Mint egy hatos a lottón
Ízlések és pofonok, mint tudjuk... Ha ráadásul a BMW fődesignere, Chris Bangle ízléséről van szó, a szólás még inkább érvényes. Az új hetes BMW megjelenésekor sok szakember és vásárló ráncolta a homlokát, hiszen a régi családfő "szép" vonalaihoz nem volt túl sok köze az utód formáinak.
Az új BMW-design fogadtatása tehát vegyes volt, de ez az új ötös bevezetésekor pozitív irányba mozdult el, és azóta egyre meggyőzőbb eladási sikereket eredményez. Most, hogy a nagydarab hatos és a Golf-rivális egyes is megjelent, végre felismerhető Chris Bangle koncepciója. A BMW-család új, egységes arculatot kapott, az örömteli vezetés vezérelvének megőrzésével.
Ez igen: V8, 5.0 liter, 412 lóerő
A lélegzetelállító BMW- és Ferrari-átépítéseiről ismert német tunercég, a Hamann Motorsport természetesen nem állhatta meg, hogy ne nyúljon az új hatoshoz. Főleg, hogy ezt a sportkocsit az exkluzív tuningra találták ki. Richard Hamann és csapata jó néhány dolgot tervbe vett, többek között egy teljesítménynövelő kúrát a motor számára. A cég technikusai ezért a V8-ast 5 l-esre bővítették, ami a hengerenkénti leömlővel és a sport-hátsódobbal egész 412 LE-nyi teljesítményről gondoskodik. 535 Nm-es forgatónyomaték nehezedik a főtengelyre, amely így nem mindennapi igénybevételnek van kitéve A kevesebb mint 5 sec-os 100 km/h-ra való gyorsulás és a közel 300 km/h-s végsebesség ezek után elég hihetőnek tűnik. A futómű sportosabbá tételéhez a Hamman tunerei saját készítésű, progresszív rugókat használtak fel, amelyek a 20"-os kerekekkel kombinálva szokatlanul stabil menettulajdonságokat biztosítanak. A kerékgarnitúrához 9x20-as, illetve 10,5x20-as, PG3-as felniket, 245/35-ös és 295/30-as gumikkat, valamint 15 mm-es nyomtávszélesítőket választottak Hamannék, a kellő fékhatás eléréséhez pedig egy sportfékrendszert építettek be, 380-as féktárcsákkal.
Nemes és áramvonalas
A hatos BMW HM 5.0-s változatában természetesen az aerodinamikát és így az optikát sem lehetett érintetlenül hagyni. Szerencsére azonban a Chris Bangle által tervezett formák bőven hagynak lehetőséget a kísérletezésre. Többek között integrált ködlámpákkal felszerelt első spoilert, ívelt küszöböket, visszafogott hátsó kötényt diffúzorral, továbbá tetőspoilert találunk a karosszéria új elemei között. Minden új kiegészítő tökéletesen illeszkedik a kupé vonalaihoz, és a nagy müncheni sportosan nemes karakterét erősíti. Ez teszi a kétszer két véggel felvértezett sportkipufogó-rendszer is, amely a V8-asokra jellemző tompa, de erős hangokat továbbítja a külvilág felé – a járókelők erre garantáltan megfordulnak.
A Hamann Motorsport exkluzív átépítésének természetesen megkérik az árát. De mint mondani szokás, a szépségért szenvedni kell!
|