joverdak
joverdak
Hell!
Hell!
 
Men
 
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Szmll
Induls: 2006-05-08
 
Hrek
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Szavazs
Hogy tetszenek a hrek?

Jk!
Hoszak!
Nem jk!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Zene!
 
Hrek
Hrek : Ferrari 599 GTB Fiorano

Ferrari 599 GTB Fiorano

Mifle kocsi kpes mellkkrlmnny lefokozni a mellbevg tnyt, hogy 620 lers s 300 felett megy? Nem ms, mint a Ferrari 599 GTB Fiorano – a Ferrarik Ferrarija, amely egyesti magban az gaskod Paripa legszebb hagyomnyait s a legjabb megoldsokat, a fellmlhatatlan technikt s a megkzelthetetlen mvszetet. Egy szupergp, amely megvltoztatja viszonyulsunkat az authoz.

Autt ltalban azrt vesznk, hogy szolgljon minket. Ez az aut, a Ferrari 599, azonban kivtel. Nem egyirny vele a kapcsolat, hanem klcsns. Nagystl emberre vr, aki nemcsak azrt veszi meg, hogy rendkvli lmnyekben rszesljn ltala, hanem azrt is, hogy mrtre talljon egy alkots, kifejthesse kpessgeit a mszaki tuds szintzise. Mikzben szolglja gazdjt, az egy nemes gyet szolgl, rszt vesz valamiben, ami ugyan lha jtszadozsnak tnhet a fldhzragadt szellem szmra, de azrt kultrkincset rkt tovbb. Olyasmi ez, mint kastlyt vsrolni: illik mltan fenntartani az pletet, rangos sszejveteleket szervezni benne, hogy dszre vljk kornak s krnyezetnek – Ferrari 599-et birtokolni rang, ktelezettsg, kldets. Meg, persze, tiszta gynyrsg.
                    

                                Vrvonal

Az 599 – tpusjele a lkettrfogat tizedbl szrmazik – annak a 12 hengeres, frontmotoros, ktlses „Berlinetta” vrvonalnak a kpviselje, amely taln mind kzl a „legferraribb”. Kzvetlen eldjbl, az 575M Maranellbl rekordmennyisget, kb. 5700 darabot ksztettek a szupermodern gyr bks nyugalommal, de abszolt odaadssal dolgoz munksai. Felmeni kztt bszkn hivatkozhat a Ferrari Enzra, amelytl motorjnak alapkonstrukcijt rklte (de szinte egyetlen konkrt alkatrszt sem), valamint a hres Testarossra s F40-re, amelyeket mrcnek tekintettek s minden tekintetben fellmltak a tervezi. Vgl a nevben a Fiorano a Ferrari sajt tesztplyjra utal, ahol felvltva krznek Schumacherk Formula–1-es torpedi a sorozatgyrts GT-kocsikkal, teht szimbolikusan s tnylegesen is tallkt ad egymsnak a kzti s a versenytechnika. Elvgre a Ferrari az egyetlen mrka, ahol az egyik tnyleges hatssal van a msikra!

                                       Az rzs a lnyeg

 

Az 599 tervezsekor nem paprz rekorddntgets volt a cl, hanem maximlis elgedettsg kivltsa az gyflbl, a lehet legkezesebb s legbiztonsgosabb vezethetsg elrse – olyan tartomnyban persze, ahov msok fel sem igen ltnak. Harmonikus kiegyenslyozottsg lebegett teht a mrnkk szeme eltt, s ennek szolglatba lltottak mindent. Ahhoz pldul, hogy Fioranban s Mugellban, a Ferrari kt referencia-tesztplyjn minimumra szortsk le az elrhet kridt, enyhn tlkormnyzott jelleg lett volna megfelel, de ez tlzott kvetelmnyek el lltja mg az avatott rvezett is, s kzton kimondottan veszedelmes lehet. Ezrt finoman alulkormnyzottra hangoltk a futmvet. A slyeloszts idelis: az els tengelyre 47, a htsra 53 szzalknyi tmeg jut, s ez az arny vltozatlanul marad meg, mikzben a sebessg nvekedsvel 190 kilig nvekszik az aerodinamikai leszort er. Mindenesetre a Ferrari 599 GTB a Maranellban valaha ellltott legnagyobb teljestmny 12 hengeres szriamotorral kszl, a ma ltez legkorszerbb megoldsok valsgos trhzaknt. m nem csak ennyi: makultlan kidolgozs, gazdag felszerels, a legknyesebb ignyt kielgt luxuskocsi is egyben.

