joverdak
joverdak
Helló!
Helló!
 
Menü
 
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Számláló
Indulás: 2006-05-08
 
Hírek
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Szavazás
Hogy tetszenek a hírek?

Jók!
Hoszúak!
Nem jók!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Zene!
 
Hírek
Hírek : Mercedes-Benz R 320 L CDI: Grand Sports Tourer

Mercedes-Benz R 320 L CDI: Grand Sports Tourer

Nagynak nagy, sportosnak nem sportos, kényelmes túrakocsinak viszont kiváló. A fura külső fura belsőt takar, például a vezetőülésből hátranézni olyan dimenzió, mint a híres hortobágyi hídról távcsővel pásztázni az Alföldet. A V6-os dízel megfizethetővé teszi a luxust, az R-osztály mégsem lesz népautó.

Emlékszem még azokra az időkre, amikor a Mercedest öregurasnak mondták. Való igaz, gyerekként, a nyolcvanas évek elején nem is láttam fiatal embereket kiszállni a csillagos márka modelljeiből - hol voltak még akkor azok a kigyúrt legények, akiknek ma a fejük búbján megcsillan a napfény, ellenben a maszek belgyógyászunk bottal és W126-ossal (280 SE) járt. Aztán telt, múlt az idő, rákapcsolt a hazai konkurencia (Audi, BMW), a japánok is rámozdultak a piacra, és a Mercedesnél azon kapták magukat, hogy a tisztes megélhetéshez kevés lesz a világszerte ismert háromágú csillag varázsereje. Új modellekre volt szükség, amelyekkel új vásárlókör szerezhető, és egyben változtatni kellett a külső-belső formanyelven is, mert lehet, hogy szép és jó minőségű a klasszikus pepita üléshuzat, de már ránézésre molyirtószaga van. Elindultak hát a kutatások, a fejlesztések, és akárcsak az iskolákban a tanév elején, új osztályok születtek, köztük az R, amely Vision GST néven kezdte pályafutását. A GST a címben is szereplő Grand Sports Tourer rövidítése, amely nagy és sportos túraautót jelöl, bár a teszt után arra a véleményre jutottam, hogy a Sports szót nyugodtan kihagyhatták volna. Az R-osztály (W251) sokat tud, behatárolni éppen ezért nem egyszerű. Sportkocsinak drabális, pedig a V6-os CDI dízel kitesz magáért, terepjárónak annak ellenére alkalmatlan, hogy a 4MATIC rendszer által mind a négy kerék hajtott, és az AIRMATIC légrugózással változtatható a hasmagasság, normál személyautónak meg egyszerűen túl nagy az 5 métert bőven meghaladó hosszúság miatt. A karosszéria maximum az embléma által mutat rokonságot a márka többi modelljével, és a bennfentesek tudják, ha a hűtőmaszkon van a csillag, és nem a gépháztetőn, Fura domborulatok Fura domborulatok akkor sportos Mercedesről kell beszélni. Igen ám, de az R se nem limuzin, se nem kombi, és nem is kupé, talán valahol az utóbbi kettő keveréke lehet, de ebben sem vagyok biztos. Az L változat tengelytávja 3215 mm (alap: 2980 mm), ami már így számszerűen is döbbenetes, azonban az autó igazi nagysága akkor mutatkozik meg, amikor kinyitjuk a hátsó ajtót. Ekkora vasat szerintem még nem szereltek szériagyártmányú kocsira ajtó gyanánt, és mi sem természetesebb, hogy a lábtér arányban van a lenyűgöző méretekkel. A sötét fényezésen ízlésesen érvényesül a króm, ugyanis a tervezők nem lépték át a giccsesség határát: a hűtőmaszk három pálcáján kívül a kilincsekre és az ablakkeretekre jutott még a csillogó fémből. Az ovális és döntött lámpaszem a W210 jelű E-osztály óta manapság már nem szokatlan egy Mercedesen, és ahogy illik, a "pupilla" Bi-Xenon fénnyel világít, és kanyarkövető funkcióval is rendelkezik, feltéve, ha félmillió forinttal megtoldottuk a vételárat. Az utastér első pillantásra Mercedes-Benz hangulatot áraszt, amelynek középpontjában a kényelem áll. A teret nem klasszikus képlet