DreamZ
Strosek. Mindenki, aki ismeri az autótuning történelmét, elismerően bólint a név hallatán. A 928-as Porsche Vittorio Strosek-féle átépített változata a 80-as évek végén nagy visszhangot keltett. Ez az erős, V8-as zuffenhauseni gép a csodálók, a vásárlók és az újságírók körében egyaránt pozitív kritikára lelt.
Ezután a bajor tuner egy Nissan 300 ZX-en is megmutatta, hogy víziói nem csak a német márkára illenek. Legújabb projektje ismét egy Nissan, méghozzá a 350Z, amely egy karosszériakészlet segítségével még inkább a versenysport irányába mutató optikát kapott.
A speciális első lökhárító több levegővel látja el a fékeket és a szívórendszert, és az első tengelyre ható leszorítóerőt is növeli. Akinek ez nem elég sportos, az egy karbon spoilertoldattal tovább fokozhatja a látványt. Az aerodinamika javítására szolgálnak az eredeti küszöbök alatt elhelyezett kiegészítő toldatok és a minimálisra csökkentett méretű visszapillantók is. Még a diffúzorral és a szellőzőnyílásokkal ellátott hátsó kötény is - amely gyakran csak az optika szempontjából érdekes - úgy van megtervezve, hogy csökkentse a felhajtóerőt. E munkájában a háromféleképpen beállítható, alumíniumlábakon álló hátsó szárny is segíti. A Strosek műhely természetesen a technikát sem hanyagolta el: a futómű kérdését egy állítható magasságú KW-vel oldotta meg, amelynek Competition lengéscsillapítói húzó- és nyomófokozata egyaránt állítható. Ezzel 20 és 40 mm közötti ültetés válik lehetségessé. Az utolsó simítást az elöl 9x19-es, hátul 10x19-es, 245/35-ös ill. 275/35-ös gumikkal szerelt O.Z. Superleggera felnik jelentik. Persze, az is magától értetődik, hogy egy ilyen kocsihoz sportos hang illik: a sportlégszűrő és a koracél kipufogórendszer nemcsak ércessé teszi a Nissan hangját, hanem a teljesítményhez is hozzáad 12 lóerőt. Strosek és Nissan - ismét egy meggyőző kombináció.
|