                                   Testfelpts

Az 599-es, noha valamivel nagyobb mret az 575-snl, egy utas slyval, j 70 kilval knnyebb nla. Ez annak ksznhet, hogy a motor s az ertvitel ntvnyein, a futm szmos alkatrszn s tbb karosszriaelemen kvl knnyfmtvzetbl ll a trhls vzszerkezet
is. Hatkonysga, teht az egysgnyi slyra szmtott torzis merevsg, egszen kivl. A motort az els tengely mg ptik be, a vltm a differencillal kpez egysget, ezltal a kt tengely kz kerlt az aut tmegnek 85 szzalka. Htul, a 320 literes, szablyos alakjnak ksznheten jl kihasznlhat csomagtart mellett, maradt hely 105 liternyi benzinnek, amely b 400 kilomterre elegend. Rendes kesztytart, kt kis ajtzseb s jkora kalaptart egszti ki a pakolsi lehetsgeket – az 599 Fiorano akr mindennapi jrautnak is kifogstalanul megfelel.

                                 ts motor

sszehasonltva a „mindssze” 490 lers Ferrari F430-cal, amely minden helyzetben eszeveszett gyorstsra kpes, az a lnyegi klnbsg, hogy padlgzra nem rntsszeren, hanem tsszeren indul meg az 599 GTB. Mrmint nemcsak ll helyzetbl, hanem akr 170-rl is. A fiorani plyn krzve ez volt az egyik meghatroz lmny, de bsgesen el lehet idzni orszgton is. Felkapcsolskor olyan az rzs, mintha htulrl jl belnk jttek volna: tarknk a kagylls integrlt fejtmljnak puffan, szemnk kzelt a kisagyhoz – s ez a mutatvny szinte pillanatonknt ismtldik meg, ahogy a kurta egyenesben felcsap 235-re a sebessgmr. Kzben a voln karimjnak fels rszn felvillan vrs didk figyelmeztetnek, hogy vltani kne, gy nem kell figyelni a fordulatszmmrt (van persze automatikus zemmd is). A rajt egyszeren llegzetelllt, 3,7 msodperc alatt vagyunk szzon, s ehhez csak kb. tven mterre van szksg, tovbbi 6,3 szekundum leteltvel pedig mr ktszz felett jrunk. A cscs kiprblsra sajnos nem volt md… Egybknt ugyanilyen a karbon-kermia trcss fk is: megnyomsra gy rezzk, hogy homokdombba rohant az aut, fejnk
a vltozatossg kedvrt elrebukik, szemnk pedig kidlled kiss. Igaz, hogy 8000 eurba kerl ez az extra, de bn volna pont ezen sprolni… Ksbb aztn, a kanyargs hegyi ton rtkelhetjk a 620 lers motor azon szvdert tulajdonsgt, hogy olyan fordulatszmon, ahol felre esik vissza a teljestmny, mg mindig 310 paripa hzza az istrngot, nem kell teht llandan bgetni az egybknt 8000-nl lehatrolt ermvet. Ha mgis jtszunk a volnbillentykkel, ht csak azrt, hogy borzong gynyrrel hallgassuk a gurgulzsbl, bgsbl s harsonzsbl komponlt, flelmetesen nagyszer motorhangot. Nagyobb sebessgnl nmi szlzgs s futmhang festi al ezt, gyhogy nyugodtan elfelejthetjk a rdizst. m ezt nem zavarnak, hanem szrakoztatnak talljuk: legszvesebben felvennnk MP3-ra a Ferrari-muzsikt, hogy ms autkban is ezt hallgassuk. De mi a j egy olyan kocsiban, amely minduntalan htba vgja az embert? Semmi – ppen ezrt van ott a Formula–1-bl tvett Manettino zemmdvlaszt forgkapcsol az 599 volnjn is, csakhogy annak mr a Manettino Evoluto, azaz tovbbfejlesztett kivitele. „Tli” s „Skos t” llsban kezes brny az aut, lopakodva lehet elindulni vele, hogy szelden s halkan osonjunk a forgalomban. Kis gznl olyan lgyak a Cambio F1 Superfast vltm kapcsolsai, hogy alig rezni ket, de ha jl odalpnk, azrt ilyenkor is raktaknt lhetnk ki, rhaj indulst idz hang ksretben. „Sport” helyzetben egszen szles skln jtszhatunk, b gzadskor egy tizedmsodpercre zsugorodik a sebessgvltsok idtartama, gyakorlatilag nem szakad meg a hzer, szinte robban a hajtm. A „Verseny” pozcit tnyleg csak plyra ajnljk, az utolst pedig, amely kikapcsolja a sportos bellts, de megtveszthetetlen menetstabilizlt, igazbl soha nem tancsos vlasztani. A Manettino nemcsak a motort s a vltt „cserli ki”, hanem a mszeregysg monitorn megjelen informcikat s kijelzseket, valamint a futmvet is.

