joverdak
joverdak
Helló!
Helló!
 
Menü
 
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Számláló
Indulás: 2006-05-08
 
Hírek
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Szavazás
Hogy tetszenek a hírek?

Jók!
Hoszúak!
Nem jók!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Zene!
 
Hírek
Hírek : Ford S-MAX 2,0 TDCI Titanium: Határsértő

Ford S-MAX 2,0 TDCI Titanium: Határsértő

Tavaly egyszerre mutatkozott be az új Galaxy és kisebb testvérmodellje, az S-MAX. Utóbbit teszteltük, ami tulajdonképpen konkurens nélküli a piacon. Egy személyautósan vezethető, sportos egyterű. De mondhatjuk crossovernek is. Tehát az egyik legérdekesebb Ford; és egy nagyon jó autó.

A nagy egyterű szegmensben versenyez az új, már a "kinetikus dizájn" filozófia szerint épült Ford Galaxy, ami sportos kezelhetőségével és személyautós vezethetőségével tűnik ki a többi közül. A Galaxy-nál 69 mm-rel alacsonyabb és 52 mm-rel rövidebb S-MAX azonban nála is agilisabb. Miközben szintén praktikus egyterű, a hangsúly még inkább sportos karakterén van, amit jól mutat, hogy akár 220 lóerős turbómotorral is megvásárolható. A Ford új formanyelve segítségével képes volt felrázni az egyterű kategóriát is: az S-MAX nagyon jól néz ki, minduntalan magára vonja a figyelmet. Megfigyelhető a motorházig ívelő lendületes tetővonal, a határozott kerékívek és a hátul felcsapó ablakvonal. Nem mindennapi az erősen lejtő motorháztető, a fényszórók kiképzése, a magasan beépített ködfényszóró, valamint a felfordított trapéz alakú alsó hűtőnyílás sem. Egyterűn szokatlan látványelem a "kopoltyú", de az S-MAX-nak ez is jól áll. A tesztautó ezen kívül a fehér szőlő fantázianevű tetszetős metálfényezést kapta.


Aki szereti a nagy autókat, értékelni fogja az S-MAX-ot. Az utastér 127 mm-rel hosszabb, mint az ugyancsak tágas régi Ford Galaxyban, emellett szélesebb is. A második sorban hárman egymás mellett viszonylag kényelmesen elférnek, ami nagy szó. A fejtér is nagy, holott az autó 83 mm-rel alacsonyabb az eredeti Galaxynál. A lábtér pedig egyenesen meghökkentő méretű, ami részint a sínen tolható második üléssornak köszönhető. A három ülés egymástól függetlenül is állítható, még a támlájuk is, így egyáltalán nem kényelmetlen itt ülni, még a magas termetűeknek sem. Öt üléssel a csomagtér bődületes méretű, tetőig pakolva több mint 1 köbméteres (a roló alatti térfogatot nem tudjuk, de körülbelül 600 liter lehet), ha pedig csak két ülésre van szükség, ennek a dupláját kapjuk. Az S-MAX-ot mégis érdemes 7 üléssel megvásárolni, ugyanis ötüléses konfigurációban, mint amilyen a tesztautó is volt, a második üléssort nem lehet síkba hozni a csomagtartó padlójával, 10 centiméteres különbség mutatkozik. Vajon miért? 5+2 konfigurációban, a harmadik üléssor székeit lehajtva viszont létrejön az áhított, 2 méter hosszú sík felület.


Amúgy minden stimmel az S-MAX-ban. Személyautós cockpitot, első osztályú anyagokat és bőséges felszerelést, mozgalmas műszerfalat, remek ergonómiát és kiváló oldaltartású sportüléseket kapunk. A középen lefutó hagyományos középkonzol alapján azt is gondolhatnánk, hogy egy limuzinban ülünk. Igényes és elegáns a sötétkék bőr-szövet üléskárpitozás, valamint a kétszínű műszerfal, melyet temérdek króm és ezüst betéttel dobtak fel. Egyedi elem a kormányon az "ember-gép interfész", a HMI, ami tulajdonképpen a fő funkciók csoportosítását jelenti. Bal oldalról a rádiót/CD-t, jobb oldalról pedig a fedélzeti számítógépet vezérelhetjük, egyszerű főmenüs/almenüs struktúrában. Lejjebb, mindkét oldalon a tempomat irányítógombjait találjuk. A belső tér sajátos eleme még a repülőgépek indítókarjára emlékeztető kézifék.

