673 lóerős Ferrari
A Hamann tuningcégnél most a Ferrari 599 GTB-t szabták át. Az alapban is 620 lóerős autóból egy félelmetes, 673 lóerős "batmobilt" varázsoltak.
Az autós világot ismerők bizonyára nem csodálkoznak azon, hogy a Ferrari modelljeit is kezelésbe veszik a német cég szakemberei. A laupheimi székhelyű Hamann mégis inkább a hazai, főleg a BMW autók "szabászatával" vált ismertté. Pedig a Hamann és a Ferrari története a 348 modellel kezdődött el, amit szinte azonnal követett a 348 Spider is, s azóta még több mint egy tucat Ferrari típusra került fel a Hamann emblémája (pl.: 512 M/Testarossa, F40, 456 GT, 575 M, 550 Maranello, F355, F355 Spider, 360 Modena, 360 Spider, F430, F430 Spider, Enzo, 612 Scaglietti).
A Hamann legújabb alanya a Ferrari 599 GTB volt, a 6 literes V12-es blokkból még 53 lóerőt csalogattak elő, így a Hamann Ferrari 599 GTB 673 lóerős lett. Ez gyakorlatban azt jelenti, hogy a Hamann Ferrari 599 GTB minden 2,5 kilójára jut egy lóerő; ezt egy versenykatalizátor illetve nagyteljesítményű hengerfejek beszerelésével érték el a német cég mérnökei. A motor tuningolása nagyjából ezzel véget is ért. A Hamann ugyanis nagyobb hangsúlyt fektetett a külső megjelenésre, valamint a futóműre, a fékekre és a gumiabroncsokra. A Hamann saját Edition Race 21 colos titánium felnijeire előre 245/30-as abroncsokat rakott fel, míg hátulra brutális 345/25-ös papucsokat "pattintottak".
A látványt tovább fokozza a szinte megszámlálhatatlan légterelő. Természetesen nemcsak a külcsínt szolgálják ezek az elemek, hanem a megfelelő tapadást is megteremtik. Segítik az autó stabilitását, úttartását és növelik a kanyarsebességet. A hátsó traktust szemlélve egyből láthatóvá válik a diffúzor, így minden körülmények közt ott marad az úton az 599 GTB. A másik lényeges különbséget kicsit elrejtették a kíváncsi tekintetek elől: a fekete karosszéria és légterelő elem közé préselték be a dupla kipufogóvégeket, amik igazából csak a motor beindítása után árulkodnak.
A Hamann a Ferrari 599 GTB Pininfarina által tervezett karosszériáját csak pár helyen változtatta meg, hogy a már említett légterelők, az üvegszál erősítésű, karbon-kevlár anyagból készült spoilerek jobban illeszkedjenek. A belső tér végső formáit, színét, alakját pedig a vásárló személyes igényeit szem előtt tartva alakítják ki, tehát a leendő tulajdonos kénye-kedve szerint alakíttathatja az üléseket, a műszerfalat és egyebeket. A különleges színösszeállítás sem akadály, de beépíthetnek DVD lejátszót vagy éppen PlayStationt is.
|