alapján osztották föl, hanem 2+2+2 üléselrendezéssel alakítottak ki kényelmes férőhelyeket. Az R-osztály alapvetően 6 személyesnek született, így a hátsó két ülés nem büntető szekció, ahova az ellenségeinket ültetjük. Két 180 centis felnőtt gond nélkül elfér a harmadik sorban, a beszállás sem rémálom, egyedül a csomagokkal lehet probléma, mert teljes legénységgel 314 liter a poggyásztér, ami ugyan egy kompakt autó átlagos értéke, de hat emberhez viszonyítva nem sok. Használaton kívül a padlóba hajtogathatók a székek, a művelet viszonylag egyszerű, két személyes teherszállításnál pedig szinte bármit el lehet fuvarozni, ami az ajtónyíláson befér, és a térfogata kisebb 2,385 köbméternél. Az ülések hosszú út során is kényelmesek, a vezetői pozíció hibátlan, és a kezelőszervekkel sincs baj. A design fiatalos (és nem azért, mert elmaradt a pepita üléshuzat), a műszerek krómozott csőben ülnek, a kormányról vezérelhető fedélzeti számítógép minden fontos adatról egyszerűen tájékoztat. A zene harman/kardon LOGIC7 nélkül is szépen szól, extra pénzért pedig DVD és teletextes televízió képe jelenhet meg a COMAND APS rendszer 16:9-es színes kijelzőjén. A fabetétek ízlésesek, dekorációként itt is feltűnik némi króm, alaposabban vizsgálódva azonban akadnak hiányosságok. Lehet, hogy szimplán csak az én rögeszmém, de a tesztelt ML 500-hoz hasonlóan az R-osztály is kizárólag Amerikában készül (nem véletlenül, ugyanis az USA a legnagyobb felvevőpiac), és ismerve a német minőséget, úgy látom, a tengerentúlon helyenként elnézőbbek a színvonalat illetően. Az ajtókárpit a ML-hez hasonlóan csupán egy szimpla, préselt műanyag, amely annak ellenére túl egyszerű, hogy magát a karfát bőrrel vonták be. Az innen-onnan hallható nyöszörgés szintén nem standard Mercedes-Benz jellemző, és a panoráma üvegtető mind nyitáskor, mind záráskor egyértelműen nyekergett. Járdára felállva szintén megszólalt a bútorzat, bár ennek magyarázata nem a kidolgozás, hanem a túlságosan hosszú karosszéria csavarodása. Általánosan jónak mondható az anyagminőség, a műanyagok puhák, a színek kellemesek, a márkával kapcsolatban sokszor emlegetett otthonos légkör abszolút érvényes erre a kecses fémbálnára is. A Grand Sports Tourer jelzésből eddig fény derült az R-osztály nagyságára és túraautó jellegére, ezekben nincs hiba, a vélt sportosság azonban elmaradt. Máris hozzáteszem, a Sports vélhetően a kocsi nyújtotta szabadidős jellegre, mintsem a szó szerint vett sportautózásra utal, és aki látott már R-t élőben közelről, az józanésszel nem is vár ennél többet egy üresen 2270 kilogrammos járműtől. Nem kétlem, hogy az R 63 AMG V8-asának 510 lóereje élményszámba megy, de abban is biztos vagyok, akinek nem elég az R 320 CDI, az nem mond igazat. Ha egyetlen szóban kellene összefoglalnom az autó tulajdonságait, akkor a kellemes lenne ez a szó, és ezt azért szánom elismerésnek, mert autóban ülve ritkán érezni elégedettséget. A 3 literes, V6-os common-rail turbódízel 224 lóereje és 510 newtonméter forgatónyomatéka se nem sok, se nem kevés, azaz pontosan megfelel az R mozgatására. Egyszer sem éreztem a teszt alatt, hogy kövér gázra az ülésbe szorít a gyorsulás, ugyanakkor megesett, hogy a sebességmérőre pillantva alig hittem a szememnek. 