg egy sima nagykategris a hromliteres dzellel krberhgi ket, hiba, vltozik a vilg.

35d
Ahogy a BMW j dzelbszkesgrl hrszerkesztnk annak idejn mr lelkiismeretesen beszmolt: "A ktlpcss turbfeltlts lnyege, hogy a motorba kt, eltr paramterekkel rendelkez turb nyomja a srtett levegt: az egyik kis tehetetlensg, gy turblyuk nlkl kveti a motor fordulatszm-vltozsait, mg a msik jval nagyobb kapacits, ez hatkonyan nveli a motor teljestmnyt magasabb fordulatszmon. gy az j motor amellett hogy kivtelesen ers, csaknem olyan spontn reakcikra kpes, mint egy turb nlkli benzines."

Persze mindebbl semmi sem ltszik, ha felcsapjuk a knnyen nyl, termszetesen teleszkppal tmogatott gphztett. A kt klnbz mret turb valahol a szp manyagdekorci alatt lapul.


s vgre tudtam csaldni. Nagyot. A vezets lmnye, szl a BMW szlogenje. Ht ezt irtottk ki vagy 98% erejig a tesztautban. A motor nagyon menne, nagyon akar menni, de a vlt elgncsolja. A hromezres hathengeres dzelhez mrten szinte vgyakozva lesi a gzpedl llst, knnyedn prg fel, Euro-IV-hez kpest gyorsan ejti a fordulatot, de sohasem lehet tudni, mikor ri el az er a hts kerekeket.

Flrertsek elkerlse vgett: az automata 535d ers, gyors aut, az aktv kormnyzs a kettt sem fordul kormnykerkkel klnsen lvezetes. De izgalmas kanyargshoz az n paradigmarendszeremben kuplung kell s kzi vlt, esetleg az M5-s robotizlt sebessgvltja. Frfias kzdelem a kitr htsval, nem pedig bkly. Ettl mg a tesztaut nagyon j aut, csak nem hozza azt, amit egy BMW-tl, ha nem Hetes, okvetlenl elvr az ember. Mrmint n. Az 535d alapra 14,5 milli forint, az automata felra a tbbi tsnl 580 ezer, de ehhez alapron jr. Ha, ha, ha. Ha ennyivel kevesebbrt adnk, akkor is a kzi kne. Mrmint nekem.

Kzi vlt?
Nem mindenben rtek egyet. Modern autt kzi vltval gyrtani maradisg. Fleg viszonylag nagy autt. Kzi vlt 2005-ben? Haha! Ha valaki vltogatni akar, az versenyezzen, vagy ljn motorra. Olyan, mintha kzzel mosnl otthon a tizenktszobs villdban.
Persze ismerem az rveket: "nekem ne mondja senki...", meg "sportautba kzivlt val" stb. De gondoljunk bele, minden a cscson, DVD, villanyls, navigci. Bakker, mirt nem nzik a trkpet, kukba a navigcival, s radsul az olajozst is meg lehetne oldani cspgtetses kmlelnylsos rendszeren, st az elgyjtst is lehetne szablyozni manulisan, nehogy m' valaki szablyozza nekem az elgyjtst...
Szval szerintem egy rendes automata kell, a kzivlt maradjon a veternoknak s a sportkocsikba. Nzzk meg a clcsoportot, s megllapthatjuk, hogy kzivlt egy ts BMW-ben szgyen.
g kos


Kzi vltval nem is kaphat az 535d. Egy BMW-rtkest hvta fel erre a figyelmemet, szerinte a kizrlagos autamatizmus oka az, hogy vrosban araszolgatva horror lenne a folytonos blogats a bivalyers motorral. Meg aztn a vsrlk, az ts sorozat clpiaca ltalban nem azt szokta krdezni a BMW-tl, hogy hogyan lehet minl tbbet keresztben autzni, hanem azt, hogy nem nagyon veszlyes-e a htskerkhajts, jaj, csak meg ne cssszon. Nekik pedig inkbb automata val.

