Hrek : BMW 645Ci Cabrio: Meseaut |
BMW 645Ci Cabrio: Meseaut
Knyelmesen elhelyezkedni, tett gombnyomsra - vagy akr mg elbb, tvirnytssal - eltntetni, a CD lejtszba egy Barry White albumot nyomni, s mris lehet indulni. Az ticl szabadon vlasztott
Vissza a jvbe
A legends, versenyplykon is igen sikeres E9 kup utdjaknt, 1976-ban debtlt az E24 szria, kzismertebb nevn a BMW 6-os sorozat. Az inkbb Gran Turismo, mintsem kkemny sportkocsiknt funkcionl ktajts modellt viszonylag hossz ideig, 1989-ig tartottk gyrtsban, majd a 8-as (szakrtknek E31) kup vette t a staftabotot. A 6-os plyafutsnak gyngyszeme egyrtelmen az M635 CSi volt, amit 1987-89 kztt M6 nven is rultak, Amerikban kiss lefojtott teljestmny motorral. Mivel a kiss nagy s nehzkes 8-as nem hozta a gyr ltal elvrt szintet, Mnchenben gy dntttek, jra lesz 6-os, s a kup mellett nyitott karosszrival is piacra dobtk az autt. Mi tagads, j tlet volt!
Bangle szpt
A Cabrio egyrtelmen szebb, mint a sima Ci jel kup. Ugyangy nem kis darab vas, de mgis kecsesebb, elegnsabb, ezltal sokkal stlusosabb nkifejez eszkz, s abban a kategriban, ahol a vevk kegyeit keresi, ez bizony dnt szempont is lehet. A 6-os esetben Chris Bangle designguru a hetessel megkezdett ton haladt tovbb, m ez az aut valahogy mskppen sugrozza az amerikai tervez kiss polarizl ltsmdjt. Kzel sem olyan drasztikusan rszletgazdag, mint a limuzin, ugyanakkor sajtosan egyedi s ltvnyos - tkletesen illeszkedve gy a BMW 21. szzadi arculatba. Az egyedi lmpatestek, a lemezfelletek klnleges tfedse, egymsba futtatsa Bangle vdjegye, s mestermunkjra jellemz, hogy egy ht utn is talltam jdonsgokat a kocsit nzegetvn.
Sport s luxus
Csukott tetvel kellemes ltvny a 645Ci, persze egy kabrit nyitottan lehet igazn lvezni. A komfort tetmozgatssal mr a slusszkulcsrl tvvezrelve eltntethet a jelen esetben fekete kapucni, amely alig 20 msodperc alatt, kattogsok-csattogsok nlkl, halkan zmmgve kerl a helyre. rdekes, hogy a hts szlvd nem a tet rsze, gy akr "fedl nlkl" is fel-le mozgathat, az oldalablakokkal egytt.
Az utastrben rend honol, rzdik, hogy a sima, sallangmentes kialakts szndkos, nem pedig tlettelensg eredmnye. Kiss hvs elegancia veszi krl a bennlket, de ez inkbb a tesztaut sznsszelltsnak volt ksznhet, hiszen a fekete krpitozs helyett mg seregnyi szn s dekorcis anyag vlaszthat. A combtmaszos sportlsek minden irnyban llthatk, knyelmes az llthat magassg kzps kartmasz, s nincs informcis tenger, milli gomb, ra, kapcsol, ami nyomasztan a vezetre telepedne. A mszerblokkban csak kt nagy ra van, sebessg-, illetve fordulatszmmr, s ezekbe van integrlva a benzinszint s az olajhmrsklet mutat. Ennyi, minden msra ott az iDrive, de azrt a klma s a hifi (alapvet funkcik) nllan is vezrelhet.
A minsgi hats valban minsget takar, a krpitozs hibtlan, a manyagok illesztse pontos, nemhogy zrgst, de mg apr zrejeket sem hallani, s nyitott authoz mrten beton merev a kasztni, csavarodsnak nyoma sincs. Felhzott tetvel mg vgsebessggel autzva is j a hangszigetels, a diszkrt zgsban normlisan lehet beszlgetni, de nyitott tetvel sem annyira rmlom a szguldozs: felhzott ablakokkal, szlfog hlval autplyn is suhanhatunk.
"Meseautban sznezst erdk sorn..., replnk a mesk kocsijn..."
Nem vits, hogy ehhez a nyitott BMW-hez a mltsgteljes, meseszer suhans illik a legjobban, de j rzs, hogy szksg esetn oda lehet csapni a lovak kz. A hatfokozat Steptronic automatavlt finoman, gyorsan kapcsolgat, br nha mintha gondolkodna, hogy mit csinljon a 4,4 literes motor 333 lerejvel s 450 newtonmteres forgatnyomatkval, azonban a kipufog krptol mindenrt. Mr az X5 tesztben is emltettem, hogy pokolian jl muzsikl a V8-as, s most csak nmagamat tudom ismtelni. Az aut nyugodt, elegns karaktervel taln pici ellenttet kpez a brutlis morgs, de mgsem tudom ezt htrnyknt felrni, inkbb megldom a nmet mrnkket, akik a mretes csveket a hatos al tettk.
Erben sosincs hiny, nagy sebessgrl is rezheten hz az aut, autplyn minden erlkds nlkl fekteti 260-ra a mutatt, a fkek rendben vannak, a kormnyzs szintn, de ht egy BMW-tl ezt standard elvrja az ember. Hogy is van a klasszikus dallam? "Fenn az gben az angyalok vigyznak rnk, s a sors fogja tn a volnt..." Szerencsre az utasokra ez nem igaz, a kocsi biztonsga igen magas szint (lgzskok, vfesztk, borulsvdelem, stb.), s ha a vezet nem provoklja a sorsot, azaz nem kapcsolja ki a menetstabilizl berendezst, szinte kptelensg a hatost kihozni a sodrbl.
Aprsgok
 |
Kpgalria itt! | | Szmos apr tlet, figyelmessg knnyti, "desti" a sport-BMW tulajdonosnak lett, nzznk ezek kzl nhnyat. Head Up Display (HUD) nven opcionlis tartozk a szlvdre adatokat vett berendezs, amely este ugyan kiss zavar a narancsos rnyalat httrrel, de ettl fggetlenl mindenkppen hasznos tartozk. Mrkafanatikus rszlet a kivilgtott kszb, amely ellenttben a HUD-dal, ppen este nyjt pards ltvnyt. tletes, hogy csukott tet esetn bvthet a csomagtart, gy nagyobb poggyszok is elfrnek, de ha mr a rakodhelyeknl tartunk, itt negatvum az utastr, mert az oldalzsebek az ajtkon szkek, a kesztytart mg hatreset, de a kzps karfa alatt sincs sok hely. Egyedi a pohrtart, amelyet hasznlaton kvl nem lehet sszecsukni, hanem ki kell venni a kzpkonzolbl, s el kell tenni - enyhn szlva rdekes megolds. A LOGIC7 profi hifi 11 aktv hangszrval, mlynyomval varzsol akr koncerttermi hangulatot, s ehhez mrten nem is horribilis a rendszer 212 ezer forintos felra.
j szelek fjnak
Cikknk akaratunkon kvl rendhagyra sikeredett, ugyanis megkaptuk a BMW-tl az j, augusztustl rvnyes rlistt, s ezen mr nem szerepel az ltalunk tesztelt 645Ci, sem mint Coup, sem mint Cabrio. A 750i debtlsa utn a 6-os is megkapja a 4,8 literes V8-ast, gy 650Ci jelzssel kerl forgalomba, mint a 645Ci utdja. Amit a vltozsokrl tudni lehet, hogy megsznik a kulcsos indts, helyette gombnyomsra kel letre a motor, s a hatgangos kzi, illetve Steptronic vltk mell ugyancsak hatfokozat SMG-t is lehet rendelni, cirka 360 ezerrt. A 650Ci Cabrio alapra 23 811 000 forint.
|