VÉRNYOMÁSNÖVELŐ
Sokáig kellett rá várni, és az sem volt biztos, hogy valaha elkészül. De végül megérkezett a legfrissebb, Wankel-motoros Mazda, az RX-8-as. Az RX-7-es utódja tanulmányként sokáig szerepelt a médiában "Evolv" név alatt, de utcai változata, amely végül megszületett, olyan meglepetést okozott, ami ritkán fordul elő az autógyártás világában: a szériamodell szebb lett, mint a koncepció!
kétajtós, szép vonalvezetésű GT-karosszéria minden nézetből meggyőző és harmonikus benyomást tesz. Kétajtós? Igen, az RX8-as kétajtós, hiszen egyrészt nincsenek négyajtós kupék, másrészt a hátsó ajtókat nem lehet az elsőktől függetlenül kinyitni – így talán a "kétszárnyú kétajtós" a legtalálóbb megjelölés.
Egyébként az RX-8-as már maga a hajtómű-koncepció miatt is egyedi, de ez nem csupán a Mazda presztízsének fenntartására szolgál. A Mazda mérnökeinek jár az elismerés, amiért Felix Wankel forradalmi találmányát először tudták a gyakorlatban is használhatóvá tenni. Toyo Kogyo forgódugattyús hajtóműveinél soha nem kellett tartani a Wankel-motor ismert hátrányaitól, a nagy fogyasztástól és a rövid élettartamtól. Így a japán gyár megérdemelt jutalma, hogy sok vevő félretette egyébként megalapozottnak tűnő kételyeit a heidelbergi professzor szokatlan motorjával szemben, és a forgódugattyús sportautót választotta.
Extra teljesítmény - kéjgázzal
Az európai tunerek sokáig ódzkodtak a jellegzetes hangú kupéktól, annak ellenére, hogy a tengerentúlon az egyik legnépszerűbb tuningalappá avanzsált az RX-7-es. De úgy tűnik, az új modell, az RX-8-as már minket is meggyőzött, amire bizonyíték a francia Carisma tuningcég, amely már bemutatta saját elképzelését a Wankel-témára. Bár a szériakocsi formája is tetszetős, a karosszériakészlet még ennél is sportosabbá tette a Mazda megjelenését. Ez a szett első lökhárítót, karbon motorháztetőt, hátsó diffúzort, karbon hátsó szárnyat és tükröket tartalmaz. A vevő kívánságára a Carisma a gyári 18"-os felniket 19"-os, krómozott Volkokra cseréli. A nemesítéshez a Recaro ülések és a Takata övek is hozzátartoznak az utasok nagyobb biztonsága érdekében.
Aki úgy gondolja, hogy a széria 231 lóerő nem elég, az egy NX Nitrous Express nitrorendszerrel néhány további pacival egészítheti ki alapcsapatát. Legalábbis egy rövid gyorsítás erejéig, de ez elég lehet egy újabb trófeához. Így megnemesítve az RX-8-as valószínűleg még több rajongót fog magához vonzani. Több változtatás nem is volt szükséges ezen a négyüléses rakétán, hiszen, ahogy a Carisma egyik embere találóan megállapította, az autó optikája már így is elég "űrhajós". Ez persze, nem azt jelenti, hogy nem vagyunk nyitottak az új ötletek felé...
Technikai adatok |
Típus: |
Mazda RX-8 |
Teljesítmény: |
231 LE (széria) + NX Nitro berendezés (50 LE) |
Felnik/gumik: |
18 colos (széria); kívánságra 19 colos, krómozott |
Karosszéria: |
Carisma karosszériakészlet: első lökhárító, küszöbök, hátsó diffúzor; karbon géptető, karbon hátsó szárny és visszapillantók |
Belső tér: |
Recaro sportülések, Takata övek |
|