A jv motorja a mlt vltjval, blogatnnk egy-egy pohr vrsborral a kandall eltt a kollgkkal, ha kilencvenves nyugdjas jsgrk volnnk. Igaz, hogy a hatsebessges automata mindent megtesz a gyors kapcsolsokrt, s mg kzi vltsi lehetsget is knl, de minek, ha egy gzads-gzelvtel 400 1/min fordulatszmlengsekkel jr. Elzsnl padlgznl eltndik az aut, hnyasba is tegye a vltt, kzi zemmdban pedig nem tartja leszablyzsnl a motort, nem enged direkt kapcsolatot motor s kerk kztt, hanem feljebb kapcsol, ha gy ltja jnak. Ht hogy csapasson gy az ember?


Murvn, vizes ton (s gondolom hban is) igazi BMW, gy megy keresztbe, mint a kisangyal, de a 272 lnak pont az lenne a lnyege, hogy szraz aszfalton is gy tegyen. Mg 235-s kerekekkel is. Amiket egybknt rmmel elforgat indulsnl vagy kis tempnl, ha kikapcsoljuk a DTC-t, illetve DSC-t, de a csikorgs induls egy letkor s egy pr piros lmpa utn nmagban mr unalmas.

Ennyit a vezets lmnyrl, kapcsoljuk szpen vissza a Dinamikus Trakci Kontrollt, a Dinamikus Stabilits Kontrollt s kezeljk helyn a dolgokat. Ez egy drga, brkrpitos, nagykategris limuzin, nyomatkos dzelmotorral s kt pedllal. Jjjn ht az utazs lmnye.


Csend, bke s nyugalom. Pccre indul a motor, sz szerint: a kulcsot elg csak megmozdtani, az indts teljesen elektronikus. Knnyed gyorsts brmennyirl brmennyire, 250 km/h-ig. 100-nl 1400-at, 130-nl 1800-at forog a motor, kmletes gzpedlkezelssel 2000-2100-as fordulaton mr feljebb kapcsol a vlt. Nagy kanyarsebessgre tervezett, de alapveten kulturlt, knyelmes a futm, ami csak a /35-s, defekttr, teht merevtett oldalfal Goodyear RFT, azaz Run Flat Tyre abroncsok miatt rzs. Nem fnyzen sok, de bsgesen elegend a hely fejnek, trdnek egyarnt.

Az 535d 10,7 litert evett tlagos hasznlatban, igaz ott volt ugye a prblkozs a keresztben autzsra. Anlkl tz alatt maradt volna, sok gyors orszgttal, nmi vrossal. Automatval. Trhet.


Kifinomult a BMW sebessgtart automatikja. A tempomat kln kis mutatval jelzi a belltott tempt a sebessgmr szmlapjn, de a HUD-on is kirja, mennyivel megynk. Ja igen, a HUD. Head Up Display, "fel a fejjel"-kijelz, vgre megrkezett hozznk Amerikbl. Az aut a mszerfal tetejrl a szlvdre vetti a sebessget (a sportos BMW-knl a fordulatszmot is) s a klnbz fontosnak tlt informcinkat, miszerint kikapcsoltuk a menetstabilizlt, vagy nincs bektve az utas. Nekem j volt, de alacsonyabb emberek nha nem lttk a vezetlsbl a szk szgbl ltsz szmokat.

Ltvnyos, nem mondom, ha nem lenne eleve gyengm a BMW, akkor csak ezrt a kis okossgrt is az tst vlasztanm az sszes eurpai nagykategris kzl. De kizrlag hrompedlos vltozatban. s n?

 
Id
 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Blps a G-mailba
Felhasznlnv:
Jelsz:
  SgSg

j postafik regisztrcija
 
Naptr
2025. prilis
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
Nhny j lap!
 
Szavazatok
Melyiket kellene jobban ?

BMW 745D
Mercedes 400 cdi
Egyik sem!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG