Hírek : A világ leggyorsabb limuzinja |
A világ leggyorsabb limuzinja
2006. június 30.
| Demcsák Gergely
A világ leggyorsabb limuzinja
362,4 km/h. Ez a GPS műszer által hitelesített új sebességi világrekord a limuzinok között, amit a Brabus a Mercedes CLS alapú Rocket kisszériás tuninggépével állított fel az olaszországi Nardo versenypályán.
A 348 ezer euróba kerülő Brabus Rocket ma Földünk leggyorsabb limuzinja. A biturbó V12-es hajtóművel szerelt jármű a Brabus E V12 Biturbo korábbi 350,2 km/órás csúcsát döntötte meg.
A rekorder autó motorházteteje alatt a legfrissebb S600-as Mercedes két turbóval szerelt V12-es erőforrását találjuk, amit nem volt egyszerű feladat betuszkolni a rendelkezésre álló helyre. A Brabus persze sebészi pontossággal oldotta meg a dolgot, s mindjárt a lökettérfogatot is megnövelte 6233 köbcentiméterre. A motort emellett speciális főtengellyel, nagyobb furatú hengerekkel, kovácsolt dugattyúkkal, átalakított hengerfejjel és sport vezérműtengelyekkel hozta bajnoki formába. Természetesen a gyári turbótöltők is átadták a helyüket két nagyobb teljesítményű, egyedi darabnak, ezen kívül új az intercooler és a kipufogó rendszer is. A négycsöves rozsdamentes acél rendszer alacsony ellenállású fémkatalizátorokat tartalmaz. Hogy az új komponensek tökéletes összhangban dolgozzanak és a motor teljesítse az Euro 4-es normát, arról új motorelektronika gondoskodik.
|
Galéria itt! | |
A 730 lóerős Brabus S V12 S Biturbo motor a legerősebb TÜV-engedélyes német erőforrás a piacon. Legmagasabb nyomatéka hihetetlen 1320 Nm, de a Brabus Rocketban elektronikusan limitált 1100 Nm-re. Ez is őrült sok, pláne, hogy 2100-as fordulatnál jelen van. A Brabus Rocket a nardo-i tesztpályán 362,4 km/órás csúcssebességet ért el ezzel az erőforrással, ami új rekord a limuzinok mezőnyében. Ezek után mellékes, de az "übermerci" 4 másodperc alatt gyorsul százra, 10,5 másodperc alatt éri el a kétszázat, a háromszáz pedig 29,5 másodperc alatt van meg neki. A roppant erő egy módosított ötfokozatú automataváltón és egy Brabus önzáró differenciálművön keresztül jut el a hátsó kerekekhez. A kenőanyagok egytől-egyig Aral termékek.
Természetesen egy ilyen gyors autónál nem lehetett mezei sportfutóművet alkalmazni; a Rocket alatt egy Bilsteinnel közösen kifejlesztett, állítható magasságú és keménységű, gáztöltésű lengéscsillapítókkal szerelt versenyfutóművet találunk. A gátlókat egyedül hatféleképpen lehet kalibrálni. A fékekre a brutális jelző illik a legjobban, hiszen az első tárcsák anyaga fáradásmentes kerámia, méretük pedig 375 x 36 mm. A féknyergek 12 (!) dugattyúsak. Hátul hűtött és perforált, 355 x 28 méretű tárcsák vannak hatdugattyús alumínium féknyergekkel. A tengelyvégeken 19 colos Brabus Monoblock VI vagy S felnik terpeszkednek, rajtuk nagyteljesítményű Yokohama Advan sportgumikkal. A kaucsukhengerek mérete elöl 255/35 ZR 19, hátul 285/30 ZR 19.
A Brabus Rocket karosszériája egyedi, ahol minden légbeömlő nyílásnak megvan a szerepe. Az összes új karosszériaelemet szélcsatornában tesztelték, így a Brabus Rocket 300 km/óra fölött is tapad az útra. A tengelyre ható felhajtóerőt csökkenti például az első lökhárító és a hátsó spoilerajak, amibe egy diffúzort is építettek.
A kabinban alapfelszerelés a puha és lélegző Mastik bőrkárpitozás illetve Alcantara borítás, csakúgy, mint az ergonómikus sportkormány és a 400 km/óráig skálázott sebességmérő.
|