Hrek : Itt kezddik az aut. |
Itt kezddik az aut.
Az ts BMW-ben meg lehet tapasztalni, milyen fnknek lenni. Belve megmagyarzhatatlan nyugalom tlti el az embert, uralkodik az erk, az t s a gp fltt. Egyedi s kivltsgos letrzs.
Tkletes prosts
Az ismers Bangle-forma a hrmasban a legtkletesebb, a hetesben a legszokatlanabb. Az ts tmenetet kpez, n nem rajongok a klsejrt, nekem az sszhang s a tkletessg hatrt srol tartalom jelenti ebben az autban a non plus ultrt.
Sokak szerint tkletes a szedn klalakja, mint mondtam, engem ms fogott meg benne, de azt elismerem, hogy gynyr aut. Vonalvezetse lendletes, dinamikja magtl rtetdv teszi sportossgt, mg akkor is, ha dzel, automata s sszkerkhajts. Ezt gy felsorolva nem feltteleznnk, hogy ennek az autnak 242 kilomter/ra a sebessge, 6,8 msodperc alatt ugrik szzra s 500 Nm-es nyomatkkal tpi fel az aszfaltot. Pedig ezek nem szraz gyri tnyek, majdnem minden rlt (j) tulajdonsgt megtapasztaltam az egytt tlttt nyolc nap s megtett 121200 kilomter egy ts bemvben, gy hangzik, mint egy nyeremnyjtk fdja, s valban az. Ez az aut kivltsg, birtokolni kegy. Kevs olyan tzmilli fltti autra mondtam magamban, hogy megri, az 530 xd ilyen. Fnki autnak idelis, de csaldi illetve traautnak sem utols.
 Egyetlen dolog nem tetszett nekem benne, hogy amennyire ers, annyira lassan robban be az agyvize, azaz, van egy msodperc, amg a vlt s az egsz szmtgp vezrelte rendszer megrti, hogy most itt nincs mese, menni kell. Azt az egy msodpercet tartom hossznak, flrerts ne essk, nem voltam egy pillanatig sem veszlyben, de mindig nagyobb elnnal kellett induljak, amikor ki akartam lni, mint ahogy az az aut teljestmnyhez mrten elvrhat lett volna. Rendben van az a 6,8 msodperc, de ez lehetne 6 is, ha gyorsabban reaglna a gp. Az automatikus vltnak mgsem rhatok fel semmit, fantasztikusan, rezzenstelenl vlt, a sportfokozat egy picit rngatsabb, de attl ezt is vrjuk.
Az aut belsejt maximlis knyelem s visszafogott luxus jellemzi. A br, a manyag, az alumnium minsgi sszhangja dombort. Kellemes, pihentet s elegns. J megfogni a kapcsolkat, az rzki gombokat. Szinte borzong az ember a megelgedettsgtl. A nagyvonalsgra jellemz, hogy a fedlzeti szmtgp, azaz az iDrive joystickjnek alumnium sapkja is brbortst kapott. A komfortlsek kln is megrnek egy mist. Ltszlag sima memris brfotelek, nem rtettem, hogy a bemvs kollga mirt akarja elmagyarzni a mkdst. Minden porcikmra r lehet hzni az lst, a fejtmlt, a httmlt, a gerinctmaszt. Minimum 10 gombbal lehet irnytani a funkcikat, brmilyen htra rszabhat. s ez mg nem minden, tovbbi szzezrekrt lehet lsszellztett s masszrozt is rendelni bele. Ha az is lett volna benne, akkor jszakra sem szlltam volna ki belle.
A mszerfal immr klasszikusnak szmt, krbefogja a vezett, a sportos M-verzibol klcsnvett kis mret, vaskos, prma fogs kormnnyal messzemenkig uralhat az aut. Kezes, mint egy ma szletett brny, de ha rlpnk a gzra, hes farkasknt veti be magt az ismeretlenbe. A tempomat, az es- s sebessgrzkels ablaktrlk, az automatikus vilgts, a bixenon lmpk benne vannak az alaprban.
Ez volt az els s eddig egyetlen aut, amiben nem tasztott a fabett, illetve az azt utnz manyag. Egyszeren gyllm az ilyent. Az ts BMW-ben lv antracit szrke halvnyan erezett bettek viszont illettek az authoz, beolvadtak a httrbe, gy nem zavartak. A klma ktzns, automatikus a zene cscsminsg, Bose hatlemezes cdtras hangrendszer kzvetti.  Az izmos hromliteres dzelmotor s az xDrive intelligens sszkerkhajts tkletes prosts az tsben. Az aut egyszeren kiborthatatlan, megingathatatlan. gy harapja a kanyarokat, mintha kttt plyn haladna. Az Eger s Lillafred kztti egy rs szerpentinrendszert csak n brtam ki rosszullt nlkl, a csald kevsb. Iszony lvezetes volt, felrt egy ralifutammal. s kzben egyetlen ticsigt sem gzoltam el, ami nagy dolog volt, ugyanis elznlttk az utat. Ha az xDrive-bl indulunk, ki ez nem is egy BMW, nincs riszls, kicsszs, kiprgs. Nincs az a pilta, aki meg tudn tncoltatni. Radsul a hangja is visszafogott, ersen kell neki nyomni, hogy vltsn, de milyen szpen szl akkor a 231 l vgtja.
Brmekkora az aut, s brmennyire prmiumaut az ts, alapveten mgiscsak ngyszemlyes, ezt sugallja az lsek kialaktsa is, a magas kardnbox ngy knyelmes fotelre osztja a belteret. Kiszllni nem knny, egyrszt annyira mlyen vannak az lsek, msrszt mg magunkon viseljk azt a benyomst, amit a szguldssal okoztunk. A sznes kpernys tolatradar ell s htul is szolglt az autban, nagy rmmre, hisz brmilyen szuper is az aut, a kilts, fleg htra elg korltozott.Trolrekeszt is tallunk eleget az autban, egy luxusauthoz mrten sokat is. Pohrtartbl is minimum ngy van, az ajt zsebei s a kesztytart is elg tgasak, nem beszlve a hatalmas, 520 literes csomagtartrl, amely ptkerk hjn (defektr abroncsokat kapott a tesztaut) lefel is bvthet, illetve a sboxon keresztl, vagy a skban dnthet hts lsekkel jl varilhat.
A futm sportos, nem szereti a rossz utakat, fel is t, ha komolyabb rsbe tvednk, viszont az sszkerkhajtsnak ksznheten srban s fvn sem csszkl. A fkek harapsak, amilyen jl gyorsul gy meg is ll az aut.
Ktszer tankoltam bele a megtett 1200 kilomter sorn, elsre, fleg vrosi forgalom mellett 9,9 literes tlagfogyasztst mrtem, msodjra, amikor tbbnyire orszgton trztam, akkor 8 litert krt szz kilomterenknt, gy sszessgben 8,9 literes fogyasztssal zrta a tesztet a BMW.
  
A ck a www.hvg.hu-rl van leszedve!
|