Kúl a verda!
Az autóátépítés legnagyobb fellegvára Amerika. Itt igazán mesterfokon űzik ezt az iparágat, és hatalmas kiállításokat rendeznek, ahol minden műhely megmutatja féltett kincseit.
Az egyik legnagyobb zseni a már általunk is bemutatott tervező, Chip Foose, akinek neve egyet jelent a minőséggel, az extrémitással és a kőkemény profizmussal. A Foose Design fogalom a szakmában, és Chip - hírnevének és munkáinak köszönhetően - kénye-kedve szerint válogathat a legjobb felkérések között. A Los Angelesben évenként megrendezett SEMA (Specialty Equipment Market Association) show a világ talán legnagyobb tuning őrülete, és aki számít, az itt biztosan megtalálható, legyen érdekelt felnikben, kárpitozásban, spéci festésben, netán komplett átalakításban. Tim Taylor neve szintén jól cseng a piacon, amely érthető, hiszen a képeken látható remekművet az ő műhelyében tervezték, illetve építették.
Közhely, ezért mindenki tudja, hogy Kalifornia kellemes hely az éldegéléshez. Süt a nap, romantikus az óceán, de az átépített oldtimer mást is elárul. Méregetvén az autó orra és a talaj közti szerény hézagot, egészen biztos, hogy arrafelé, amerre a megrendelő, Mike Soto lakik, nincsenek lakótelepek, és nincsenek fekvőrendőrök sem, ellenkező esetben a kisebb vagyont érő Forddal maximum két sarok között lehetne élvezettel kocsikázni. Persze, ismerve az amerikai sznobizmust, pláne a gazdagokkal és hírességekkel zsúfolt nyugati partot, ezen sem lepődnénk meg, ám nagy valószínűséggel ez kocsi vagy garázsban áll, vagy kiállításon pózol, ahová trélerrel viszik.
A TCSR, azaz a Taylor Custom Street Rods (Hamilton) apait-anyait beleadott ebbe a projektbe. A Dream sicle OZE 37 alapját egy 1937 Ford szolgáltatta, de a helyi szokások szerint Tim és csapata alaposan kezelésbe vette a gépet. A brutális leültetés, a tető megskalpolása alapvető beavatkozás, már a tervezőasztalon ezzel kezdődnek az első ceruzavonások, és erre építve alakul ki a végleges forma. Nézegetvén a SEMA digitális fotókatalógusát, könnyű megállapítani, hogy kedvelt fényezés a narancs, mindenféle metál vagy mica árnyalatban, olykor különleges motívumokkal, néha klasszikus lángnyelvekkel megbolondítva. A gyönyörű karosszéria természetesen nemcsak látszat, a lemezek alatt is serénykedtek a szorgos kezek, de ez érthető, ugyanis a krómmal gazdagon nyakon öntött, csillogó-villogó motorterek külön kategóriát képviselnek a szépségversenyeken. Mike Soto Fordjában 5,7 literes, 355 lóerős GM V8-as motor dübörög, így a fura járgány tudna meglepetést okozni, ha feltűnne a visszapillantóban.
|