Bázisugrás
A GTR 560 és az olajsejkeknek szánt GTR 620 után a nurembergi ART összerakta a szerényebb GTR 374-es változatot, ami az alap Mercedes CLS 350 tuningolt változata.
A szép vonalú négyajtós CLS kupé számos autónemesítő céget ihletett már meg, köztük az ARTot is, mely a típus több feltűnő átépített változatával rukkolt már elő. A decemberi Essen Motor Show-ra elvitte az ART GTR 374 névre hallgató járgányát is, ami egy Mercedes-Benz CLS 350-ből épült át. Az autó egészen 2007 februárjáig látogatja majd a legsikeresebb német Mercedes-Benz kereskedéseket Németországban, egy roadshow keretében. Az érdeklődők akár már meg is rendelhetik az autót.
Az ART a CLS 350 teljesítményét egy kompresszor-készlet segítségével a CLS 500 szintjére emelte, így 272 helyett 374 lóerőt produkál és 510 newtonméteres
nyomatékot termel. A készletnek része az intercooler, a speciális vezérszíj, valamint az átprogramozott motorelektronika és a sebességkorlátozó feloldása is. A motor légzését emellett sportlégszűrővel és négycsöves, fémkatalizátorokkal kiegészített rozsdamentes acél sportkipufogó-rendszerrel tették akadálymentessé.
A GTR 374 nyomtávját elöl 70, hátul 80 mm-rel növelték meg, ezen kívül sportfutóművet és 40 mm-es ültetést is kapott. A kerékjáratokban selyemfényű, mattfekete háromrészes ARTstar2 felnik forognak, melyekhez előre 255/30 ZR 20, hátra 305/25 ZR 20 méretű gumikat választottak a mesterek.
Az ART GTR 374 nagy esztétikai élményt nyújt, külseje alapján még néhány százzal több lóerőt is el tudnánk képzelni motorházteteje alatt. Feltűnő, szélesített karosszériával rendelkezik, egyedi első és hátsó lökhárítóval, speciális küszöbökkel és ajtóba integrált légnyílásokkal. Az első lökhárító érdekessége a dupla perem és a négy kiegészítő fényszóró, a hűtőrácsról lehagyták a Mercedes-emblémát, a hátsó lökhárítóba pedig diffúzort szereltek. Jól illeszkedik az autó sportos stílusához és ezüstszürke fényezéséhez a fekete csíkozás, s hatásosak a piros peremű felnik is. Az ART a főfényszórókat is kicserélte, mégpedig fekete hátterű, aktív kanyarfényes bi-xenon egységekre.
Az utastérben az előkelő alcantara és a sportos szénszál az uralkodó. A sportkormány karimája például szarvasbőr, de a 7G Tronic váltófülek szénszálból készültek. Utóbbi anyagból nem spóroltak: az egész műszerfal és ülések közötti konzol, továbbá a váltókar és környéke ilyen borítást kapott. Az üléseket a legjobb minőségű bőrrel és alcantarával kárpitozták, de jutott a nemes matériából az ajtókra, a plafonra, valamint az A, B és C oszlopokra is. A gyári sebességmérő ezen kívül átadta a helyét az ART fehér számlapos, 360 km/óráig mutató szerkezetének.
|