Hrek : A vilg leggyorsabb Porschja |
A vilg leggyorsabb Porschja
Mission 400 Plus projektnv alatt mutatkozott be a vilgnak a 2006-os Essen Motor Show-n a Jrgen Alzen Motorsport, a H&R s az RS Tuning egyttmkdsben kszlt Porsche 997, mellyel jvre el kvnjk hozni a vilg leggyorsabb kzti sportautjnak jr Kk Szalagot. Ehhez 400 km/rnl nagyobb sebessget kell elrnik.
A Porscht krel hrom vllalatot nem kell bemutatni, tbbszrsen bizonytottk mr, hogy szupergyors sportkocsikat kpesek pteni. A nrburgringi hossz tv versenyekben is rdekelt Jrgen Alzen Motorsport felel a Mission 400 Plus Porsche mszaki tervezsrt s megptsrt, a motort az RS Tuning erstette fel, a H&R pedig a felfggesztsnl kamatoztatta know-howjt. Az erforrs a legfrissebb 997-szris Porsche 911 Turbn alapul, teljestmnye azonban tbb mint a ktszeresre, 1054 lerre ntt!
Egy 400 km/rs sebessg tlpsre tervezett autnl kulcsfontossg az aerodinamika. Jrgen Alzen ezrt gy hatrozott, hogy az amerikai hot rod ptsi smt msolva 75 mm-t lenyesnek a tetbl. Ezzel prhuzamosan az A-, a B- s a C-oszlopokat is megdntttk, a szlvd pldul 5,5 fokkal lett meredekebb. Az vegablakokat polikarbontra cserltk. A Mission 400 Plus Porsche sszes j alkatrsze a szlcsatornban vizsgzott. Ez klnsen jl ltszik a hossz faron, valamint a kerkjratokon. Az escsatornkat is eltntettk. A tengelyvgeken kzponti csavaros, 18 hvelykes BBS knnyfm kerekek forognak.
A rekorder Porsche hajtmvt a Kirchhaslach-ban szkel RS Tuning ptette, amely tbbek kztt vek ta szlltja a motorokat az Alzen verseny-Porschkhoz is. A hathengeres boxermotor lkettrfogatt 3,6-rl 3,8 literre nveltk, ezek utn pedig teljesen tptettk. Nemcsak preczisan kimunklt hengerfejeket, nagyobb szelepeket s nagyteljestmny vezrmtengelyeket alkalmaztak, hanem az gsterek formjn is alaktottak. A motor perifriit is lecserltk: az j szvcsonk mellett az erforrst nagyteljestmny turbfeltltkkel s kipufogrendszerrel vrteztk fel. A varilhat geometrij gyri turbk tadtk a helyket hagyomnyos s nagyobb daraboknak, melyeket egyedi rozsdamentes acl kipufogcsonkok tpllnak a megfelel mennyisg gzzal. A maximlis teljestmny rdekben nagykapacits kztes htket szereltek be, a msik oldalon pedig rozsdamentes acl sportkipufog-rendszert tallunk fmkataliztorokkal.
 |
Galria itt! | |
1,5 baros tltnyomson a motor 1054 lert ad le 7700-as fordulaton s 1030 newtonmter forgatnyomatkot generl 5800-as fordulatszmon. S ne gondolja senki, hogy gy mr a normlisnl jobban szennyezi a krnyezetet: krosanyag-kibocstsa az Euro 4-es hatrrtkeken bell marad! Az RS Tuning csapata feleslegesnek tartotta viszont az sszkerkhajtst; az ert egy versenykuplung s egy mdostott, hossz tttel hatfokozat vltm tovbbtja a hts kerekek fel.
A tuningcgek vrl-vre a Nardo versenyplyn mrik ssze tudsukat, s megprbljk tlszrnyalni a korbbi sebessgi rekordokat. Jvre a Mission 400 Plus is ott lesz a megmrettetsen. A Nardo aszfaltja azonban nem teljesen sima, gy
risi terhet r a felfggesztsre 300 km/ra fltt. A rekorder Porschhoz azonban a szakrt H&R cscskategris felfggesztsnek egy specilisan fejlesztett vltozatt adta, ami nagyon magas minsg, kemny s knny anyagokbl ll ssze. Emellett a kalibrlsi lehetsgek szinte korltlanok. Persze a Porsche nslyt is a minimlisra cskkentettk; a csomagtrtet, a motorhztet s az ajtk sznszlasak, a sprtai utastrben pedig a sznszlas Recaro versenylsek s a bukcs mellett ms nem nagyon van.
A Mission 400 Plus Porsche 2007 els felben megprblja majd megdnteni a kzti sportautk hivatalos sebessgi rekordjt, melyet mg mindig a Bugatti Veyron jegyez. A lapos kupt Jrgen Alzen autversenyz vezeti majd.
|