joverdak
joverdak
Hell!
Hell!
 
Men
 
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Szmll
Induls: 2006-05-08
 
Hrek
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Szavazs
Hogy tetszenek a hrek?

Jk!
Hoszak!
Nem jk!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Zene!
 
Hrek
Hrek : BMW 130i: Az rm forrsa

BMW 130i: Az rm forrsa

Kihv, hangos, tlmotorizlt s mregdrga. A zldek szerint minden bizonnyal rtelmetlen benzinpusztt a BMW 130i, s tnyleg majdnem gy van - ennek ellenre ki kellene tallni, ha nem lenne.

Nem emlkszem pontosan, de hromszor vagy ngyszer jtt az importrtl elnzst kr udvarias telefon, hogy a 130i-vel kapcsolatban j idponthoz kell alkalmazkodnom, mert a kollgk az tlagosnl jobban amortizljk a gpet, s a sorozatos javtsok miatt borul az eljegyzs. Mr az els mdostsnl tudtam, nem lesz egyszer kivrni, amg psgben eljut hozzm a tesztaut, de a trelmem szerencsvel prosult, s eljtt a vrva vrt pillanat. 265 ler a kompakt osztlyban nem szokvnyos dolog, s mindez htskerk-hajtssal prostva izgalmas sszelltst sejtetett.


Kezdjk a formval. Mlnak a hnapok, az vek, nekem azonban mg mindig kakukktojs az 1-es. Nem tehetek rla, de nem igazn tetszik, olyan, mint egy kerekekre lltott, felgyrt orr trabakancs. Az autdesign Hkuszpkja, Chris Bangle ezen is eladta a felletekre vonatkoztatott fnyjtkt, de a hats zls dolga, br ktsgtelen, hogy az emszthet furcsasgval a BMW toronymagasan kitnik a kategriatrsai kzl, s ez a klncsg egy presztzsmrka esetben akr dnt rv is lehet a vevknl. A 130i a sorozat jelenlegi cscsmodellje, ezrt amilyen butn hangzik a 116i-nl az M sportcsomag opcija, ugyangy a soros hatossal tzelt nagyvadhoz szinte ktelez. A tesztaut rendelsekor nagyon okosan kipipltk az 570 ezer forintos pakkot, amely a gynyr, esetnkben Le Mans kk fnyezs mellett olyan nyalnksgokat is tartalmazott, mint 18 colos felnik, M futm vagy M aerodinamikai csomag. rdekes, hogy az ajtk csukdsakor nyomt sem vltem felfedezni annak a szoksos tompa, szfajt drrenst idz hangnak, amit a mrka nagyobb modelljeinl hallani, most fmesen csattanva zrdtak az ajtk, pedig nem sproltk ki az anyagot az 1-esbl, amely resen 1450 kilogrammot nyom a mrlegen.


Az lsbe huppanva elszr flig rt a szm. A felras sportlsnek nemcsak a combtmasza, de az oldals hurkja is llthat, gy kilhettem azt a mnimat, hogy satuba fogtam magam, mint egy igazi versenyautban. Fantasztikus rzs, s a sort lehet folytatni! Az M brkormny csak akkor lehetett volna tkletesebb, ha a helyenknt perforlt, nemes anyag helyett velrbortssal ltjk el, akrcsak a vltkart, amely szintn magn viselte az M logt. A vezeti pozci hibtlan, 173 centis termetemre belve mg htul is maradt hely, de attl tartok, langalta alkat vezet mgtt mr nehezen lehetne knyelmesen elfrni. A csomagtart 330 litere megti az tlagot, a skokkal hatrolt regbe viszonylag egyszer pakolni, s alapron adott gesztus a 40:60 arnyban dnthet hts lstmla, amellyel knnyen bvthet a kapacits. A dolog hallosan komoly, ugyanis a BMW alapfelszereltsgt tartalmaz lista bszkn tesz emltst a szria csomagtr ajtrl (!), amely az emblmval nyithat... Errl Nagy Band rgi kabarszma jut eszembe, amikor a Trabantrl meslve jsgolja, hogy csoda egy masina, mert tltsz a szlvdje, forgathat a kormnya s kifel nylnak az ajtk.
Az utastr pozitvuma, hogy si szoks szerint a vezet fel kacsingat a mszerfal, nekem ettl BMW egy BMW, a helyenknt elszrt manyagoktl azonban elspadtam. A mszerek sildjnek puritnsga 10,3 milli forintrt pimaszsg, az ajtburkolat pedig hrbl sem ismeri a textilt - a nagydarab prselt plasztik tlsgosan egyszer ezen a prmium nven emlegetett kategriban. A minsg azonban hibtlan, precz illeszts s zrejmentessg jellemzi a legkisebb mnchenit, az ergonmival sincs baj, s sokakkal ellenttben nekem a kgybr mints fmdekorci is bejtt. A knyelmi tartozkok dnten extra pnzrt beszerezhet csecsebecsk, gyakorlatilag mindenrt fizetni kell, amitl vidmabb s komfortosabb az let a fedlzeten, ezrt nem is bocstkozom hosszas felsorolsba, mert a tesztaut ra mindenre magyarzatot ad.


A Muppet Show kzismert Brekije l a volnnl, vigyorog, mint a vadalma, mikzben porolva csapat egy 1-essel. Igen, ez a tvben ltott reklm, de mr az els nap megfordult a fejemben, hogy beugrok a sarki jelmezklcsnzbe, s Brekinek ltzm. Az els krdsem az volt az tvtelkor, hogy sperrdifi van-e a kocsiban, mire a kiss morbid, m kijzant vlasz gy hangzott, nincs, mert a BMW senkit nem akar meglni. Sajnos opciknt sincs vsrlsi lehetsg, ami nagy kr, mert sperrel igazi gyilkos lenne a 130i, igaz, az tlagosnl mr gy is nagyobb vezeti tudst ignyel a kordban tartsa. De mitl is mrges fenevad ez a kocsi? Nem rt tudni, per pillanat azrt nincs M1, mert ahhoz a hagyomnyok szerint nll sportmotorra lenne szksg, ezt viszont nagy valsznsggel tl kltsgesnek tartjk a BMW-nl, gy jobb hjn a vilg egyik legjobb soros hathengerest dugtk a kompakt kasztniba, azt, amelyik vgan hurcolja pldul a dgnehz 630Ci kupt is. A presztzsharc azonban kkemny, ezrt a verebek mr csiripelnek a jv rettegett fegyverrl, a mg mindig nem M1-es 135i-rl, amely a dupla turbval szinte lefojtva szuszogna ki magbl 306 lert, de szintn szlva mr ez a 265 ler is tbb mint elegend.


Vrosban jrtam egy htig, a lehetsgekhez kpest kitaposva a lelkt, ezrt nem csodlkoztam, hogy 18 liter al nem ment a fogyaszts. Pedig szavamra, minden reggel megfogadtam, st, tban a parkol fel mg a liftben is motyogtam, hogy ma csak piano, szpen csordoglunk, semmi hajsza, de aztn az a nyves START-STOP ENGINE felirat gomb a mszerfalon rendre trta a forgatknyvet. Manapsg mr mindenki nyltan autbuzinak vallja magt, aki letben egyszer kiolvasott egy autkatalgust, se szeri, se szma az auts firkszoknak, s dnten ennek ksznhet, hogy tojshjjal a fenekkn bravroskodnak, aztn trnek kett ilyen autkat, mint a 130i, de most tnyleg borul a paprforma. Akinek vr helyett benzin csorog az ereiben, kptelensg, hogy ellen tudjon llni annak, ami a gombnyoms utn trtnik. A hathengeres olyan durcsan bred, mint a medve a tli lombl, a kipufog mly baritonja kzvetlenl az idegeket borzolja, pedig ez mg csak az alapjrat, mert az rz szv nem knozza hidegen forgatva a motort. Akrcsak rgen a faterom az reg autnkkal, nhny percet n is szszmtltem reggelenknt, amg elindultam, s akkor sem gy, mint aki megrlt.
Galria!
Galria!