100-ig 8,8 másodperc elég ennek a batárnak (de boldog lettem volna, ha ennek a tripláját tudja az egykori 200D-m), és autópályán minden szabályt felrúgva úgy suhan kétszázzal, mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga. Az AIRMATIC futómű állítható légrugózással kényeztet: nagy sebességnél automatikusan ültet, rossz úton megemeli a kasztnit, a hab a tortán pedig az adaptív lengéscsillapító (ADS), amely a normál álláson kívül Sport és Comfort üzemmódba kapcsolható. Nekem városban nagyon bejött a komfortos hangolás, a rossz utakon - sportfutóműves Audi TT-ből átülve - szinte Zeppelin léghajónak tűnt az R 320 CDI, és ez a hasonlat most kétértelmű - a testes stuttgarti körülbelül úgy viselkedik szerpentinen is, mint egy léghajó a Red Bull Air Race mezőnyében. Sebaj, kanyarok helyett a benzinkutaknál fakad mosolyra a dízel R-osztály tulajdonosa. Pozitív értelemben lepett meg a fogyasztás, mert bőséges étvágyra számítottam (komoly mázsák négy hajtott kerékkel cipelve), ehhez képest 13,3 literrel zárult a városi mérés, és 10 literre jött ki az átlag. Korrekt. Az R-osztály vezetése pofon egyszerű elfoglaltság, ha hozzászoktunk a szokatlan méretekhez. A tükrök holttere elenyésző, a parkolást radar segíti (plusz pénzért tolatókamera is elérhető, ha a COMAND APS benne van a kocsiban, itt jelenik meg a kamera képe), így a manőverezésben csak a hosszúság és a majd 2 méteres szélesség szab határt - a bevásárlóközpontok és az irodaházak szűk mélygarázsaiban néha bosszúságos feladat a lavírozás. A hathengeres CDI dízel mindig halkan ketyeg, a motorzaj nem megy az ember idegeire, a hétfokozatú 7G-TRONIC automataváltó is finoman teszi a dolgát, bár előfordul, hogy feleslegesen barangol a gangok között. Unalom ellen engedélyezett a küllők hátuljára tett kormánygombokkal végezhető kézi kapcsolás, de őszintén szólva az estek 90 százalékában bőven megteszi a sima D fokozat. Apropó, kormány. A váltókar elhelyezése a volán mögött zseniális, egyrészt elegáns a kezelés, másrészt praktikus maga a tevékenység. Én olyannyira megszoktam, hogy a soron következő tesztautómban, egy E 320 CDI-ben rendszeresen a kormány mögött matattam a váltó után, persze hiába, mert Mercedesről lévén szó csak a levegőt markoltam, az ablaktörlő ugyanis a bal oldali karra van kapcsolva, a fénykürt és az index mellé. Az R 320 L CDI roppant kényelmes, méreteiben hatalmas, motorja, váltója, futóműve jó, az ára viszont igazodik a csillagos színvonalhoz, tehát nem Tesco gazdaságos. A R-osztálynál elmarad a legtöbb Mercedes-Benz típusnál alkalmazott kategorizálás (pl. Elegance, Avantgarde), az egyébként nem fapados alap stafírungot csak az R 500 Ülésfűtés helyett vakdugó... Ülésfűtés helyett vakdugó... esetében egészítik ki, és minden más tételt feláron kínálnak. Helyhiány miatt eltekintünk az alap-és extralista tételes felsorolásától, de annyit feltétlen érdemes megemlíteni, hogy minden R-ben megtalálható a THERMATIC automataklíma, a SPEEDTRONIC tempomat sebességhatárolóval, a sebességfüggő szervokormány, a 4ETS fékdifferenciál, a 4MATIC összkerékhajtás, a 7G-TRONIC automataváltó, az ABS, a BAS, az ESP és az ASR. Ehhez járul a márka legendás biztonsága (légzsákokkal és egyéb berendezésekkel), ami számszerűsítve minimum 15,9 millió forintot jelent. Mint minden, nézőpont kérdése ez is, hiszen akciós Suzukihoz képest ennyi pénz nincs a világon, családi S-osztályként viszont kimondottan baráti az összeg. Megjegyzem, a tesztautó vételára átlépte a bűvös húszmilliót, ám ennek ellenére az ülésfűtés valahogy kimaradt belőle...

 
Idő
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Blépés a G-mailba
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Naptár
2024. Augusztus
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
<<   >>
 
Néhány jó lap!
 
Szavazatok
Melyiket kellene jobban ?

BMW 745D
Mercedes 400 cdi
Egyik sem!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!