Foose 70 Dodge Challenger
Akárcsak idén, jövőre ismét a Goodguys show sztárja lesz egy olyan klasszikus modell, amit három műhely épített egyesült erővel. A tervező Chip Foose.
Amerika nemcsak a lehetőségek hazája, de bizonyos értelemben az autóőrülteké is: nincs a világon még egy hely, ahol ekkora kultusza lenne az egyedi járműépítésnek. Nem múlik el esztendő úgy, hogy ne rendeznének tucatnyi seregszemlét vagy tematikus bemutatót, a magazinok pedig rendre megválasztják, és persze címlapon hozzák a legjobb munkákat, amelyek nemritkán évekig készülnek, olykor szerénynek tűnő "sufnikban". Akinek nem mond semmit a "custom car" kifejezés, annak ajánlott az Interneten rákeresni a ZZ Top gitárosának autójára - Billy F. Gibbons fantasztikus, Cadzilla névre keresztelt négykerekű csodája magában hordozza e szakma sava-borsát.
|
Chip Foose és a Challenger | | Amióta Magyarországon is egyre népszerűbbek az ún. dokumentumcsatornák, esténként néha bepillantást nyerhetünk a leghíresebb műhelyek kulisszatitkaiba, és megnézhetjük, mit is jelent, ha valaki begyűjti az autóépítés Oscar-díját, a Ridler-t. A
|
GrandMaster | | napfényes Kaliforniában élő és alkotó Chip Foose, a Foose Design tervező tulajdonosa sikeres és szerencsés ember, neve hallatán olyan típusok villannak fel a rajongók előtt, mint a műfaj örök etalonjának kikiáltott, 1935-ös Chevrolet-alapú GrandMaster, de a Stallion, netán a modernebb SpeedBird sem megvetendő darab. Chip többszörös Ridler-győztes, egy igazi tengerentúli sztár, aki profi grafikus szinten rajzol, de ha kell (márpedig kell!), akkor a gyorsvágóval is határozottan bánik. A szakmát édesapjától tanulta, a karosszériától kezdve az utastérig konkrét elképzelései vannak, mindig tudja, hogy mit akar, és amikor társakra van szüksége, csakis a legjobbakkal veszi körül magát.
|
Mustang G.T.500E, alias Eleanor | | A texasi Farmers Branch tanyán található Unique Performance (UP) ugyancsak ismerős lehet a televízióból, illetve a mozivászonról. A Tolvajtempó (Gone in 60 seconds) című akciófilmben központi szerephez jutott egy átalakított Shelby Mustang,
|
Paul Teutul Jr. autója | | név szerint Eleanor, amely a főhős kedvence, egyben mumusa volt. Nos, egyéb tevékenységei mellett a UP gyártja ezeket az átalakított Mustangokat, a vevők egyedi igényei alapján. Begyűjtik az államokban található lepukkant donorokat, majd a megrendelők dollár tízezreiből teljesen újjávarázsolják a kocsikat, bivalyerős motorokat alkalmaznak, és a végeredmény még Carroll Shelby mestert is lenyűgözi. A méregdrága, minimum negyedmillió dolláros G.T.500E Super Snake csak kevesek kiváltsága, tavaly például Paul Teutul Jr. vásárolt egyet, aki a motoros világban közismert Orange County Choppers tervezője. A Georgia államban található Year One az alkatrész kereskedelemben, valamint a tuningban érdekelt, és ez a két cég az, amelyikkel Chip Foose előszeretettel dolgozik együtt.
|
Foose 69 Camaro | | A trió első közös munkája már logisztikailag sem volt egyszerű feladat, hiszen a Foose Design által tervezett autót a Unique Performance és a Year One gyártotta le, a nagy távolságok miatt döntően Chip jelenléte nélkül. Az ötlet a 69-es, klasszikus Chevy Camaro feldolgozására épült, és a narancssárga autónak akkora sikere lett, hogy azonnal megválasztották az idei Goodguys esemény hivatalos jelképének (Goodguys Grand Prize Giveaway Car). Ez a megtiszteltetés a készítőket további munkára sarkallta, és a cégek elhivatottsága újfent eredményre vezetett: a 2007-es Goodguys ismét Chip kocsiját tűzi majd a zászlajára, ezúttal egy 1970-es Dodge Challenger formájában!
|
Foose 70 Challenger | | Ez egy igazi, 21 századi autó, ultra-cool design jellemzi, és nyíltan a sebesség iránti megszállottságot tükrözi. - nyilatkozta a bemutatón Chip Foose, amelynek keretében külön kiemelte a Year One és a Unique Performance profi munkáját. Az aprólékosan
|
Egyszerű a műszerfal | | kidolgozott prototípus a legjobb elemekből állt össze, így méltó a MOPAR rajongók csodálatára, és az 1970-es HEMI Challenger emlékének megőrzésére. A 426-os HEMI motor teljesítményét ugyan nem árulták el, de az ötsebességes Tremec TKO váltót nem szokás holmi puhány aszfaltkoptatóba beszerelni, és a Wilwood tárcsafékek is jelentenek valamit. A sárga-fekete fényezés vadállatias külsőt kölcsönöz, a futóműért a UP felelt, a hűtőmaszk, a tiszta vonalú lökhárító és a gépháztető pedig szokás szerint Chip Foose egyedi tervei alapján lett elkészítve. A 18 colos, krómozott felniket szintén Chip álmodta meg, a gumikat a BFGoodrich szállította. Az utastérben pompa helyett inkább egyszerűség fedezhető fel, a minőségi anyagokon kívül a formák a régi Challenger-t idézik, és ezzel szinkronban a választott színek is inkább elegánsak, mintsem harsányak.
|
Foose 70 Challenger | | A Foose '70 Challenger tovább öregbíti a Foose Design és partnerei hírnevét, de aki szeretne egy ilyen, igazi amerikai "muscle car" példányt a garázsában tudni, annak nem árt sietni, mert csak korlátozott példányszámot fognak legyártani.
|