Mgneses futm

A Ferrari 599 GTB nagy jtsa a Magnetorheological Suspension Control, azaz mgneses-reolgiai (a reolgia a folyadkok folysi tulajdonsgaival foglalkoz tudomnyg) futm-szablyozs. Jelentsgnek mltnyolshoz tudni kell, hogy amita autk jrnak e fldtekn, ktfle lengscsillaptt sikerlt ltrehozni: kezdetben a primitv drzscsillaptt hasznltk, majd a kt vilghbor kztt bejtt – s mig egyedl hasznlatos maradt – a hidraulikus rendszer, amelynek dugattyja szk nylson prseli t az olajat. Most pedig itt a harmadik, elvben alapveten j megolds: olaj helyett olyan folyadk van a csillaptban, amelynek viszkozitsa a srn folystl az tpumplhatatlanig vltozik. A szk keresztmetszetnl elektromgnest helyeznek el, amelyet a kzponti elektronika vezrel – egy szzadmsodperces, minden eddiginl messze jobb reakciidvel. Ennek ksznheten abszolt biztos az tfogs, kanyarban – a vlasztott Manettino-llstl fggen – alig, vagy egyltaln nem dl meg a karosszria, mgis komfortosnak mondhat a rugzs. A fiorani plyn mg szndkos provoklssal sem sikerlt zavart kelteni, mi tbb, ahelyett, hogy butn lefkezett volna a rendszer, a sebessg megrzsvel szedte rncba az autt. Hullmos, bukkans orszgton gy fogja az aszfaltot az 599-es, mintha az a bizonyos mgnes tapasztan oda. Tisztelettel jelentem, hogy mostantl fogva kizrlag alantas kltsgszempontokkal indokolhat, elavulflben lv berendezs a hidraulikus lengscsillapt…

Drga vtel, j befektets

Termszetesen az r is mltkppen kifejezi e Pininfarina-formaterv, j kidolgozs, nagyszer ltalnos mszaki minsgi hats aut klnleges sttuszt. A rt anyagiak persze nem rdekesek, hiszen aki azzal lp be a szalonba, hogy mennyibe kerl, az ltalban gysem vesz ilyet. A komoly rdekldnek viszont lnyeges szempont, hogy az ezerflekppen testre szabhat kocsi rtke, ahelyett hogy cskkenne, csak n az id mlsval, ami rszben az aut ritkasgnak tudhat be. vente 600-1000 darabot tudnak ellltani, a Magyarorszg rszre betemezett idei kontingens mr gazdra tallt – aki jvre a Ferrarik Ferraijval akar autzni, jl teszi, ha a Cambio F1 Superfast gyorsasgval kapcsol…

 
Id
 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Blps a G-mailba
Felhasznlnv:
Jelsz:
  SgSg

j postafik regisztrcija
 
Naptr
2025. Jnius
HKSCPSV
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Nhny j lap!
 
Szavazatok
Melyiket kellene jobban ?

BMW 745D
Mercedes 400 cdi
Egyik sem!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG