Vörös és fekete
A bajorok számára szent tartományi zászlójuk színe, a fehér-kék kombináció. A fehér-kék rombuszok olyannyira fontosak arrafelé, hogy még az "ősi" bajor autó- és motorgyártó, a BMW emblémáján is ez látható. Rosszul járhat az a tudatlan, aki a színduó sorrendjét felcseréli, és a bajor rombuszokat kék-fehérnek meri nevezni!
A BMW a motorsportban is szívesen alkalmazza a hagyományos kettőst. Pedig a politikailag arrafelé pikáns (a németeknél a piros a szociáldemokraták, míg a fekete a konzervatívok színe), ám optikailag annál előnyösebb piros-fekete kombináció is kitűnően áll némely BMW-modellnek. Mint Tanguy Lemaine klasszikusan szép E36-osának.
A bajorok számára szent tartományi zászlójuk színe, a fehér-kék kombináció. A fehér-kék rombuszok olyannyira fontosak arrafelé, hogy még az "ősi" bajor autó- és motorgyártó, a BMW emblémáján is ez látható. Rosszul járhat az a tudatlan, aki a színduó sorrendjét felcseréli, és a bajor rombuszokat kék-fehérnek meri nevezni! A BMW a motorsportban is szívesen alkalmazza a hagyományos kettőst. Pedig a politikailag arrafelé pikáns (a németeknél a piros a szociáldemokraták, míg a fekete a konzervatívok színe), ám optikailag annál előnyösebb piros-fekete kombináció is kitűnően áll némely BMW-modellnek. Mint Tanguy Lemaine klasszikusan szép E36-osának.
Sima, mint egy...
Az említett E36-os még a BMW legendás korszakában született, ami sajnos, már a múlté. De a rajongók számára még mindig nem áldozott le az E36-os ideje, ezt bizonyítja a legkisebb BMW töretlen népszerűsége. Tanguy nagyapjától vette ezt a 325 TD-t, nem túl nagypapás állapotban: sportülésekkel és testes alufelnikkel. Talán valamikor versenyzett az öreg? A vér nem vált vízzé, az unokának ez sem volt elég. Először a karosszériát vette kezelésbe, minden zavaró nyílást, emblémát és bemélyedést eltávolított. Így a far olyan lett, mint egy kifényesített biliárdgolyó, de az ajtókon és az oldalfalakon is akadály nélkül végigsiklik a tekintet. Akadály nélkül? Abszolúte, mivel még a tanktető sincs a megszokott helyén: elbújt a felhajtható jobb hátsó lámpa mögött. Az autóba való bejutás többéle módon történik: elöl a megszokott elektromos nyitóval, hátul viszont kilincsekkel, amelyeket csak a sokadik pillantásra lehet észrevenni. A módszer ismerős, csak nem a BMW-től, hanem az Alfa Romeótól. A 156-os kilincseit Tanguy oly profi módon építette be a szélvédő csücskébe, mintha eredetileg is ott lett volna a helyük.
Egyszerűen szívdöglesztő
Francia barátunk a karosszériakiegészítőket is jó stílusérzékkel választotta ki. A Mod's Tuning frontspoilert visszafogott, keskeny alucsíkokkal nemesítette, majd BMW M3-as küszöbökkel és Mod's Tuning hátsó köténnyel kombinálta. Az igazi különlegességet a hátsó spoiler jelenti, amely persze, nem zavarhatta meg az összhatást. Ez kicsit olyan, mint a közmondás, miszerint a kecske is jóllakjon és a káposzta is megmaradjon, de a G.D Sports szakemberei segítségével Tanguy végül megoldotta a kör négyszögesítését. A kis szárny elektromosan kitolható, alapállapotban legfeljebb csak sejteni lehet a létét. Igazi élvezet a finom megoldások kedvelőinek, a rengeteg spoilerszörnyeteg mellett... Miután a hűtőrácsot a legendás BMW-vesékkel a motorháztetőre hegesztették, majd utóbbit meghosszabbították a lökhárítóig, a karosszéria végre megkaphatta az 50-60-as éveket idéző fekete-piros ruháját, ami, kifejezetten jól áll neki. A Rolls-Royce gyártói tudják, hogy náluk miért nem ment ki soha a divatból az ilyen fényezés... Otthoni garázsában Tanguy átlátszó üvegű fényszórókkal, APC hátsó lámpákkal és egyedileg átalakított M-es tükrökkel folytatta az átépítést. Az ültetésért rövid sportrugók és állítható, Koni lengéscsillapítók, az elegánsan sportos optikáért pedig a 8,5x19-es, ACE Spider felnik felelnek, 235/35-ös gumikkal. Az optikához méltó menetteljesítményhez már az eredeti, hathengeres turbódízel is elég volt, de a biztonság kedvéért barátunk egy nagyobb töltőléghűtőt és egy K&N szűrőt szerelt be, ezenkívül megváltoztatta a befecskendezés elektronikáját, a töltőnyomást pedig 1,4 barra emelte. Mindez az eredetileg 143 LE-s motorból 170 lovat hozott ki. A belső térben Tanguy ugyanígy viszszafogta magát, de az eleganciát nem hagyta el. Piros alcantarabetétek, 32-es sportkormány, fehér számlapok a műszereken és Momo váltógomb - ez minden. A munka- és pénzbefektetés ezúttal feltétlenül megérte. A gyakran a felismerhetetlenségig felszerelt autók mellett Tanguy BMW-je olyan, mint Pamela Anderson egy orosz súlyemelőnő mellett. Szép munka!
Technikai adatok |
Típus: |
BMW 325 TD (E36) |
Évjárat: |
1992 |
Felnik/gumik: |
8,5x19-es, ACE Spider felnik; 235/35-ös gumik |
Futómű: |
sportrugószett állítható, Koni lengéscsillapítókkal |
Karosszéria: |
elektromosan állítható, GD Sports hátsó spoiler; Mod's Tuning frontspoiler; Mod's Tuning hátsó lökhárító; M3 küszöbök; E39-es első fényszórók; APC hátsó lámpák; emblémák, zárak, ablakmosó fúvókák eltávolítva; elektromosan nyitható első ajtók; a hátsó ajtókon Alfa 156-os kilincsek; a vesék a motorháztetőre hegesztve; géptető a lökhárítóig morcosítva; elektromosan nyitható tanktető a jobb hátsó lámpa mögött |
Fényezés: |
fekete és Ferrari-piros |
Belső tér: |
M3 bőrülések; Millennium sportkormány; hasított bőrrel kárpitozott műszerfal; alu váltógomb; fehér számlapok a műszerfalon |
Hifi: |
Sony fejegység; 2 db erősítő (400 és 600 W); Oxygen első hangszórórendszer; Focal mélynyomó |
|