Hírek : 1000 lóerő/tonna egy brit sportkocsitól |
1000 lóerő/tonna egy brit sportkocsitól
A McLaren F1 és a Mercedes SLR szupersportkocsikat kifejlesztő mérnökök közül ketten úgy döntöttek, hogy kompromisszumot nem ismerő utcai sportkocsit hoznak létre, amely a Forma 1-es autókhoz nagyon hasonló élményt ad.
A kétüléses, utcára és versenypályára kifejlesztett Freestream T1 nagyon magas, 1000 lóerő/tonna aránnyal rendelkezik, így csaknem Forma 1-es élményt ad - vezetési élménye egy Le Mans prototípus versenyautóéval ér fel. Az egy éves tervező- és fejlesztőmunkát követően a két mérnök, Ben Scott-Geddes és Graham Halstead még idén értékesíteni kívánja az első Freestream T1-est 150 ezer fontos áron (körülbelül 53,5 millió forint). Eddig már hat megrendelés érkezett az autóra, aminek az exkluzivitását mutatja, hogy évente összesen 25 darab készül majd belőle.
A fejlesztők igyekeztek egy nemcsak pokolian gyors, hanem egy nagyon biztonságos autót is alkotni. A Freestream T1 önsúlya mindössze 465 kg, ám a karosszériája rendkívül merev és egy kompakt, 2,4 literes V8-as, 480 lóerős F1 specifikációjú motor mozgatja. A T1-es a gyorsulás, a kanyarodás és a lassulás új szintjét valósítja meg: a sofőr és utasa kanyarban és fékezéskor akár 3g-s terhelést is el kell hogy viseljen. Alacsony leszorítőerő-beállítással a kétüléses rakéta több mint 322 km/órás végsebességet ér el, gumitól függően 2,5 másodperc alatt gyorsul 96 km/órára és 5 másodperc alatt 160 km/órára.
A Freestream T1 (hosszúság/szélesség elöl és hátul/magasság 4066/2003/1924/1076 mm) kívül-belül Forma 1-es technológiát rejt. Váza nagyszilárdságú szénszál/alumínium monocoque gyűrődőzónákkal, karosszérialemei pedig szénszálból, illetve szénszál/üveg kompozit anyagból készültek. Az utasokat acél bukókeret és hatpontos biztonsági övek védik. Utcára és versenypályára többféle szélvédő és többféle állítható szárny áll rendelkezésre, a kormány magnéziumból készült és kivehető, a versenyfutómű pedig minden paraméterében állítható.
A középen elhelyezett, 40 szelepes, feltöltött 2,4 literes alumínium erőforrás 480 vagy 500 lóerőt teljesít 10500-as percenkénti fordulatszámnál, vezérlése programozható. Egy magnéziumból készült hatsebességes, változtatható áttételű szekvenciális váltó csatlakozik a motorhoz, részlegesen önzáró differenciálművel. A versenyautó fékberendezése sem mindennapi: elöl hatdugattyús, hátul pedig négydugattyús féknyergek harapnak a 355 mm-es tárcsákba.
|