Dízel BMW 350 lóerővel
A dízel BMW-k rajongóinak kedvez a Hamann Motorsport új teljesítménynövelő csomagja, melynek révén egy 535d akár 350 lóerővel szaggathatja az aszfaltot. A derék bajor limuzin végsebessége elérheti a 276 km/órát is. Nem rossz egy olajkályhától.
A BMW fantasztikus erőforrásaival igyekszik mindegy igényt kielégíteni. A dízel palettán is rögtön négyféle erőforrással találkozik a kedves vevő: választható az 520d, az 525d, az 530d, valamint az 535d. Az 535d motorja elég kihegyezett a maga 272 lóerejével, de a laupheimi BMW-specialista chiptuninggal ennek a teljesítményét is optimalizálni tudta. Most azonban új távlatok nyíltak, akár 350 vadló is beterelhető az 535d motorházteteje alá. Az első fázisban a tuner 319 lóerőre tornássza fel a teljesítményt, míg a nyomaték 630 Nm-re növekszik. Már ez is bőven elegendő, hiszen a gyorsulás százra 6,5 másodperc helyett 5,9-re csökken, a sebességhatároló kiiktatásával pedig a végsebesség 267 km/órára nő. A második fázisnál a háromliteres sorhatos hajtómű egy nagyobb turbófeltöltő segítségével új erőre kap, ugyanis ekkor már 350 lóerő és 660 newtonméter feszíti a főtengelyt! Az eredmény 5,8 másodperces gyorsulás és 276 km/órás végsebesség. Nem rossz egy dízeltől.
Aki 5-ös BMW-jét az M aerodinamikai csomaggal rendeli meg, a Hamannál szintén megtalálja a számítását. A tuningcég kérésre egy új első spoilert illeszt az M csomaghoz, ami csökkenti a felhajtóerőt. A BMW-vesékre ezen kívül Hamann borítóelem kerülhet, ami diszkréten hangsúlyozza a sportosságot. Természetesen hátsó lökhárító toldat is kapható, oldalra pedig tetszetős Hamann küszöbök szerelhetők fel. Választható négy csőben végződő sportkipufogó-rendszer is; ekkor javallott a hátsó rész fokozottabb átépítése, ami diffúzort is magában foglal. Mindezek mellett elektromosan állítható és fűthető Hamann sporttükrök is rendelhetők a bajor limuzinhoz.
Nem esett még szó a könnyűfém kerekekről, melyek nélkül egy szépen átépített karosszéria nem mutatna jól. A Hamann 20 colos kerekeket ajánl a modellhez, azok közül pedig az Edition Race típust jelölte meg topmodellként. A háromrészes, ultrakönnyű, kovácsolt, fekete közepű és polírozott szélű görgőkből az első tengelyre 9 x 20-as, a hátsóra 10,5 x 20-as méretűek a megfelelőek. Gumiból a legszélesebb elöl 255/30-as, hátul 295/25-ös. A kerekek és a karosszéria közti távolságot is csökkenteni lehet ültetőrugók segítségével: a Hamann 5-ös sorozat elöl 40, hátul 20 mm-rel alacsonyabban siklik az aszfalt fölött. Újabb alternatívaként komplett sportfutómű is kérhető, kiegészítve egy első sportfék-rendszerrel.
|
Galéria itt! | |
Mostanában nagyon divatos, emellett versenyfílinget ad a szénszál, mellyel a tuningműhely kívánságra a műszerfalat és a középkonzolt is beborítja. Akinek az alumínium a szimpatikusabb, kérhet fém dekorkészletet, pedálszettet és kézifékkart. Sok egyéb kiegészítővel fel lehet még dobni az utasteret, például exkluzív, Hamann ezüsthímzéses szőnyegekkel és háromküllős Hamann légzsákos sportkormánnyal. Persze a tuner bármilyen kérést teljesít, legyen szó tetszőleges színű bőrkárpitozásról vagy multimédiás átalakításról (DVD, TV, Playstation).
|