joverdak
joverdak
Helló!
Helló!
 
Menü
 
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Számláló
Indulás: 2006-05-08
 
Hírek
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Szavazás
Hogy tetszenek a hírek?

Jók!
Hoszúak!
Nem jók!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Zene!
 
Hírek
Hírek : Régi nóta, új hangszerelés

Régi nóta, új hangszerelés

Mind kívül, mind belül szinte nagyítóval kell keresni a változásokat, de ez nem baj, mert a BMW bábákodása alatt született MINI karaktere szerencsére nem igényelt drasztikus beavatkozást. A motoroknál már komolyabb a változás, például elbúcsúzott a kompresszor.

Kezdetnek talán némi történelmi háttér. Alec Issigonis, a zseniális konstruktőr eredetileg Görögországban született, majd kivándorlása után a British Motor Corporation-nál kezdett dolgozni. Tervei alapján 1948-ban jelent meg a Morris Minor, amelynek sikere után kapott felkérést egy kisméretű, gazdaságos családi autó kifejlesztésére. Ennek eredményeként 1959-ben debütált a Morris Mini Minor és az Austin Seven, alap és deluxe változatokban. Az Mk1 széria jellegzetessége az ovális hátsó lámpa, a 10 colos felni, a külső ajtózsanér, valamint az eltolható oldalablak volt. Egy évvel később dobták piacra a kombi és az áruszállító kiviteleket, majd 1961-től megvásárolható lett az első Cooper, a pick-up, illetve Riley Elf és Wolseley Hornet néven két társmodell. Az Mk2 1967-ben váltotta az első szériát, de 1969-ben - már önálló MINI néven - érkezett az Mk3 és a Clubman, azaz a "felnőtt" kisautó nagyobb, sarkosabb karosszériával. A résmodellek megszűnése mellett az eredeti MINI folyamatosan hódított, pedig alig korszerűsítették: például csak 1984-ben kapott 12 colos felniket, hogy a fékeket megerősíthessék. A kilencvenes évek végén befejeződött gyártás után a BMW kezébe került a márka sorsa, és a müncheniek szerencsére láttak fantáziát a MINI-ben, így a hagyományokat némiképp újraértékelve megalkották napjaink egyik legeredetibb karakterrel felruházott kisautóját, amely most némileg átalakulva kezdi meg a 2007-es modellévet. Néhány éve, a New MINI bemutatóján a BMW nem győzte hangsúlyozni, hogy az általuk piacra dobott autó nem a régi típus soron következő generációja, hanem egy teljesen új és önálló modell, amely azonban valamelyest kötődik az Issigonis-féle őshöz. A modern változat eleve sokkal nagyobb, sokkal erősebb, bár kétségtelen, hogy tagadhatatlan rokonságot mutat az 1959-es kiadással. Ez persze nem baj, sőt, talán éppen ez a siker záloga, csak úgy látszik, Münchenben mindenképpen szerették volna elkerülni, hogy az eredeti konstrukció árnyékot vessen a nem éppen olcsón kifejlesztett újdonságra. Ma már kimondható, a BMW elérte, amit akart, a MINI márkanév eladható, prémium termék, a vásárlókkal sikerült elfogadtatni, hogy szó sincs dömping termelésről, és a viszonylagos ritkaság mellett az átlagosnál magasabb ár komoly ellenértéket takar. Ez az ellenérték egyszer az autó érzelmi síkon alapuló személyisége, másodszor pedig a nagyszerű vezethetősége. Egy MINI-vel cikázni - legyen szó akár az alap One kivitelről - igen szórakoztató elfoglaltság, és voltaképpen ennél több nem is kell a boldogsághoz: dögös külső és gokartos kezelhetőség. A fentiek ismeretében talán könnyebben válik érthetővé, hogy a BMW miért nem erőltette a végletekig a hivatalosan 2007-re érvényes, de már most beharangozott frissítést, és minden bizonnyal helyesnek mondható a döntés. Első körben a fickós Cooper, valamint a mérgesebb Cooper S kerül a szalonokba (ez utóbbi látható a képeken), az egyszerűbb és drágább modellek később érkeznek, ide értve a gyári tuningos John Works Cooper csúcsverziót is. A képek láttán tényleg szakértőnek kell lenni ahhoz, hogy a szemlélő első pillantásra kiszúrja a változásokat, és a méretbeli növekedések is oly csekélyek (pl. 6 centivel hosszabb), hogy mérőszalag nélkül fel sem tűnnek. A MINI számos részlete megváltozott, mégis úgy fest, mintha semmi nem történt volna: új a lámpa, a hűtőmaszk, a lökhárító, a tükör, de éppen ez bizonyítja a tervezők tökéletes munkáját. A színek továbbra is központi szerepet játszanak, a fehér felni, fehér tető, fehér tükör továbbra is elengedhetetlen, ha valaki igazi MINI-rajongó, a gépháztető fehér csíkozásáról már nem is szólva. Az utastér hangulata a karosszériához hasonlóan gyakorlatilag változatlan, a gyár szerint az egyedüli változás, aminek értelmét látták, az a megnövelt helykínálat. A kilométeróra szokás szerint középen található, de újdonság, hogy ebbe integrálták a CD-s rádiót. Egyszerűsödött az eddig sem bonyolult klímavezérlő felület, és nem hiányoznak a krómozott billenő kapcsolók, amelyek igazán szokatlanok a high-tech környezetben. A helyenként kifogásolható összeszerelési minőség javítására különös gondot fordítottak a területért felelős mérnökök, és állítólag az anyagválasztással is egy szinttel feljebb léptek. A lemezek alatt kézzelfoghatóbb dolgok történtek, ami elsősorban a motorra és a futóműre értendő. Az alap One ezentúl 1,4 literes, 95 lóerős motorral fut majd, lecserélődik a dízel is, és csak a Cooper szinttől járnak az 1,6 literes erőforrások. A régi 115 helyett immáron 120 lovas motor vadonatúj fejlesztés, korszerű BMW-technológiával felvértezve, és ez kerül a Cooper kivitelbe. Voltaképpen már ennek a változatnak a teljesítménye is elegendő az élményhajkurászáshoz, mert a közvetlen kormánnyal és az áthangolt futóművel úgymond ki lehet autózni a motorban szunnyadó erőt, akinek azonban ez kevés, annak érdemesebb a 175 lóerős Cooper S-t választani. Ennek a négyhengeresnek a különlegessége, hogy a szépen visító kompresszor helyett már turbó nyomja benne a szuflát, és ettől megváltozott a karakterisztika, de ezt maximum csak az új tulajdonosoknak kell megszokni, ráadásul nem kellemetlenségről van szó. A 2007-es MINI a Párizsi Autószalonon debütált, forgalmazása azonban még várat magára, Magyarországra várhatóan jövőre érkeznek meg az első példányok. Küldés ismerősnek |

 
Idő
 
Chat
Név:

Üzenet:
0 / 250
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Blépés a G-mailba
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Néhány jó lap!
 
Szavazatok
Melyiket kellene jobban ?

BMW 745D
Mercedes 400 cdi
Egyik sem!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG