joverdak
joverdak
Helló!
Helló!
 
Menü
 
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Számláló
Indulás: 2006-05-08
 
Hírek
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Szavazás
Hogy tetszenek a hírek?

Jók!
Hoszúak!
Nem jók!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Zene!
 
Hírek
Hírek : BMW 645Ci Cabrio: Meseautó

BMW 645Ci Cabrio: Meseautó

Kényelmesen elhelyezkedni, tetőt gombnyomásra - vagy akár még előbb, távirányítással - eltűntetni, a CD lejátszóba egy Barry White albumot nyomni, és máris lehet indulni. Az úticél szabadon választott

Vissza a jövőbe

A legendás, versenypályákon is igen sikeres E9 kupé utódjaként, 1976-ban debütált az E24 széria, közismertebb nevén a BMW 6-os sorozat. Az inkább Gran Turismo, mintsem kőkemény sportkocsiként funkcionáló kétajtós modellt viszonylag hosszú ideig, 1989-ig tartották gyártásban, majd a 8-as (szakértőknek E31) kupé vette át a stafétabotot. A 6-os pályafutásának gyöngyszeme egyértelműen az M635 CSi volt, amit 1987-89 között M6 néven is árultak, Amerikában kissé lefojtott teljesítményű motorral. Mivel a kissé nagy és nehézkes 8-as nem hozta a gyár által elvárt szintet, Münchenben úgy döntöttek, újra lesz 6-os, és a kupé mellett nyitott karosszériával is piacra dobták az autót. Mi tagadás, jó ötlet volt!

Bangle szépít


A Cabrio egyértelműen szebb, mint a sima Ci jelű kupé. Ugyanúgy nem kis darab vas, de mégis kecsesebb, elegánsabb, ezáltal sokkal stílusosabb önkifejező eszköz, és abban a kategóriában, ahol a vevők kegyeit keresi, ez bizony döntő szempont is lehet. A 6-os esetében Chris Bangle designguru a hetessel megkezdett úton haladt tovább, ám ez az autó valahogy másképpen sugározza az amerikai tervező kissé polarizáló látásmódját. Közel sem olyan drasztikusan részletgazdag, mint a limuzin, ugyanakkor sajátosan egyedi és látványos - tökéletesen illeszkedve így a BMW 21. századi arculatába. Az egyedi lámpatestek, a lemezfelületek különleges átfedése, egymásba futtatása Bangle védjegye, és mestermunkájára jellemző, hogy egy hét után is találtam újdonságokat a kocsit nézegetvén.

Sport és luxus


Csukott tetővel kellemes látvány a 645Ci, persze egy kabriót nyitottan lehet igazán élvezni. A komfort tetőmozgatással már a slusszkulcsról távvezérelve eltűntethető a jelen esetben fekete kapucni, amely alig 20 másodperc alatt, kattogások-csattogások nélkül, halkan zümmögve kerül a helyére. Érdekes, hogy a hátsó szélvédő nem a tető része, így akár "fedél nélkül" is fel-le mozgatható, az oldalablakokkal együtt.

Az utastérben rend honol, érződik, hogy a sima, sallangmentes kialakítás szándékos, nem pedig ötlettelenség eredménye. Kissé hűvös elegancia veszi körül a bennülőket, de ez inkább a tesztautó színösszeállításnak volt köszönhető, hiszen a fekete kárpitozás helyett még seregnyi szín és dekorációs anyag választható. A combtámaszos sportülések minden irányban állíthatók, kényelmes az állítható magasságú középső kartámasz, és nincs információs tenger, millió gomb, óra, kapcsoló, ami nyomasztóan a vezetőre telepedne. A műszerblokkban csak két nagy óra van, sebesség-, illetve fordulatszámmérő, és ezekbe van integrálva a benzinszint és az olajhőmérséklet mutató. Ennyi, minden másra ott az iDrive, de azért a klíma és a hifi (alapvető funkciók) önállóan is vezérelhető.

A minőségi hatás valóban minőséget takar, a kárpitozás hibátlan, a műanyagok illesztése pontos, nemhogy zörgést, de még apró zörejeket sem hallani, és nyitott autóhoz mérten beton merev a kasztni, csavarodásnak nyoma sincs. Felhúzott tetővel még végsebességgel autózva is jó a hangszigetelés, a diszkrét zúgásban normálisan lehet beszélgetni, de nyitott tetővel sem annyira rémálom a száguldozás: felhúzott ablakokkal, szélfogó hálóval autópályán is suhanhatunk.

"Meseautóban színezüst erdők során..., repülünk a mesék kocsiján..."


Nem vitás, hogy ehhez a nyitott BMW-hez a méltóságteljes, meseszerű suhanás illik a legjobban, de jó érzés, hogy szükség esetén oda lehet csapni a lovak közé. A hatfokozatú Steptronic automataváltó finoman, gyorsan kapcsolgat, bár néha mintha gondolkodna, hogy mit csináljon a 4,4 literes motor 333 lóerejével és 450 newtonméteres forgatónyomatékával, azonban a kipufogó kárpótol mindenért. Már az X5 tesztben is említettem, hogy pokolian jól muzsikál a V8-as, és most csak önmagamat tudom ismételni. Az autó nyugodt, elegáns karakterével talán pici ellentétet képez a brutális morgás, de mégsem tudom ezt hátrányként felróni, inkább megáldom a német mérnököket, akik a méretes csöveket a hatos alá tették.

Erőben sosincs hiány, nagy sebességről is érezhetően húz az autó, autópályán minden erőlködés nélkül fekteti 260-ra a mutatót, a fékek rendben vannak, a kormányzás szintén, de hát egy BMW-től ezt standard elvárja az ember. Hogy is van a klasszikus dallam? "Fenn az égben az angyalok vigyáznak ránk, és a sors fogja tán a volánt..." Szerencsére az utasokra ez nem igaz, a kocsi biztonsága igen magas szintű (légzsákok, övfeszítők, borulásvédelem, stb.), és ha a vezető nem provokálja a sorsot, azaz nem kapcsolja ki a menetstabilizáló berendezést, szinte képtelenség a hatost kihozni a sodrából.

Apróságok

Képgaléria itt!
Képgaléria itt!
Számos apró ötlet, figyelmesség könnyíti, "édesíti" a sport-BMW tulajdonosának életét, nézzünk ezek közül néhányat. Head Up Display (HUD) néven opcionális tartozék a szélvédőre adatokat vetítő berendezés, amely este ugyan kissé zavaró a narancsos árnyalatú háttérrel, de ettől függetlenül mindenképpen hasznos tartozék. Márkafanatikus részlet a kivilágított küszöb, amely ellentétben a HUD-dal, éppen este nyújt parádés látványt. Ötletes, hogy csukott tető esetén bővíthető a csomagtartó, így nagyobb poggyászok is elférnek, de ha már a rakodóhelyeknél tartunk, itt negatívum az utastér, mert az oldalzsebek az ajtókon szűkek, a kesztyűtartó még határeset, de a középső karfa alatt sincs sok hely. Egyedi a pohártartó, amelyet használaton kívül nem lehet összecsukni, hanem ki kell venni a középkonzolból, és el kell tenni - enyhén szólva érdekes megoldás. A LOGIC7 profi hifi 11 aktív hangszóróval, mélynyomóval varázsol akár koncerttermi hangulatot, és ehhez mérten nem is horribilis a rendszer 212 ezer forintos felára.

Új szelek fújnak

Cikkünk akaratunkon kívül rendhagyóra sikeredett, ugyanis megkaptuk a BMW-től az új, augusztustól érvényes árlistát, és ezen már nem szerepel az általunk tesztelt 645Ci, sem mint Coupé, sem mint Cabrio. A 750i debütálása után a 6-os is megkapja a 4,8 literes V8-ast, így 650Ci jelzéssel kerül forgalomba, mint a 645Ci utódja. Amit a változásokról tudni lehet, hogy megszűnik a kulcsos indítás, helyette gombnyomásra kel életre a motor, és a hatgangos kézi, illetve Steptronic váltók mellé ugyancsak hatfokozatú SMG-t is lehet rendelni, cirka 360 ezerért. A 650Ci Cabrio alapára 23 811 000 forint.


 

 
Idő
 
Chat
Név:

Üzenet:
0 / 250
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Blépés a G-mailba
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Naptár
2023. December
HKSCPSV
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
Néhány jó lap!
 
Szavazatok
Melyiket kellene jobban ?

BMW 745D
Mercedes 400 cdi
Egyik sem!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

* Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.