Msfl tonnja ellenre igen robbankony a legkisebb, de legersebb BMW. A hromezres soros hatos szinte a pincbl hz, s elkpeszt, ahogy minden fokozatban menni akar. Menni? Rohanni! A 130i igazi lteleme a nylt plya, ahol sorban lehet pakolni a gangokat, ahol llni lehet a gzon, s a motor knont nekel a kt mretes csvel, amely htul kilg az M-es szoknya all. Csodlatos a BMW mrnkeinek alzata, hogy mertk sutba vgni az idita racionlis szempontokat, s ptettek egy zajos, harsny, egyben pimasz jrgnyt, amely kikapcsolt elektronikval pillanatok alatt leget maga alatt egy garnitra gumit. Kvncsisgbl nyomtam egy gavallr startot, fstbe borult a fl kerlet, s j 50 mter fenkriszls vists utn ijedtemben vettem el a gzrl a lbam, mert meggyzdsem szerint valban cafatokra tpte volna a drga papucsot. Hihetetlen j jtkszer, mindene rendben van, a kormny, a vlt, a sportfutm mind-mind passzol a BMW sportos karakterhez, a gyakorlatban mgis rtelmetlen az egsz.

Csaldi igslnak sem a szks utastere, sem a horror ra nem teszi alkalmass, az agyvelt rz M futm a 18-as kerekekkel nem Budapestre val - noha ennek ellenre meglepen kezes s komfortos viselkedst tapasztaltam -, s brmilyen furcsa, a kirobban dinamika a veszly legnagyobb forrsa. A 130i ms dimenziban mozog, mint az tlag jrmpark, s ami letveszlyess teszi, ahogy kihozza a vezetbl a kisrdgt. Nagyon remlem, megsztam bntets nlkl a prbahetet, s nkritikt gyakorolva tesztelknt szgyellem, hogy rossz pldval jrok ell, de az igazsghoz az rnyoldal tnyei is hozztartoznak, a BMW 130i pedig kpes a hatalmba kerteni brkit, s ez nem hallgathat el. Olvastam errl a modellrl marasztal cikket, amolyan - mr bocsnat a kifejezsrt - "csakazrtisleszarozom" stlusban, olvastam tldimenzionlt beszmolt,
amely negdesen cspgtt a dicsretektl. Jmagam prblok a kzpton maradva tlkezni, s va intek mindenkit, aki nem rzi a puskapor szagt: 265 ler a hts tengelyen nem gyerekjtk! Kikapcsolt DTC-vel gzzal fordul, sszel nyomva a pedlt fenomenlis szrakozs, komolyan, de igazn meghajtva mr alattomos tud lenni, ami emberletet jelenthet, ha hinyzik a szksges vezeti tuds! Nagyon keskeny az a pall, amelyen egyenslyozva a 130i nagy tempban, de kell biztonsggal terelgethet - pldul rossz, hepehups ton (s ilyenbl bven akad kis haznkban) klnsen sznl kell lenni, mert a feszes futm miatt az aut hajlamos elpattogni, s elg egy lezser kormnyfogs, egy elvtett mozdulat, mr keresztbe is lltunk. A kvetkezmnyeket pedig nem kell ecsetelni.

A BMW 130i igazi luxustermk: mregdrgn knl olyan szolgltatst, aminek 80 szzalkt elvileg soha nem lehet kihasznlni. Tl gyors, tl ers, tl drga ahhoz, hogy sszeren mellette dntsnk, de ppen ez a vonz is benne, hogy egyszeren tl sok. A formja zls dolga, gy felltztetve, szp kerkkel, ebben a gynyr kkben hatrozottan jobban fest, mint puritn 116i jelzssel, de az utastr egyes rszletmegoldsai, anyagai alatta vannak a BMW-tl elvrt szintnek. A kidolgozs minsgvel nincs baj, de rtelemszer, hogy a potencilis 130i vsrlt nem elssorban a nmet precizits veszi le a lbrl, hanem az aut lelke, mert ksznheten a pomps hajtslncnak, a legdurvbb 1-esnek kivtelesen lelke is van. Aki ezt megrti, s tud vele megfelelen bnni, az valban elmondhatja magrl, hogy autbuzi - mert trni, zzni brki tud, ahhoz nem kell tudomny.

 
Id
 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Blps a G-mailba
Felhasznlnv:
Jelsz:
  SgSg

j postafik regisztrcija
 
Naptr
2025. Mjus
HKSCPSV
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
<<   >>
 
Nhny j lap!
 
Szavazatok
Melyiket kellene jobban ?

BMW 745D
Mercedes 400 cdi
Egyik sem!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG