joverdak
joverdak
Helló!
Helló!
 
Menü
 
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Számláló
Indulás: 2006-05-08
 
Hírek
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Szavazás
Hogy tetszenek a hírek?

Jók!
Hoszúak!
Nem jók!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Zene!
 
Hírek
Hírek : Peugeot 607 V6 HDi: Csúcsragadozó

Peugeot 607 V6 HDi: Csúcsragadozó

Végre presztízséhez illő V6-os dízelmotorral is elérhető a francia limuzin, ráadásul gazdag felszereltsége ellenére abszolút versenyképes áron.

Az átfésült modell, illetve ezzel együtt a hathengeres HDi tavaly márciusban történt piaci bevezetéskor duplán nem volt szerencsém. Először egyéb elfoglaltságaim miatt nem tudtam részt venni a hangulatos, nosztalgiavonatozással egybekötött sajtótájékoztatón, majd a később beállított tesztautóval kapcsolatban aludtam el: mire észbe kaptam, hogy jelezném igényemet a kocsi kipróbálására, már csak a szokásosan hosszú sor végén jutott számomra lehetőség. Sebaj, búslakodás helyett inkább kihasználtam a dízelért tolakodás előnyeit, egy hétig a háromliteres benzinessel vigasztalódtam, és választásomat egyáltalán nem bántam meg. Kellemes partnerre leltem a közel ötméteres, kényelmes, de kissé falánk étvágyú francia cirkálóban, és most, a dízel tesztelésekor nagyon jól jöttek a már megszerzett tapasztalatok.


Az importőr nagyon bölcsen két teljesen eltérő karakterrel ruházta fel a demo 607-eseit: amíg a benzines változat hűvös eleganciát sugallt a bíbor Montecristo névre hallgató fényezésével és szürke belsejével, addig a világos bézs, ún. Elefántcsont-hangulatban kárpitozott, kívülről sötétszürke dízel inkább melegséget, nyugalmat árasztott magából. Értelemszerűen a HDi motoros modellen is megtalálhatók voltak a benzines tesztben említett modellfrissítés jelei, tehát a hangsúlyosabb krómdíszítések, a nagyobb emblémák, az új ködlámpák és a széria 17 colos kerekek. Ez utóbbi tartozéknál érdekes jelenség, hogy a felnik mintázatát az utasterek hangulata dönti el, így a tesztautón látható hétküllős Artique design csak a kipróbált Elefántcsonthoz, valamint az Ébenhez jár, míg az ötkaros, sportosabb Tosca a Titán és a Gyémánt kiváltsága - felárért 18 colos méretben is.


Induláskor nem volt túlságosan gazdag a 607-es motorpalettája, benzines fronton egy 2,2-es négyhengeres és a régi 3,0 V6 szolgált, míg az egyre népszerűbb dízelek kedvelőinek csak a szintén négyhengeres, 136 lóerős HDi állt rendelkezésre, amely még nem igazán felelt meg a luxusosztály elvárásainak. A németek és a japánok által uralt, erősen márkafüggő szegmensben a nagy francia limuzin eleve hendikeppel állt rajthoz, és ezen a kiszolgáltatott helyzeten picit tovább rontott a szerény kínálat. Megmondom őszintén, nekem anno volt szerencsém vezetni a mechanikus váltóval szerelt 607 2,2 HDi-t, és kellemes emlékeim maradtak, ugyanakkor arra is emlékszem, hogy a pozitív tulajdonságok, a kedvező fogyasztás mellett hiányoltam a meggyőző felsőkategóriás viselkedést, többek között a csendes motort, az automataváltót, a jobb futóművet.

Az eltelt idő alatt sok minden változott a világban, és a világgal együtt a 607-es is fejlődött. Továbbra sem lett azonban mindenkiből őrült teljesítményhajhász, és vannak olyanok is, akiket nem érdekelnek a hengerek, ezért a kínálat részét képezi a 2,2-es benzinmotor 160 lóerős kiadásban, a 2,2-es HDi-t pedig a kétliteres, de ugyancsak 136 lóerős HDi váltotta fel. Ez a két erőforrás az alapot jelentő Supreme, illetve a csúcs Executive csomagban egyaránt elérhető, köztes megoldás nincs, a hathengeres prémium hajtásláncok viszont csak a kifinomult Executive tartalommal párosíthatók - ez logikus. A tavalyi teszttel kapcsolatban elárulok egy titkot, mégpedig azt, hogy nyáron előre ittam a medve bőrére, és a benzinessel szemben úgy ajánlgattam a V6 HDi-t, hogy nem vezettem, csak a sajtóanyagból ismertem. Ma már tudom, szerencsére nem ástam el magam szakmailag, sőt, így a teszt után minden kétséget kizáróan kimondom, hogy a V6-os dízel a legjobb 607-es!

