Hrek : Chrysler 300C SRT-8: F a diszkrci |
Chrysler 300C SRT-8: F a diszkrci
Biztosan nem egyszer feladat egy jval az tlag fl emelkedett stlus, magnak elssorban hatalmas mretvel s elspr elegancijval utat tr autt optikailag is izzasztan cspsre fszerezni. Ebben az ri kategriban nem jtszanak mindenfle tlmretes spoilerek, cafatokra vgott lgbemlk, aszfaltot karistol szoknyk s lsgos formai trkkk. Ahogy nvekszik az adott modellt befogad mretosztly, gy lesz egyre nehezebb a designerek dolga, hiszen valban maradandt kell alkotni, hogy a szemllket mg rkkal a "vas" felbukkansa utn is lzlmok gytrjk: risten, ez tnyleg az volt!

Lnyeges rszletek
Ami taln a legjobban tetszett, az a karosszria ajtnylsainak vonaln vgighzd gumitmts. Nhny lpsrl mg szre sem venni, de finoman ott van: kirekeszti az utastrbl a millimteres illesztseknl gerjed zajokat, s nmi aerodinamikai segdletet ad a monstrumnak, ha az nekiveselkedve hastja a levegt. Figyelmes rszletmegolds, mint ahogy a topmodell erejt diszkrten hangslyoz egyb megoldsok is azok. Az SRT-8 tlalsnak legszembetnbb pontja a felnik s a kerkjrati vek harmnija. A modell egyb verziihoz alapfelszerelsknt jr 18 colos trcsk helyt

20 colos hengerek foglaltk el, a kasztni oldaldimenzijbl hsosan kidomborod kerkjrati veket pedig perembettekkel hangslyoztk tovbb. Mindehhez jn mg, hogy az SRT-8 1,5 centivel alacsonyabban l a talaj felett, mint a 300C testvrmodellek, a hats teht nem marad el. A csomagtrfedl ln visszafogott mret, de igen ltvnyos spoiler nyomatkostja a tpus egyedi mivoltt, alul pedig a kt, 9 cm tmrj kipufogvg, no s a modelljelzs tudatja a feleltlenl packzkkal: j lesz vigyzni, mert csnya veresg lehet a vge!

Igen, j lesz vigyzni, sofrnek s rivlisnak egyarnt, az SRT-8 ugyanis t msodpercen bell sprintel szzas tempra, vgsebessgt pedig nem korltozza elektronika 250 km/rnl. A kzel 1,9 tonns marcona aut mrett s tmegt meghazudtol vehemencival ldul meg, a sportos kapcsolsi idzts, tfokozat automata sebessgvlt optimlis mrtkben osztja az tttelt a zdul lertmeg al. A 425 paripa s az 570 newtonmteres nyomatk mennydrg hangorkn ksretben tombol, a vaskos kipufogvg pedig ezttal nem csupn designelem, szl is rendesen. A teljestmny kibontakoztatsa mellett a megfelel mrtk lasstkpessgrl sem feledkeztek meg a mrnkk. Fkezskor az ell 360, htul 350 mm tmrj httt fktrcskra ngydugattys Brembo nyergek harapnak,

100 km/rs temprl nagyszer 33,5 mteren ll meg az aut. Br az SRT-8 volnja mgtt lve szablytisztel tempban, a megengedett sebessglimitek figyelembevtelvel is hajthatunk, m gy szinte semmi rtelme nincs. Ez az aut nem a kirndulsrl s a komtos kocsikzsrl szl – nem leszek lszent! –, a regulk itt valahogy nem rvnyesek. Ez krem egy "hot rod-leszrmazott", teljestmnyorientlt sportlimuzin, amelynek vdrnyi hengerei srnak a hasonl mennyisg benzin utn, amely nem cicoms ltvnyval, hanem kpessgeivel igyekszik magra irnytani a figyelmet. Fogyaszts? Ugyan mr, a tblzatban is csak azrt adjuk meg, mert gy szoktuk...
|