joverdak
joverdak
Helló!
Helló!
 
Menü
 
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Számláló
Indulás: 2006-05-08
 
Hírek
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Szavazás
Hogy tetszenek a hírek?

Jók!
Hoszúak!
Nem jók!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Zene!
 
BMW-ék
BMW-ék : Versenyláz!

Versenyláz!

  2006.06.01. 21:38

Ha valaki Sanyival az autójáról beszél, nem kell hozzá öt perc, hogy kiderüljön: ő egy megszállott. Nem azérttart autót, hogy azzal A-ból B-be elkocsikázzon, számára a sebesség, a gyorsulás, az élmény az elsődleges.

Mindig is a gyors autókat kedvelte főhősünk. Olyan különlegességeket birtokolt már, mint E30-as M3-as, amelyben az Alpina B7 Turbo motorja volt. 330 lóerő, 500 Nm, mindez 1200 kg-os tömeg mellé. Még harmadikban is lazán lehetett driftelni vele, de nehezen autózható modell volt. Jelenlegi autója 1997-es BMW 528i, amely kevésnek bizonyult Sanyi számára, így hamarosan a tuningon kezdte törni a fejét. Az autó átalakítását másodpercekben mérte, no nem az elkészítés idejét, hanem hogy mennyit javult az autó körönként a Hungaroringen. Nem próbálta a 2,8- as motort tuningolni, inkább egy 4,0 literes V8-ast szerzett be. Hiába létezett gyárilag is 540i, a beépítésnél akadt probléma. Rövidebb kardán kellett, amelyet az eredetiből alakítottak át. Később az autó letiltott 200 km/óra felett, mert a 28-as motor CAN-buszon, a 40-es viszont vezetéken közvetíti a sebességjelet. Miután ezt sikerült megoldani, megtörtént a várt baj. A diffi nem bírta a terhelést. Így került az autóba az 525d diffije, amelynek az áttétele is rövidebb.
 Sanyi nagy szívfájdalma, hogy nincs sperdifi az ötöshöz, egyedül az M5-ben. "De nincs nagy baj, mert a jelenlegi csak átmeneti állapot, az autóba egy M5-ös motorja és hajtáslánca kerül hamarosan" – taglalta terveit találkozásunkkor. "Versenyzőnk" addig sem elégedett meg a 286 lóerővel. Kiszerelték a légszűrőházat és a hozzá tartozó szívócsöveket, helyükre karbonból készült airbox került. Ezt közvetlen levegővel táplálják, bemenete a ködlámpafészek helyén kialakított nyílás. Ebből mindjárt kettőt csináltak, mert az M5-ösbe hengersoronként van egy-egy szívórendszer. Most a második nyíláson beáramló levegőt az olajhűtőhöz vezették. Hasonló megoldást alkalmaznak a generátor hűtésére is. "A klíma csak fölösleges súly, azt rögtön kidobtuk" – mesélt az átalakításról Sanyi. Ezzel sikerült a ringen is javulást elérni. Átdolgozták a kipufogóoldalt is. Miután a leömlők gyárilag is szépen elnyújtott rozsdamenetes csövekből készültek, mögöttük kellett változtatni. Az 5,0 literes V12-es motorról származnak a katalizátorok, amelyek után két 60-as cső fut hátra a nyitott Remus dobhoz. A motorvezérlést is átfésülték, így a teljesítmény 310 lóerő. Az autó 6 mp alatt éri el a 100 km/órát, végsebessége 275 km/óra. Miután Sanyi kanyarodni is szeret, a fékrendszert és a futóművet is átalakította. Elöl-hátul az M5-ös fékrendszerét találjuk 305 illetve 300 mm átmérőjű tárcsákkal, négy- és kétdugattyús nyergekkel. Fémszövésűre cserélték a fékcsöveket és Motul versenyfékfolyadékkal töltötték fel a rendszert. A kerékagyakat is cserélni kellett, ami jó, mert az M GmbH az M5-ösön alumíniumból készítette ezeket, amellyel így csökkent a rugózatlan tömeg. A nagy fékek miatt viszont 18-asnál kisebb felni nem fér a kocsira. De nem baj, nyáron a klasszikus Alpina tárcsákon 245/40 R 19 méretű abroncsok feszítenek. Az igazán jó időeredményhez megfelelő futómű is kell. Így esett a választás az állítható keménységű Koni lengéscsillapítókra és az Eibach Sportline rugókra. Így a karosszéria elöl 65, hátul 45 mm-rel került közelebb a talajhoz. Erősebbre cserélték a stabilizátorokat, és a gumiszilentek helyét esztergált műanyag elemek vették át. A műszaki tuning után jöhetett az autó szépítése. M-es spoilereket szereltek fel, de mindkettőt átalakította Sanyi barátja. Hátul lesimították a diffúzort, és átalakították a kipufogónyílást. A tükrök az M3-ról származnak.
 Sanyi ellenzi a krómot, így ami gyárilag is az volt az autón, azt eltüntették. Egy törés után cosmosfeketéről carbon-feketére festették át a karosszériát. Ekkor az oldalsó irányjelzőket a karosszériából az ütközőcsíkba költöztették, eltüntették a zárakat és a BMWjeleket, helyüket kisimították. Olyan megoldások teszik egyedivé az autót, mint a harmadik féklámpa, amelyet az egyik hátsó lámpából készítettek el, így abban is ledek világítanak.
 Az utastérben bőrüléseket találunk, de mechanikus állítással. "A motorok csak felesleges súlyt jelentenek" – vélekedik a tulajdonos. Velúrral vonták be a kormányt, és egy jobb hifit is beszereltek. Zenei forrásként a gyári fejegységet használták. A Phase Evolution négycsatornás végfok hajtja az első ajtókban a 16 centis Focal komponensszettet, illetve a csomagtartóban lévő JL Audio mélyládát. A kalaptartóban lévő Hertz hangszórók közvetlenül a fejegységtől kapják a jelet. A mélynyomóhoz tartozó reflexládát úgy alakították ki, hogy az a mély hangokat közvetlenül az utastérbe nyomja a kiszerelt sízsák helyén.
Ahol310

 
Idő
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Blépés a G-mailba
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Naptár
2024. December
HKSCPSV
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
Néhány jó lap!
 
Szavazatok
Melyiket kellene jobban ?

BMW 745D
Mercedes 400 cdi
Egyik sem!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?