Feszltsg az utcn
A tavalyi Frankfurti Autszalonon bemutatott, brutlis narancs-fekete krecibl vgl is kszl egy utcai verzi. A Tension Street Version-bl sszesen 50 pldnyt gyrtanak.
Mg a koncepci azt mutatta meg, hogy mit lehet maximlisan kihozni egy eleve piszok gyors autbl, az utcai vltozat a mindennapi hasznlhatsgot s megbzhatsgot tartja szem eltt. Szerencsre az optikt sikerlt egy az egyben tmenteni a koncepciautbl, br a karosszriaelemek itt korntsem annyira radiklisak. A motorhztetn egy krmkeretes lgnyls is tallhat, ami segti a motort a lgzsben. Az els szoknya pontosan olyan, mint az eredeti modellen; alacsonyabbnak lttatja az autt s nveli a leszortert. A hajtm szabadabb llegzst segtik az els srvdbe integrlt "kopoltyk" is. A fkek kell htsrl is gondoskodtak, a htskat pldul az oldalkszbkbe ptett nylsokon traml leveg hti.
A hts szoknyban helyet hagytak a kt brutlis kipufogvgnek, kzpen pedig egy karbon diffzor hzdik. A sznszlas csomagtrtet nmileg mdostott formban kerlt fel az utcai vltozatra, de ktsgtelenl sokat tesz hozz a megjelenshez. Az AC Schnitzer a tkrket is lecserlte, plusz egy fehr-antracitszrke fnyezst vitt fel az autra. Kvnsgra tbbfle sznkombinci is elrhet.
Egy ignyesen tptett kasztni persze nem tudna rvnyeslni a megfelel, mutats kerkgarnitra nlkl. A Schnitzer a szuperknny, kovcsolt Type V-s felniket vlasztotta (egy darab slya 10,8 kg), melyek mr a koncepciautt is kestettk.
A rszint fnyezett, rszint festett kerekek a Tension Street Version-hz ell 9J x 20, htul 10J x 20 hvelykes mretben kaphatk, 245/35 ZR 20 s 285/30 ZR 20 gumikkal. Termszetesen a 6-os kupt ezzel prhuzamosan kzelebb engedtk a fldhz, mgpedig 25-30 mm-rel. Az M6-os cscsmodellhez sportrug-kszlet is rendelhet. A oldalmozgsokat mrsklik az els s hts AC Schnitzer stabiliztorok, valamint az alumniumbl kszlt els rugtmaszok.
A bzisjrmtl fggen, a Tension Street Version-be az AC Schnitzer krsre beszereli j 5,1 literes tuningmotorjt, ami alternatvja lehet az M5 s az M6 tliteres aggregtjnak. Radsul ez az erforrs az automata modellekbe is bekerlhet. Az ACS 5,1-es motorja 550 newtonmtert ad le s 411 lerre kpes (333 illetve 367-tel szemben), javt a gyorsulson, tovbb 35 km/rval nveli a vgsebessget. Az M6-alap Tension Street Version nagyteljestmny fkberendezst is kap, ell lyuggatott s perforlt trcskkal, illetve 8-dugattys fknyereggel.
A bels tr rendkvl sportos hangulat, hiszen a mesterek igen bkezen bntak a sznszllal. A kzpkonzolt teljes mrtkben ez az anyag bortja, de a 3-klls sportkormnyra s a vltkarra is jutott belle. Mg karakteresebb teszik az utasteret az j kombinlt mszerek a 320 vagy 330 km/rig sklzott sebessgmrvel, valamint a vrs Schnitzer logval dsztett velr sznyegek. Az alumnium pedlszett mellett nemes kiegszt az alumnium fellet iDrive kontroller. A vltkar eltti kis plaketten ezen kvl feltntetik a Street Version gyrtsi szmt - csak hogy a pilta ne feledje, milyen exkluzv kocsiban l.
|