Német Bugatti konkurens
A német Lotec már 35 éve foglalkozik autók fejlesztésével és építésével. A cég alapítója most egy megdöbbentően erős utcai sportkocsival rukkolt elő.
A teljesen egyedi építésű Lotec C1000 és a Ferrari Testarossa alapú Lotec TT1000 után Kurt Lotterschmid, a tuningcég alapítója megtervezte és megépítette a Lotec Siriust, ami turbónyomástól függően 1000-1200 lóerőt képes termelni. A Lotec Sirius karosszériája a legmodernebb és legkönnyebb anyagokból készült, ötvözték benne a szénszálas műanyagot, a kevlárt, az üvegszálat és az acélt. A kocsi önsúly mindössze 1280 kilogramm. A sportkocsi elméletben 400 km/órás sebességre képes, így a világ leggyorsabb autói között van a világon.
A hátsókerék-hajtású Lotec Siriust egy középre helyezett, Mercedes-eredetű, hatliteres, 48 szelepes V12-es erőforrás hajtja, melyre Kurt Lotterschmid még két darab speciális KKK K 27-es turbófeltöltőt szerelt fel a hozzájuk illő töltőlevegő-hűtőkkel együtt. 0,85 baros töltőnyomáson a motor 6300-as fordulatszámon kereken 1000 lóerőt présel ki magából, 1,2 baros töltőnyomáson azonban további 200 lóerővel nő a teljesítmény. A nyomaték is gigantikus, előbbi konfigurációban 1098 newtonméter, utóbbi felállásban pedig 1320 newtonméter. A Lotec Sirius 3,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás sebességre, ami egy ilyen kaliberű sportkocsitól hosszú időnek tűnhet, viszont újabb 4 másodperc múlva a sebességmérő mutatója már eléri a 200-as osztást! Ez már megdöbbentő adat, csakúgy, mint az akár 400 km/órás végsebesség.
A 4120 mm hosszú, 2080 mm széles és 1120 mm magas Lotec Sirius erejét hatfokozatú CIMA kézi váltó és szinkronizált önzáró differenciálmű továbbítja a kerekekhez. A kerékjáratokat 19 hüvelykes Work kerekekkel töltötték ki, melyekre elöl 255/40-es, hátul 345/30-as gumikat húztak. A felnik mögött jól látszanak a Brembo verseny-féktárcsák.
|