HÁROM TESTVÉR
A legendás damaszkuszi acél olyan éles, mint a borotva. Ezért aztán a mind a szamuráj harcosok, mind a japán szakácsok - kés formájában - szívesen használják. Hogy a szusikarikák szép vékonyak legyenek, egyenes szélekkel...
De a japánok amúgy is szeretik a penge dolgokat, és ezt most nem a konyhaművészetre értjük! Jó példa erre a Toyota Supra, ami itt mindjárt három különböző változatban is látható. Mindegyik az amerikai stílust követi, azért mégis különböznek. Ott van például a fekete, '94-es, 3 l-es, 24 szelepes, sor-hatos, amelyet technikailag meghagytak eredeti állapotában. A 300 lóerő sokaknak több mint elég, a hangzás viszont sokkal lehengerlőbb az új, RSR GT2-es kipufogórendszernek köszönhetően. A karosszérián ezzel szemben az amerikai tuningszakma szinte minden fogását felvonultatták, számos szénszálas elemmel: a motorháztető, a lökhárítók, a küszöbök, a tükrök, a hátsó szárny és a tanktető egyaránt a jellegzetes, hálós mintázatú anyagból készült, ugyanúgy, mint az ajtók és a sárvédők. A Tein Flex, állítható futóművel a vágott szemű sportkocsi kiadós ültetést is kapott, ami a menettulajdonságoknak és az optikának egyaránt előnyére válik. Nem volt könnyű feladat a hatalmassá vált kerékjáratok kitöltése, de az elöl 9,5x19-es, hátul 10,5x19-es, Volk Racing SF felnikkel és a hozzájuk tartozó extraszéles gumikkal ez végül sikerült. A már eredetileg is strapabíró, belső hűtésű tárcsafékeket nem kellett bántani, hiszen a szélesebb gumik révén így is javult a fékhatás. A fenti kiegészítőket a zöld Suprán is megtaláljuk, hiszen ezt ugyanezekkel a fogásokkal építettek át. Az "ő" hathengerese is érintetlen maradt, viszont ugyanúgy megkapta RSR GT 2-es kipufogót. A Volk Racing SF felnik és a gumik is megvannak. Egyes tulajdonságaiban azonban a zöld Supra eltér fekete testvérétől: ezt a példányt egy S-Tech futóművel állították csatasorba, fékrendszerét pedig az olasz Brembo műhelyéből rendelték. Ilyen fékekre hagyatkozik a harmadik, narancssárga színű testvér is. Itt viszont kiemelt fontossága van a dolognak, hiszen a módosított elektronikával, a turbónyomás megemelésével és a sportkipufogóval a szériamotor teljesítményét 435 LE-re növelték! Itt ismét egy Tein Flex futómű került bevetésre, és testvérei összes kiegészítője mellett még egy Takata bukócsővel is felszerelték. Ekkora ménesnél sose lehet tudni... A sárgaláz szó új jelentést kap, ha beülünk ebbe a Suprába, bár persze, ennyi erővel akár zöld- vagy feketelázról is beszélhetnénk...
Technikai adatok |
Motor: |
3 l-es, 6 hengeres, 24 szelepes |
Teljesítmény: |
300/300/435 LE |
Futómű: |
Tein Flex/S-Tech/Tein Flex |
Fékek: |
eredeti/Brembo, belső hűtésű, tárcsa/Brembo, belső hűtésű, tárcsa |
Kipufogó: |
RSR GT2 |
Felnik/gumik: |
elöl 9,5x19, hátul 10,5x19-es, Volk Racing SF felnik; 245/35-ös gumik |
Karosszéria: |
C Wings S 9000 XL karbonkészlet: motorháztető, lökhárítók, küszöbök, tükrök, hátsó szárny, tanktető, ajtók, sárvédők |
|