IMSA Lamborghini Gallardo
Könnyen azt hihetnénk, hogy már önmagában is vonzó sportkocsi a Lamborghini. Ez így van, de a német IMSA tuningműhely kezelésbe vette a Gallardo-t, és mind a kupé, mind a Spyder változatot tüzesebbé varázsolta. Az eredmény önmagáért beszél.
Száguldás közben...
Száguldás közben...
Az IMSA mozaikszó többféle jelentéssel bír. Például az Egyesült Államokban, Illinois államban matematikai és tudományos központot jelöl az Illinois Mathematics and Science Academy. Aztán maradva a tengerentúlon, de az autókra térve, biztosan sokaknak ismerős az International Motor Sports Association, ami rövidítve szintén IMSA, és többek között ide tartozik az egyre népszerűbb American Le Mans Series, a Formula BMW USA vagy a Panoz Racing Series. Az esetünkben említett IMSA Európához, Németországhoz kapcsolódik, egészen pontosan Brüggen városhoz, itt székel ugyanis az IMSA GmbH, amely Lamborghini sportkocsik nemesítésére specializálta magát. Az olasz gyár kéttagú modellpalettájáról legutóbb a Gallardo-hoz nyúltak hozzá, egyaránt kezelésbe véve a zárt kupét, valamint a nyitott Spyder-t.
A kevesebb néha több - tartja a mondás, és ez vezérelte az IMSA szakembereit is. A karosszéria teljes légterelő készlettel gazdagodott, mégsem borult fel az eredeti koncepció egyensúlya, az autó nem tűnik erőltetett próbálkozásnak, ami sokszor negatív velejárója a műhelyek próbálkozásainak. A Gallardo formai összhangot mutat, aprólékosan kidolgozott részleteket, és ugyanez a szellemiség érvényesül az utastérben is. A vevő mindent megkaphat, amire csak vágyik, a technikai kivitelezés korlátain belül szabadon szárnyalhat a fantázia, tehát a különféle bőrözésektől kezdve, az alumínium és a titán alkatrészeken át a többpontos övvel szerelt versenyülésekig minden lehetséges, amit elbír a pénztárca.
Műszakilag is inkább a meggyőző erő elegáns prezentálására, mintsem a pengeéles hangolás kockázatára fókuszált az IMSA. Voltaképpen nincs olyan terület, amibe ne piszkáltak volna bele: új a kipufogórendszer, strapabíróbb a fékrendszer (elöl 380 mm, 8 dugattyú, hátul 360 mm, 6 dugattyú), keményebb a 40 milliméterrel ültetett futómű beállítása, és nem lenne tuning a tuning, ha gyáriak lennének a kerekek. Természetesen nem azok, a 20 colos, 3 részes Challenge Wheel felnik a duplaküllős mintázattal pompásan festenek bármelyik Gallardo alatt. Nem meglepő, hogy a felsoroltak ellenére mégis a motor alakult át a legjobban. Az alaphelyzetben 520 lóerős, 5 literes, 40 szelepes V10-es plusz 90 lóerővel gazdagodott az IMSA boszorkánykonyhájában, azaz 610 lóerős teljesítmény leadására képes 7900-as percenkénti fordulaton. A nyomaték sem kevés, 5300-nál tekintélyes 655 newtonméter zúdul a négy hajtott kerékre - a Gallardo ugyanis összkerékhajtású. Bár a cég ismertetője nem közöl pontos menetteljesítményeket, annyit azért megjegyez a brosúra, hogy a gyári értékeket túlszárnyalja az autó, és igazi élménnyel képes megajándékozni a tulajdonost.
|