Tengerparti feeling
A német EDAG Engineering + Design AG az abszolút egyedi járműre vágyó vásárlókat célozta meg kreálmányával, a LUV-val (Luxury Utility Vehicle). A jármű hajóépítésből származó anyagokat vonultat fel, emellett Brabus erőforrás hajtja és többek között két darab személyi számítógépet építettek bele.
Az EDAG LUV-ot 90 százalékban hozott alkatrészekből építették meg, ami nagy jelentőségű egy ilyen különleges jármű esetében. A donor egy Mercedes GL luxus szabadidő-autó volt, aminek a hossza meghaladja az 5 métert. A szakemberek azonban a padlólemezt eredeti elemek segítségével még 512 mm-rel toldották meg.
Az EDAG szakemberei a fejlesztés időszakában szimulációk sorát folytatták le, hogy teszteljék a karosszéria merevségét és törésbiztonságát. Az eredmények meggyőzőek voltak.
Az EDAG LUV dizájnját a hajók inspirálták (ezért a rengeteg teakfa borítás), neve pedig egy új járműosztályra utal (Luxury Utility Vehicle - luxus szabadidő jármű). Bár az EDAG LUV egy platós pickup, elképesztő eleganciát és autonómiát sugároz magából. A platót gyönyörűen egybedolgozták az utaskabinnal. Az okos modulos építésmódból kifolyólag az autó minimális ráfordítással kabrióvá és kupévá is átalakítható.
A luxus pickup belül is tartogat meglepetéseket. A fejlesztő csapat zseniális módon két darab mobilszámítógépet integrált a fejtámlákba, így a hátul ülők korlátozások nélkül használhatnak olyan Office alkalmazásokat, mint a PowerPoint, az Excel és a Word. Emellett a WLAN és az UMTS folytán az internet elérés is biztosított, menet közben le lehet tölteni és meg lehet válaszolni például az elektronikus leveleket. Sőt, a beépített webkameráknak köszönhetően értekezleteket lehet bonyolítani menet közben az interneten. A mobil PC-k kapcsolatban állnak az autó hifirendszerével, így a merevlemezen tárolt MP3-as fájlok és videók is lejátszhatók. A billentyűzeteket a lehajtható asztalokba integrálták a tervezők.
A kivitelezők innovatív mobil PC-s megoldásukat később utólagosan beszerelhető tételként szeretnék majd kínálni a kompakt és középkategóriás autókhoz. A cél az, hogy az eszközöket egyszerűen be lehessen illeszteni az utastérbe. Az elképzelés a jövőbe mutat, ugyanis a mobil PC-k fedélzeti számítógépként, megjelenítőként és hagyományos számítógépként egyszerre tudnának funkcionálni, amennyiben szervesen összekapcsolnák őket az autó fedélzeti rendszereivel. Ennek érdekében az EDAG szorosan együtt dolgozik az Intellel. Az őszi Frankfurti Autószalonon az EDAG már a rendszer egy fejlettebb változatával fog jelentkezni, ahol a sofőr a kormányról is elő tudja hívni a számítógép információit.
Az EDAG LUV elkészítésében az elismert Mercedes-nemesítő, a Brabus is kivette a részét. A bottropi tuner szállította például a 6,1 literes motort, ami 462 lóerőt ad le. Segítségével a négykerék-hajtású LUV körülbelül 6 másodperc alatt gyorsul fel nulláról százra, és eléri a 250 km/órás csúcssebességet. A gyönyörű kerekek is a Brabus polcairól kerültek fel az autóra; a 10 x 22-es méretű Monoblock S típusú felnikre 295/35 ZR 22-es gumiabroncsokat húztak. Mindehhez ültető légrugó-modul és nagyteljesítményű fékrendszer járul, szintén a Brabus kínálatából. Utóbbi elöl 12-dugattyús féknyergekből és 380 x 36 mm-es féktárcsákból, hátul 6-dugattyús féknyergekből és 355 x 28 mm-es tárcsákból tevődik össze. Az utastér exkluzív fehér bőrkárpitozása és díszítése ugyancsak a bottropi mesterek keze munkáját dicséri.
|