 


A Forddal közösen fejlesztett, részecskeszűrős, 2,7 literes motor igazi univerzális darab. Az amerikai gyártó nem véletlenül a PSA-val állt össze kooperálni, a franciák ugyanis nagyon értenek a dízelekhez, a HDi-k hírneve megérdemelt alapokon nyugszik. A Ford eleve prémium márkáinak szánta az alig kétmázsás, 60 fokos hengerszöggel épített erőforrást, a Jaguarnak, a Land Rovernek, és a PSA is érezte, hogy mind a Peugeot 607, mind a hamarosan kapható Citroen C6 sikeréhez elengedhetetlenül szükséges egy ütős gépezet. Ez lett hát a 2,7 V6 HDi, amely a Peugeot-ban kizárólag automata sebességváltóval kombinálva van jelen. A hatfokozatú váltó érdekessége, hogy a Porsche-rendszerű Tiptronic kapcsolási séma ellenére japán Aisin gyártmány, és néha szeret lustálkodni. A motor papíron igen sokat sejtető adatokkal bír: 204 lóerő, 1900-as percenkénti fordulatszámnál 440 newtonméter forgatónyomaték, és mindösszesen 8,4 literes átlagfogyasztás. Vajon milyen lehet egy ilyen limuzin a valóságban?

Szerintem nem árulok el újabb titkot azzal, hogy sajnáltam visszaadni a tesztautót. Az újságírás mellett múzeumi munkám egyik állandó feladata rendszeresen vidékre szólít, heti gyakorisággal járok Pécsre, Szegedre, Veszprémbe, Zalaegerszegre, és köszönhetően a 607-esnek, a hosszú utakon mindig igazi felüdülést, mondhatni pihenést jelentett a vezetés. Hála a bőséges erőtartaléknak, az automataváltó és az 1700 kilogrammos önsúly ellenére is dinamikusan mozog a testes autó. A jó gyorsulás, a 230 km/órás csúcssebesség nem holmi snassz, vevőcsalogató üres porhintés, és némi önuralommal a gyári fogyasztás is hellyel-közzel produkálható. Sport vagy kézi üzemmódban a váltó "veszi a lapot", nagyon jó a fék, bár 100 százalékosan nem minden feltétel adott a gyors száguldáshoz.

Az elektronikus lengéscsillapító-vezérléssel megbolondított futómű sem automatikus, sem sportos állásban nem áll a helyzet magaslatán, kanyarokban erősen bedől a karosszéria, városban érezhetően hintázik, de ha indokként elfogadjuk a kényelemre hangoltságot, máris pozitív lesz a kép. Én elfogadtam, ugyanis a 607-es lételeme a nyugalom, a csendes suhanás, az utasok kényeztetése, és ennek tudatában hibás lépés lenne sportos limuzinként kezelni. Az aktív motortartó bakok szinte teljesen megszűrik a motor rezgését, a többrétegű hangszigetelt üvegek semlegesítik a külső zajokat, a HDi erőforrás csupán diszkréten duruzsol, így ebben a szeparált közegben könnyen megbocsátást nyer az érzéketlen, túlszervósított kormány. A fotelszerű első ülések oldaltartása jelképszerű, ennek ellenére hosszú távon is kényelmesek, minden irányban elektromosan állíthatók, fűthetők, és ez utóbbi szolgáltatást a hátsó utasok szintén élvezhetik.

Képgaléria itt!
Már a benzines változatnál feltűnt az autó tisztességes kidolgozási minősége, és a véleményemet továbbra is fenntartom. Puha, kellemes tapintású anyagok veszik körül a bennülőket, utazás közben nagyon kellemes a légkör, és mindenkinek bátran ajánlom a világos kárpitot, mert élőben még csodálatosabb, mint a képeken. Néha hallani apróbb zörejeket innen-onnan, de szó sincs hanyag, pontatlan összeszerelésről, netán komoly minőségi problémákról. Mint előzőleg említettem, gazdag tartalmat jelent az Executive szint, a kereken 12 millió forintos alapárban töménytelen kényelmi és biztonsági extra benne foglaltatik, amit az is bizonyít, hogy alig van a modellhez utólag rendelhető opció.

Levonva a végkövetkeztetést, aki nem rajong a drága német vagy japán felső-középkategóriás autókért, annak semmi oka az elkeseredésre, mert a V6-os dízelmotorral szerelt automata Peugeot 607-esben meglepően kellemes partnerre lelhet. Az autó megjelenése, kényelme önmagáért beszél, az apróbb bosszúságokat pedig feledtetni tudja a lehengerlő, de takarékos HDi erőforrás. Azt hiszem, én is beadom az igénylésemet egy új céges autóra...

 
Idő
 
Chat
Név:

Üzenet:
0 / 250
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Blépés a G-mailba
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Naptár
2023. November
HKSCPSV
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
<<   >>
 
Néhány jó lap!
 
Szavazatok
Melyiket kellene jobban ?

BMW 745D
Mercedes 400 cdi
Egyik sem!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!