Ford Mustang Shelby Cobra GT500 jra!
A New York-i Autkilltson a Ford hrom j izomautt lltott reflektorfnybe. A tri els tagja a valaha kszlt legersebb gyri Mustang, a legends 1968-as Shelby GT500 utda, a msodik egy nagyteljestmny pickup, a harmadik pedig egy limitlt kiads GT, a Tungsten Silver.
Jvre kerl az utcra a "Mustang Dream Team" alkotsa, a Carroll Shelby s a Ford Special Vehicle Team nevvel fmjelzett Ford Mustang Shelby Cobra GT500. Fbb jellemzk: 450 lert meghalad teljestmny feltlttt V8-as benzinmotor, hatgangos manulis vlt, SVT futm, aerodinamikus karosszriaelemek, Le Mans versenycskok, SVT-piros fnyezs, 19 colos felnik s perforlt fktrcsk.
![Carroll Shelby s az j GT500](http://www.autostilus.hu/files/image_3/size_200/2075.jpg) |
Carroll Shelby s az j GT500 | A Carroll Shelby s az SVT mhely koopercijban kszlt Cobra GT500 a 60-as vek Shelby Mustangjainak h kvetje. A GT500 szriavltozata 2006-ban kerl az amerikai szalonokba, folytatva az SVT Mustang Cobra modellek vonalt. A GT500 azonban csak az els lesz az SVT ltal felksztett Mustang verzik sorban; az elkvetkezend vekben az SVT tuningcikket garmadt fogja majd knlni a Mustang egyes vltozataihoz - a 20 ezer dollrrt megvsrolhat V6-ostl kezdve a GT500-ig. Az SVT mhely - prhuzamosan a Ford termkfejlesztsi folyamatba val direkt integrldsval - azonban nemcsak SVT mrkajelzs jrmveket fog fejleszteni, hanem pldul olyan egyedi Mustangokat is kszt majd, mint a 2001-es Bullit GT vagy a 2003-as Mach 1.
A 2006-os Shelby Cobra GT500-ban egy tbb mint 450 lers, 5,4 literes, kompresszoros, 32-szelepes V8-as erforrs dolgozik majd. Ahogy az eredeti GT500 is a motorja tekintetben mutatott elrelpst (a GT350 small block-ja helyett egy big block-ot kapott), gy a 2006-os verzi sem szklkdik a kbcentikben. Az SVT ltal doppingolt erforrs tbb mint 450 lert s 610 Nm maximlis nyomatkot zdt a hts kerekekre. Az 5,4 literes, hengerenknt ngyszelepes motort egy csavarkompresszor "eteti" benzin-leveg keverkkel 8,5 PSI-vel, azaz 0,58 bar nyomssal. A hengerfej alumniumbl kszlt, a dugattygyrk s a dugattycsapgyak pedig a Ford GT-bl szrmaznak, tartsnak grkezve.
Az er aszfaltra vitelben a T-56-os hatsebessges manulis vltm is sokat segt, hiszen az egyenletesen elosztott fokozatok rvn a pilta knnyen a megfelel fordulatszmon tarthatja a motort, amely pedig szles tartomnyban adja le a nyomatkt. A T-56-os hatsebessges vltm bizonytott mr az utcn s a versenyplyn is; ezt szereltk bele tbbek kztt a 2000-es SVT Mustang Cobra R-be s a 2004-es SVT Mustang Cobra-ba, de a Ford Racing Mustang FR500C motorjhoz is ezt a szerkezetet kapcsoltk. Termszetesen a futm sem "kisplys", hiszen az SVT tnzte a lengscsillaptkat, vltoztatott a rugkon, s kicserlte a stabiliztorrudakat. A GT500 ell MacPherson fggetlen felfggesztst, htul pedig merev tengelyes, hrom keresztlengkaros felfggesztst kapott Panhard rddal. Ugyanez a futm vizsgzott a nyertes Mustang FR500C versenyautban is. A Mustang Shelby Cobra GT500 meglltsrl ell 14, htul 13 hvelyk tmrj lyuggatott Brembo fktrcsk gondoskodnak. Hogy az abroncsokon se mljon, az izom Mustangra 19 colos nagyteljestmny darabokat fesztenek.
A karosszrira pillantva egyrtelm, hogy egy Shelby Mustanggal van dolgunk, s nemcsak azrt, mert Le Mans cskozs van a karosszrin. Egyedi pldul az els lkhrt als lgterelje, valamint a teljes motorhztet a ketts "lgznylssal". A fnyszrk agresszvebben festenek, a htrcs als s fels rsze pedig szimmetrikus, utalva a rgi Shelby Mustangokra. A hts traktus j eleme a 60-as vek Shelby GT500-as Mustangjn lthat szrnyhoz hasonl lgterel, valamint a diffzor. A 2006-os Mustang Shelby Cobra htrcsn most elszr a fut l helyett egy kgy lthat. Az utastr feketben s pirosban pompzik, s amit lehet, brrel bortottak. A mszerfal fels rsze, az ajtpanelek, a vltkar s vltzsk, a kzifkkar, valamint a kzps knykl fekete brborts, mg a kontrasztot a kgy motvumos piros brlsek s ajtbettek teremtik meg. A mszerek szmlapja titnium.
Sport Trac Adrenalin
A Ford tervei szerint az Explorer Sport Trac Adrenalin szriagyrts vltozata 2007-ben egy j piaci rst tlt majd be, mgpedig a nagyteljestmny sportos teherautkt (SUT - Sport Utility Truck). Az Adrenalin kompomisszummentes haszonjrmves tulajdonsgai mellett ngy ember szmra biztost knyelmes helyet a fedlzeten, emellett megy is mint a mrgezett egr. 390 lers, kompresszorral erstett V8-as motort ptettek bele, amelyhez az SVT els sajt fejleszts hatsebessges automata vltjt prostottk. Az sszkerk-hajts jrm mind a ngy kereke fggetlen felfggeszts, amely kzton s terepen is biztonsgos haladst garantl. A pickupban szriatartozk a Ford AdvanceTrac menetstabilizl rendszere is a megprdlst gtl elektronikval.
Ford Tungsten GT
2006 jniusban lesz ppen negyven ve annak, hogy a 24 rs Le Mans-i viadalon hrom Ford GT40-es rt clba elszr, hogy aztn ngy ven keresztl folyamatosan diadalmaskodjon a rangos versenyen. A hrmas gyzelmet a Ford egy specilis kiads GT-vel nnepli, a Tungsten Silverrel, amely menetteljestmnyeivel s kinzetvel tbb mai sportkocsit htrbe szort. A stt ezst fnyezs klnsen jl hangslyozza az autt, remekl kiemeli ramvobnalas alakjt s karosszrijnak rszleteit. A Ford sajnos egyik csodlatos SVT autjt sem kvnja Eurpban forgalmazni.
|