Versenyre KSZ
2006.06.01. 21:42
BMW-ptkockkbl felptett, darabokra tuningolt raliaut. Igazi tlettr minden tuningrltnek, aki maga pti a vast. Persze a tuner hallgatag, gy kellett kihzni belle a titkait, s mikor elmond valamit, akkor is rnyal. Mindegy, az ptelvek is sokat mondanak!
Mit tehetsz, ha szereted a BMW-ket, de nincs pnzed M3-ra. pthetsz egy M3-t E30- ast. s azrt E30-ast mert ez elg kicsi s knny kaszni, mikzben irdatlan nehz s tereblyes soros hatos vagy akr V8-as motor is elfr az orrban. De maradjunk a soros hatosnl, mert a BMW kt vig gyrtotta az eta motorokat, amelynl jobb tuningalapot nehezen kpzelhetnek el a motortuningol mesterek. Kosztolnyi Imre is ezt az utat jrta, mikor 2003–2004 forduljn megptette versenyautjt. Alaposan leknnytette a kasznit, minden felesleges krpitot kidobott belle, kibelezte az ajtkat, a szlvdn kvl az sszes ablak polikarbont, a felesleges lemezrszeket kivgta, igaz, itt-ott meg is erstette a karosszrit. A vgeredmny 1070 kg indultmeg. Mindehhez ott van az rdgi hajts, amelynek az alapja az eta motor. Lereplt rla a gyri hengerfej, megkapta a 325i kopfjt, valamint a dugattyit s a szvsort. Persze az i-hengerfej csatornit is bvtettk s polroztk, valamint Szuromi vezrmtengelyt kapott. A szvcsrl lereplt a szks gyri fojtszelep, helyt az E39 540i V8 fojtszelepe vette t (70 mm tmrj torokkal). Persze ez mg nagyon kevs a mkdshez: maga Szuromi Istvn programozta az angol versenykomputert. A kipufog sem eredeti, a leml hengerenknti, a rendszer 255 mm-es csvn blget. A motor az utols mrsen 242 lert mutatott, a kocsi gyorsulsa szzra hat msodperc alatti. Persze a vlt egyedi, amelyet egy E36 M3 hzba ptettek, a lendkerk knnytett E34-es, a kuplungszerkezet E36 M3, a trcsa hatg szinter. A diffi 75 szzalkos nzr 140 N elfesztssel – gy gyorsabban zr. Ide fk is kell. Versenykvetelmny a hidraulikus kzi, de ez csak a kezdet. Ell E46-osbl szrmaz 300 mm-es trcskat fognak a 60 mm-es dugval szerelt nyergek, htul 302 mm-esek a trcsk. A ffkhenger E34-esbl jtt. A fker kolosszlis. A futm ell-htul llthat magassg s csillapts, valamint htul is glyalbas – Katona Gbor gyrtotta Dmsdn. Szilent sehol nincs. Ell az E36-os csonkllvnya szolgl, htul M3-as a futm. A kormnym is a direktebb E36-os. s ez mg nem minden, csak elfogyott a hely. Az autt lben az RTE-futamokon lthatjtok.
![](http://www.maxituning.hu/szamok/2006/04/cikk076/k_c.jpg) ![A](http://www.maxituning.hu/szamok/2006/04/cikk076/k_tt04_0780004.jpg)
|