SZÜRKE ÁRNYALAT
2006.06.01. 21:47
Laca igazi BMW-imádó. Annyira, hogy egyik fő szervezője volt a soproni nemzetközi BMW alálkozónak. Ráadásul az írás sem áll tőle távol, így a cikk címét is ő adta. Azt érzékelteti vele, hogy az ő autója nem egy széttuningolt dög, éppen csak más, mint a többi E46.
Az e-mailen küldött fotókon nem nézett ki olyan jól az autó, mint élőben. Kicsit tartottam is a találkozástól, nehogy túl egyszerű legyen az autó. A győri BMW-szalon előtt futottunk össze, és rögtön meg is nyugodtam: látványos darab állt készen a fotózásra. Vallatóra fogtam Lacát a kocsi történetéről: – Meséld el, hogy jött ez a BMW vásárlás-építés. – Gyerekkori szerelem… – Az nem lehet, akkor még nem létezett az E46. – Viszont az elődjei igen. Minden az E30-cal kezdődött, az volt 20 éve az álomautóm. A szerelem nem múlt, úgy hiszem, már meg is marad a BMW-rajongás. – Ez a kocsi az első próbálkozás? – Nem, az előző autóm egy E36-os volt, 318i-s, már azon elkezdtem a módosításokat. De még megálltam a sportrugóknál, a 17 colos felniknél és a Remus hátsó dobnál. Mikor az E46-ost megvettem, úgy gondoltam, hogy ez az autó nekem így tetszik, így jó ahogy van, nem tuningolom. – 320d? – Igen, 320d, teljesen széria állapotban jutott hozzám. De az elhatározásomhoz képest, mikor az autó megjött, már a garázsban várta a 17 colos alufelni-garnitúra. Hazamentünk a sógorommal – ő a nagy machinátor –, és még este feldobtuk a tizenheteseket. Utána örültem neki, amíg nem látogattam el a www.e46fanatics.com oldalra. Nézegettem az autókat, és arra jöttem rá, hogy oké, van egy ilyen BMW-m alufelnivel, de még mindig nagyon gyári. Gondolkodtam, hogy mit tegyek. Jó lenne rá nagyobb, 18 colos felni. Mit ad isten, éppen kijött egy M3-as replika felni. Így a 17-est gyorsan eladtam. Később a replikán is túladtam, mert AC Schnitzer felniket tettem fel, már 18 colosokat. De megint néztem a kocsit, és úgy éreztem, hogy 19-essel jobb lenne. – Újabb felnivásárlás? – Igen. Breytont néztem ki, és mint a legtöbb dolgot, a kerekeket is az interneten rendeltem. Mikor megjött a gumis, kicsit megdöbbent: 9 col széles a felni, és a Breyton 235/35 méretű gumit ajánl rá. A gumis nem akarta felrakni, mert a gumi keskenyebb volt a felninél. Végül felraktuk, és nincs vele gond. Gyűltek a spoilerek is. Először M-Technik lökhárítókat kapott az autó. Utána nézegettem hozzá kötényt, végül egy japán cég gyártmánya tetszett meg, csak az volt a baj, hogy a japánokét nem lehet felrakni a kocsira, mert mások a felfogatási pontok. Így az enyém amerikai másolat. Tetszettek a Hamann-féle beömlők a ködfényszóróknál, de túl drágának tartottam, így sógicával kitaláltuk, majd a soproni GG Tuning készítette el, és építette be a lökhárítóba. Végül a korábban vásárolt Kerscher karbonkoptatókat is felszerelték. – Sok apró finomságot is látok az autódon. – Igen. Felraktunk az M3 tükröket, angyalszemet, FK-Automotive fekete veséket, belül fémpedálokat, a műszerfalra krómgyűrűket – mindent az e-bayről vásároltam. Kis trükk, hogy a jelvényt is fekete-fehérre fóliáztam. Egyedi a csomagtérfedél, amely a barátom apukájának a kézi munkája – Őri Garage. Az E46 CSL mintájára készült. Először papírból modellezte, majd fémből kikalapálta, és ráhegesztette a fedélre. A kész darab annyira megtetszett a fanatics oldalon az amerikai barátainknak, hogy rendeltek volna, de a postaköltség nagyon sok. – Történt valami a motorral? – Igen, Steinbauer P-Box került a kocsiba. Gyári csatlakozókra szerelhető, 20 perc alatt berakták, így a nyomaték most 380 Nm, a teljesítmény papír szerint 176 lóerő. Amit még látni a motortérben, az az AC Schnitzer toronymerevítő. – Igen, de az már futóműtéma. Van más okosság is? – Eibach állítható magasságú futóműkészletet szereltettem be. Hátul 4 cm-el, elöl 6 cm-el lehet ültetni a kocsit. De elöl csak 5-re engedtük le, hátul viszont amennyire lehetett, már csak a fotózás miatt is. – Sokat tettél a fotózásért. – Igen. Erre készült el a hátsó diffúzor is, amely szintén a GG Tuning munkája. Amit lehet, a barátokkal szereljük. – Mit tervezel még? – Jönnek a téli esték, a legtöbb dolgot akkor találom ki. Folyamatosan fejlesztek, már készül az Eisenmann négycsöves kipufogórendszer, és rendeltem Rieger küszöbidomot is. Nagyon durva dolgot nem tervezek, ez nem drasztikus tuning, az amerikaiak CleanStyle-nak nevezik. Próbáltam megtartani a gyári formát, úgy, hogy legyen mégis más az autó, erősítse a tuning a kocsi jó oldalát. Úgy gondolom, mindenki építsen magának olyan autót, amilyen tetszik neki.
|