Csoki helyett chili
Hát ez nem semmi: libabőr, az ember nyakán, hátán, karján. Most hagyjuk a teljesítményt, a futóművet, a kerekeket és a többit. Ezekről majd később. Ha az ember meglátja ezt az autót, egyszerűen csak be akar szállni és gondolkodás nélkül elszáguldani. Patrick Meyer Celicája olyan érzelmeket hoz ki az emberből, amelyekről addig nem is tudta, hogy léteztek. Az biztos, hogy nem Patrick autója az első, amelyik megdönteni látszik az évszázados elképzeléseket a svájciak józanságáról. Szabálytisztelő, régimódi, unalmas polgárok? Marhaság! Az alpesi tuningőrültek mindent 200%-osan csinálnak és a legőrültebb projektekre is kaphatóak.
Patrick Celicáját 240 lóerő repíti előre a Blitz kompresszoros és nitrós GTN-kúra után. Van még kérdés? Hogyne, a tervek 300 lóerőről szólnak. Ez még a jövő zenéje, de Patricknak minden esélye megvan rá, hogy álmait meg is valósítsa. Édesapja működteti ugyanis a Coyote Tuning nevű cég Liebistorfban, ahol nemcsak a Toyota motorját vették kezelésbe: a Celicát most egy KW V2-es futómű tartja kordában, Whiteline stabilizátorok és APR Performance toronymerevítők segítségével. A tapadásról az elöl 8,5x19-es, hátul 10x19-es, kétrészes, 5Ziggen Hyper felnikre szerelt gumik gondoskodnak. Jó, a gyorsulás megvan, de mi van a lassítással? Amiatt sem kell aggódni, mert az AER Big Brake készlet, elöl négydugattyús nyergeivel, elöl 325-ös, hátul pedig lyuggatott gyári tárcsáival megbízhatóan végzi a dolgát. Ennyit a Celica technikai alapjairól. A karosszéria nemesítésekor a Coyote csapata szintén a GTN programjából merített, csakúgy, mint a kompresszor és a Blitz Nür Spec S kipufogó kiválasztásakor. Az első és hátsó lökhárítóból, küszöbspoilerekből és sárvédőszélesítőkből álló karosszériakészletet még kiegészítették egy C-One V2 karbon motorháztetővel és egy APR Performance GTC-300-as karbon hátsó spoilerrel is a biztonság kedvéért. Ez utóbbi cégtől, az APR Performance-tól származnak az F3-as visszapillantók is, míg a króm hátsó lámpák a lexusokat idézik.
100 %? Nem elég!
A feszültség akkor sem csökken, ha az ember végre a pilótafölkébe ülhet. REV sportülések, Spaco versenyövek, sportkormány - minden megvan, ami egy ilyen géphez illik. De attól még, hogy ezek mind megszokott tuning-elemeknek számítanak, nem feltétlenül kell átlagosan kinézniük. Ebben a Toyotában minden tökéletesnek hat: kéken megvilágított számlapok, az A-oszlopra szerelt konzolon HKS olajhőmérséklet- és töltőnyomás-mérő, TWM rövidített kapcsolású váltókar, az autó színére fényezett műanyag elemek minden mennyiségben. Akit még mindig nem sikerült meggyőznünk a Celica nagyszerűségéről, az vessen csak egy pillantást a csomagtérbe. Ott lelhető fel ugyanis az összes hozzávaló, ami ahhoz kell, hogy a Pioneer hi-end rendszer megfelelően érvényesüljön. Az viszont Patrick titka marad, hogy csak a környékbeli csajokat akarta lenyűgözni ezzel a járgánnyal, vagy az a nemes cél lebegett a szeme előtt, hogy tegyen valamit a honfitársaival kapcsolatos tévhitek ellen.
Technikai adatok |
Típus: |
Toyota Celica GT300 |
Motor: |
1,8 literes, négyhengeres; Blitz kompresszor; nitrórendszer; Blitz légszűrő |
Teljesítmény: |
240 LE |
Váltó: |
TWM short shifter |
Kipufogó: |
Blitz Spec S |
Futómű: |
állítható magasságú KW; Whiteline stabilizátorok; APR Performance toronymerevítők |
Felnik/gumik: |
AER Big Brake készlet négydugattyús féknyergekkel, elöl 325-ös tárcsákkal; hátul lyuggatott széria tárcsák |
Karosszéria: |
GTN (APR) készlet (első és hátsó lökhárító, küszöbspoilerek, sárvédőszélesítés); APR Performance GTC-300 karbon hátsó spoiler; C-One V2 karbon motorháztető; Lexus-optikás hátsó lámpák; kék neon alul |
Belső tér: |
REV sportülések; Sparco versenyövek; sportkormány; kék világítású számlapok; HKS olajhőmérséklet-mérő és töltőnyomás-mérő |
|