Renault Twingo
A Halálos iramban "sorozat" - különösen a második rész - után Nils, az FX tuning egyik munkatársa végleg az amerikai tuningstílus hatása alá került. Ezért aztán nem is gondolkodott sokat azon, hogy Twingóját milyen irányzat szerint építse át.
Nils elsőként a Twingo motorjának megerősítésére kerített sort, amire bizony szükség is volt, hiszen az 1,2-es motorban alapból nem tomboltak a paripák. Elég komoly hadművelet következett: az Elia vezérműtengely és hengerenkénti leömlő, a Weber benzinnyomás-szabályzó, a chiptuning és a hengerfej átdolgozása után érezhetően gyarapodott a lóerők száma. A megterhelő munkához egy nyitott, Green légszűrő segítségével kap elegendő oxigént a motor, ahonnan az égéstermékek a versenykatalizátoron, a középdobon és a hátsó sportdobon keresztül jutnak a szabadba. Mindezekkel a változtatásokkal Nils nagyjából 100 lóerőt ért el!
Hipermély külső
Ebből a motorból már ez is bőven sok, de egy igazi "F&F"-csoda nem élhet nitró nélkül. Így hát a kihegyezett motornak még egy ZEX-rendszert is el kell viselnie, ami 75 további lovat nyom a mérlegre. Ez nem semmi, bár a blokk élettartama biztosan rövidebb lesz, mint egy gyárié (de kit ééérdekel?)... Extremitást azért találunk máshol is, például a futómű tájékán. Egy átdolgozott, állítható, H&R futómű felel az 1,1 cm-es szabad magasságért. Igen, jól írtuk: 1,1 cm!!! A 7x13 ET20-as, Power Tech felnikre húzott 175/50-es méretű gumik így épphogy beférnek a kerékjáratokba. A teljesen letisztított Renault elöl egy saját készítésű lökhárítót visel, amelyet egy Espace spoilertoldattal egészítettek ki. A motorháztető légbeömlőjét lekicsinyítették és beépítették a karosszériába, az emblémát pedig eltávolították. Érdekes részlet, hogy az ablaktörlő a nálunk ritkán látható Renault Sport Spidertől származik. Az ajtókat (a hátsót is beleértve), minden felesleges elemtől megszabadították. Hátul még in.pro fekete hátsó lámpákat is láthatunk, amelyek kifogástalanul illenek a fekete fényezéshez. Nagyon jól néz ki a diffúzoros, SK hátsó kötény is, és még annak a figyelmét is felkelti, aki addig nem vette észre, hogy egy vérbeli tuningvasat lát. A csepp alakú Mattig tükrök és a DTM tanktető megcsodálása után végre beszállhatunk, hogy a Sparco Sprint sportülésekben kényelmesen elhelyezkedjünk, majd bekössük a Sabelt négypontos öveket. Ha csak a Playstation 2-est látjuk, már tudjuk, mit várhatunk ettől a nem mindennapi Twingótól. A jobb oldali légzsák helyén LCD-képernyőt találunk, de ez csak a multimédiás rendszer jéghegyének csúcsa. Itt van még a navigációs Pioneer fejegység, a két végfok, a két mélynyomó és a háromutas hangszórószett. Mindez kellően kitölti a Twingo relatíve tágas belső terét. A padlót borító kazánlemez és a DTM pedálok is a sportos jelleget erősítik a Twingo utasterében, de a többi kiegészítő is a legjobbak közül való, mint például a 26x31-es, Sparco kormány és az OMP tűzoltó készülék. Kívülről a kék neon (gyengébbeknek pénzvizsgáló vagy szolárium) alvázvilágítás adja meg az utolsó lökést. Nils kocsiját amerikai stílusban építették át - kifogástalanul! Az eredmény egy szuper Twingo, amelyben Nils a nitrónak is köszönhetően biztosan jókat szórakozik
|