Hrek : BMW 750i: sz s rzelem |
BMW 750i: sz s rzelem
Van nnek felesleges b 30 milli forintja? Ha igen, adunk egy tippet: laks helyett vegyen rajta luxus BMW-t, s garantljuk, hogy nem fogja megbnni! A 750i-vel autzva j dimenzik trulnak majd fel.
Chokitbl Milka
Nem krds, hogy ezzel a modellel vett 180 fokos fordulatot a BMW formai megjulsa, de amg Eurpban csak bszen leveg utn kapkodtak a meghkkent rajongk, addig zsiban s az Egyeslt llamokban az autt vsroltk ugyanazzal a lendlettel. gy fordulhatott el, hogy a hetes - eladsait tekintve, trtnete sorn elszr - megelzte legfbb rivlist, a Mercedes S-osztlyt, s klncsge sikert mi sem bizonytja jobban, hogy a szeptemberben rkez csillagos topmodell helyenknt a BMW-t koprozza. Ez pedig nem lehet szimpla vletlen! A finom rncfelvarrson tesett limuzin tovbbra sem a kategria legszebbje, azonban hatrozottan jobban fest, mint eldje a tsks lmpkkal, illetve a kesze-kusza farral. Persze kinzettl fggetlenl a rgi hetes is nagyon j aut volt, de most mr nem ll fenn az a dilemma, hogy a megjelens oltrn kell ldozatot hozni a presztzsrt s a knyelemrt. A BMW is rzi, hogy zszlshajja elnyre vltozott, ezrt a rgi tulajdonosoknak n. "facelift csomagot" dobott piacra, amellyel a mrkaszervizek pillanatok alatt 2005-s kinzet limuzint varzsolnak a testes blnbl - ezek utn majd biztosan rdekes lesz a hasznltpiacra kerl talaktott jrmvek sorsa.
Az 504 centi hossz 750i nyjtott tengelytvval, 750Li nven is ltezik, de legyen sz brmelyik vltozatrl, az opciknt rendelhet 20 colos felnik mindenkppen mutatsak rajta. A jcskn peres gumiktl persze nem rdemes tl sok menetknyelmet vrni, de sebaj, az elektronikus ktyk erre is tudnak kompenzl megoldst. Elegns dolog, hogy az ajtkat nem kell csapkodni, mert mindegyiket halk szervomotor hzza be, a csomagtart fedele pedig tvirnytssal is mkdik.
Knight Rider 2005
Aprop, tvirnyts! Az autra jellemz, hogy tvtelkor egyrs ismertett tartott a vezrkpviselet munkatrsa, gy tbbek kztt azt is megtudtam, hogyan kell trkksen P-bl N-be rakni a vltt hiba esetn, s miknt lehet mechanikusan oldani az amgy teljesen automata, kormnyrl is programozhat kzifket. Meglepett, amikor slusszkulcs helyett nemcsak ptkulcsos transzpondert, hanem kiegsztsl nagyobb tvirnytt is kaptam, de az llam akkor esett le igazn, amikor a garzsban bksen parkol, bezrt BMW egyszer csak "magtl" beindult. Nyr lvn a tvkapcsol llhelyzet-htsre volt programozva, s mivel tbb szz mterrl is kpes kommuniklni az autval, gy pldul a strand zrsa eltt 15 perccel elg megnyomni a gombot, s mire megszrtkozunk, tltznk, addigra kellemes hmrsklet utastr vr minket.
Mondjuk n nem vagyok strandols tpus, gy a hetedik emeleti laksombl, egy kd vzben pihizve tettem prbra a rendszert - gondolom, az utcn gyantlanul stl jrkelk legnagyobb csodlkozsra. A klma tkletesen mkdtt, a motor halkan, szinte szrevtlenl duruzsolt, de azt mr most kijelentem, ha nhny v mlva a kvetkez genercis hetes nem jn fel rtem az emeletre, akkor nlam a BMW sok jra ne szmtson. Kvncsi lettem volna, vajon hny btor, vllalkoz szellem egyn merte meghzni az rzs nlklinek tn, jr motor aut kilincst, de rom ezt ppen azrt, mert ebbl a szempontbl abszolt biztonsgos a dolog. Az ajtk nem nylnak addig, amg a transzpondert birtokl szemly keze hozz nem r a kilincshez, teht a flancosan, nmagban ketyeg BMW-t nem lehet csak gy ellopni.
Grand Hotel BMW
Megbeszlsre indulva, frissen borotvlkozva, ltnyben foglaltam helyet a tikkaszt melegben kellemesre behttt utastrben, s szintn szlva elvrtam volna, hogy valami inasfle nyissa ki az ajtt, de jelenlegi lakhelyemen sajnos ez nem standard llapot. Az lsbe huppanva az rzkelk azonnal jelt adtak a memriban rgztett belltsom felvtelre, gy a derekamnl finoman tleltek a felfjd lgprnk, a kormny is felvette az idelis magassgot, halkan szlt a kedvenc zenm - a hetes indulsra ksz llapotban volt. A hatfokozat vlt karja a kormny mgtt tallhat, elg finoman lefel mozdtani, a kzifk old, s mris kezdett veszi az Adaptive Drive futmvn val suhans. Errl azonban majd ksbb, most lvezzk mg a 750i nyjtotta szolgltatsokat.
A cg munkatrsa felhvta a figyelmemet, hogy kzel sem "fullos" a tesztre kiadott aut, de azrt igyekeztek az jsgrk kedvben jrni. Na, igen, auts zsurnalisztnak lenni valban nem rossz dolog, plne, ha a vallatsra kapott jrgnyban tbbek kztt lehet tvzni, a tjkozdst (klfldn) DVD-s navigci segti, htul pedig htszekrnyes minibr ll az utasok szolglatban - a kutya fjt, mgis csak kellene ide egy lakj! A tvirnytval vezrelhet klma utn mi sem termszetesebb, hogy minden hts ablak el villanymotorosan lehet rnykolt hzni, st, a fnki szkbl - amely a jobb hts - minden nllan is vezrelhet. Mert ha tetszik, ha nem, a hetes bizony sofrs limuzin, legfeljebb akkor sem ri csalds a tulajdonost, amikor szabadsgra kldi az alkalmazottat, s maga l a voln mg.
Driverek
Az aut kezelsi knyvt tbngszve annyi hkuszpkusszal kapcsolatos rvidts fedezhet fel, amellyel kln lexikont is vgan meg lehetne tlteni, gy feleslegesnek rzem, hogy messzemen mszaki orgit rendezzek. A mr emltett Adaptive Drive futm felras extra, amely magba foglalja a dlsszablyzknt funkcionl Dynamic Drive-ot, valamint a krlmnyekhez igazod, folyamatosan vltoz lengscsillaptst. Az eleve kttonns 750i gy a sportos gumik ellenre sem fut knyelmetlenl, hzsan vett kanyarban nem billeg, fkezsnl nem blogat, s a hla a 14 millimterrel kiszlestett nyomtvnak, eldjnl mg biztosabban "fekszik" az ton. Este Dynamic Xenon, azaz kanyarkvet fnyszr vilgtja meg az utat.
A levltsra tlt 745i mlt rkbe lpett a 750i, amelynek 367 lers V8-asa az utastrbl hallgatva csak finoman surrog, ellenben a gzpedl intenzv lenyomsra tisztessgesen a htra veszi az resen is hszmzss vasat. A szzas sprinthez nem kell 6 msodperc sem, 200-210-ig goromba a hzer, nyom az lstmla rendesen, majd a fizika trvnyeit igazolva a leszablyozsig mr kiss albbhagy a lendlet. A 6-os vagy az X5-s korbban emltett mly brummogsa itt tabu, a kipufog kulturltan viselkedik, a szlzaj sem tolakod, de nincs mit ezen csodlkozni, az lenne furcsa, ha nem gy lenne.
le style cest lhomme meme"...
 |
Kpgalria itt! | |
...azaz a stlus maga az ember! Bevallom, az els nap mg fltem, hogy a fekete 750i-vel jrva kellemetlen szitucikban lesz rszem, mert az X5 utn gy reztem, az emberekben kialakult negatv sztereotpik nem vetnek majd j fnyt rm. Furcsa, hogy autban lve manapsg ilyen szempontokra is figyelni kell, de ahogy a sportos SUV esetben, gy a hetessel is vettem az akadlyt. Mondjuk nem esett nehezemre, hogy ne gy viselkedjek, mintha borotvlt lenne a fejem, a gumikat sem csikorgattam, a zent sem bmbltettem, s lm, jutalom gyannt mg elismer pillantsokat is szereztem. Persze nem mondom, akadtak, akiknek az arcn ott volt, hogy huszonvesen mi a frszbl telik nekem ilyen tankra, de nem ez volt a jellemz, s nem kellett attl tartanom, hogy esetleg emiatt krt tesznek a kocsiban.
Tny s val, mr alapron is bven 20 millit kstl a 750i, az extrk kztt mazsolzgatva pedig knnyen elszalad a l, de mgis azt mondom, aki megengedhet magnak egy ilyen lomautt, az ne hagyja ki lehetsget! sz vagy rzelem? Mindegy!
|