Az S-MAX ezek után is rászolgál a sportos egyterű elnevezésre. Kormányzása, felfüggesztése, és számos paraméterét tekintve motorja is mércének számít a kategóriában. A kormány rásegítése pont jó, megfelelő visszajelzést kapunk az útról, a futómű pedig nagyszerű. Kanyarban is nagyon stabil, kiegyensúlyozott az S-MAX, a vártnál kevésbé billen, utána pedig azonnal visszaáll függőlegesbe. Szűk fordulóban alig tolja kifelé az elejét, kerekei nem pattognak el, jól tapadnak az aszfalthoz. A legjobb pedig az, hogy emellett az S-MAX rugózása nagyon kellemes, ami különösen városban értékelhető. Nagy tömege és jelentős karosszériamérete ellenére tehát kiadósat, élvezeteset lehet autózni az S-MAX-szal, sokszor meglepetést okozva az autóstársaknak.

A 143 lóerős dízelmotor hihetetlenül kultúráltan és csendesen ketyeg, 1000-es fordulatszám körüli nyomatéka pedig érzékelhetőbb, mint a többi hasonló teljesítményű, konkurens motoré. Erős és jól gyorsítja a nehéz autót, rugalmassága pedig egészen kiváló: 100 km/óránál nem kell visszakapcsolni, hogy előzhessünk, és még 140 km/órától is elrugaszkodik az autó. 196 km/óra a végsebesség, s ezt tudja is. Az S-MAX-szal könnyedén tarható a 160-170 km/órás sebesség, miközben körülöttünk síri csend uralkodik - a dupla szigetelés ajándéka. A motortér felöl sem érkezik dízeles kerregés vagy vibrálás. Ehhez adódik a hibátlan hatfokozatú váltó, ami szinte pöccintésre beugrik a fokozatokba. Az S-MAX vezetése tehát stresszmentes, de biztosan lennének néhányan, akik automataváltót is el tudnának még képzelni hozzá.


Az S-MAX egyedi ajánlatot képvisel az egyterű szegmensben. Jól néz ki, nagy, gyors, csendes, takarékos és biztonságos, elég csak a kategória legjobb felnőttutas-védelmét említeni. A 143 lóerős TDCI motorral és a legmagasabb Titanium felszereltséggel 8 080 000 forintba kerül, részecskeszűrőt is lehet kérni hozzá, plusz 200 ezer forintért. 125 lóerős 1,8 literes dízelmotorral is kapható, Trend felszereltséggel 7 430 000 forintért. A 143 lovas Trend verzió 7,7 millióért vihető haza. Érdekes, hogy a 130 lóerős 2,0 TDCI változat csak az alap Ambiente felszereltséggel párosítható. Ára 7 405 000 forint.

Sajnos a Titanium felszereltség korántsem teljes, kimaradtak belőle például olyan fontos tételek, mint a menetstabilizáló rendszer (155 000 Ft), az első/hátsó tolatóradar (128 000 Ft), valamint a tempomat (85 000 Ft). Természetesen még számtalan egyéb extra rendelhető a fűthető/hűthető ülésektől kezdve a panorámatetőn át a hátsó DVD-s szórakoztató rendszerig (a 3. üléssor 240 ezer forintba kerül), így a végösszeg könnyen átlépheti a 10 milliót.  

 
Idő
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Blépés a G-mailba
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Naptár
2025. December
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
Néhány jó lap!
 
Szavazatok
Melyiket kellene jobban ?

BMW 745D
Mercedes 400 cdi
Egyik sem!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!