Versenyben
2006.06.11. 21:11
ok tuningautó évekig épül és alakul. Zsolt Calibrája is ilyen, ritkán őrzi meg aktuális formáját három hónapnál tovább. Mintha a Calibrákért rajongó gazdája örök versenyben állna - és talán áll is. 2006-ban trófeák tömegét szeretné begyűjteni a tuningszépségversenyeken. Csak drukkolhatunk neki!
Nagyon sokan vagyunk úgy, hogy a sráckorban bálványozott autót jóval később, már a keresőkorba lépve megvásároljuk. Én is ezt tettem, így tökéletesen megértem Hudák Zsoltot, amikor barátaival kibútorozott két hétre Németországba, hogy meglelje álmai Opel Calibráját. Nem akart itthon szétcsapott példányt vásárolni, neki etalon állapotú kellett, ráadásul a nyolcszelepes kétliteres. És tűzpiros. Öt éve, München mellett meglelte a gépet, alig 70 000 futott kilométerrel, szervizelve, garázsból, első tulajdonostól, közel gyári állapotban. A kocsi így egy igazi nepperálom, ezt a sztorit hallani majd´ minden tákolt magyar paripa eladásakor. A lényeg viszont, hogy meglett az autó, gyorsan honosították, és alig száradt meg a vizsgapecsét már hosszabbították is a motorháztetőt. A 14 colos felnik is megérték az eladást, a helyüket 16 colos OZ Superturismók vették át. Így eléldegélt egy darabig a kocsi, mígnem tavaly júniusban Zsolt egy komolyabb update-programra szánta rá magát. Mivel nem a nagy szárnyak és hivalkodó formák híve, ezért a gyári lökhárítókat szabták át. Elkészült a "telipopsi˝, eltüntették a tetőléceket, az antennát, a hátsó ablaktörlőt, a jelvényeket és típusjelzéseket, az oldaldíszlécet. Ládába került a hátsó ablaktörlő is. A motorháztetőbe beépítettek két Kadett GSi légnyílást: direkt fordítva! Így most légbeömlő a Kadett motortér-szellőztető. Zsolt – úgy gondolva, hogy az a legjobb, amit az ember maga csinál – szétszedte a fényezéshez az autót. A színválasztással eltökölt, de nem hiába. Jól mutat a megforgatott szappanhoz hasonlón lesimított Calibrán a Standox Ford Mustang 3RSE Dynamic Red Effekt Metal színe. És ha már ennyire felfrissült az autó, ideje volt egy újabb felnicserének. Most 7,5×17 colos F50 replika Hijoin gurigákra esett Zsolt választása. Gumikból az Avon ZZ3 mellett tette le a voksát, amelyekből 215/40 R17 méretűeket rakatott az autóra. De nem csak a felni újult meg. Győri cimbi szállította az Audi xenonpilácsot, amelyet beleműtöttek a Calibra-fényszóróházakba, valamint elkészült a bőrharisnya a kocsi orrára. Belül sem maradt a régi a vas. Laza öt réteg üvegszállal kezelték a műszerfalat, mígnem szépen fényezhető lett, így Virgi, a fényező ráküldte a külső színt. A fényezés, a 260 mm átmérőjű piros bőr Raid sportkormány, a Sparco fémpedálok és lábtartó, valamint a fém váltógomb már elég jó hangulatot teremtenek a kocsiban. A fokozásért Zsolt az A-oszlopra szerelt kiegészítő műszereket, a tetőoszlopokat és a tetőkárpitot plüssözték a Q-autóhifi anyagával. Ha ez mégsem elég, akkor ki lehet nyitni a csomagtartót, vagy be lehet izzítani a zenét. Azt a zenét, amelyet Zsolt a Soroksári úti AutóHifiStudio csapatával hozott, vagy hozatott össze. A csapatban Attila a góré, Dzsoni a vájtfülmester, Krisztián a ládabűvész, és még meg kell említeni Viktort és Lindát, hogy teljes legyen a sor. Igazán minden még az első hifipróbálkozásból eredeztethető, mikor három éve Zsolt vett egy 300 wattos Dragster ládát, amely két hét után nyugdíjba ment. Ekkor jött rá, hogy az autóhifi azért ennél többet jelenthet, és nem árt, ha az ember tudja, hogy mit mivel kössön össze. Így most a következő cucc szolgál a Calibrában, amely az ősszel kapta meg a látványos LSD-ajtókat. A fejegység Kenwood PWSM 9527, amelyet összekötöttek egy Pyle PLBNMP47-es motoros mutimédia DVD-vel, amely 7 colos monitort villogtat. Erősítőből kettő is akad, egy Dragster 4060 2×500W teljesítményű és egy Dragster 4075 4×100W teljesítményű egység. Hangszórókból sem aprózták el a fiúk, a Dragster DSC642 Hightech szettre és a Dragster DWH259 Hightechre esett a választás. És akad még jó néhány Rocford Fosgate kiegészítő egység, amelyeket a "Műszaki adatokban" felsorolok. Ha valaki azt hinné, hogy a futómű és a motortér érintetlenül maradt, az nagyon amatőrnek képzeli Zsoltot. A motor megkapta a Lexmaul RAM szívórendszerét, és a német csapattól származik az elektronika is, csakúgy, mint a 272 fokos vezérműtengely, ja, és a komplett átépített hengerfej. A motor K&N direktszűrőn át szív, és teljes Proex rendszeren át pufog ki. A futóműbe Hightech rugók és gátlók kerültek, ezzel a kocsi 60 mm-rel hasalt lejjebb. Így egész kerek a kép, de még kerekíthető. Zsoltnak is már újabb ötletei vannak…
    
|