Hrek : Audi S8 Magyarorszgon |
Audi S8 Magyarorszgon
A nyron megjelen luxus sportmodellt osztlyban mrcnek sznja az Audi, amely tzhengeres motorja mellett a quattro-rksget is polja.
A ngykariks mrka minden bizonnyal jl jrt a Lamborghini felvsrlsval. Egy patins sportkocsi gyr birtoklsa mr nmagban is presztzsrtk dolog, de az Audi nemcsak bszkn mutogatja szerzemnyt, hanem ki is hasznlja a benne rejl lehetsgeket. De mirt is ne tenn, hiszen tbbek kztt a Lamborghinibe lt fejlesztsi kltsgek eredmnyei gy az Audikban is testet lthetnek, m a hangsly nem ezen van.
Az els nmet kzremkdssel szletett sportkocsi a Gallardo, amelynek tzhengeres, kzvetlen befecskendezses erforrsa az Audi versenyplykon bizonytott FSI technikjt vonultatja fel, s egy zsenilis, mbr kzenfekv tlet ltal most ez a motor kerl a msodik genercis S8-asba. Az 5,2 literes V10-es azonban nem egy az egyben "cuppan t" az ASF (Audi Space Frame) alumnium karosszriba, mr csak presztzs okok miatt sem. A Lamborghini bven 500 ler feletti mnesbl cirka hetven telivrt engedtek szabadon, br a 450 lovasra hangolt gpezet emiatt jabb presztzskorltba tkztt: mivel hzon bell az A8L 6,0 W12 az "ber alles", ezrt illett tiszteletben tartani a sofrs limuzin 450 lerejt. Forgatnyomatk vonatkozsban viszont nincs ennyire kilezett helyzet, ezrt a mrnkk ezen a tren csillogtattk tudsukat. A vezet jobb lbnak parancsra vr 540 newtonmter 90 szzalka mr nevetsgesen alacsony, szm szerint 2300-as percenknti fordulatszmon rendelkezsre ll, gy az aut a gyakorlatban is tudja azt, amit papron elvrnak tle.
A quattro-hajtsnak ksznheten a limuzin nem ismeri a tapads fogalomkrbe tartoz problmk dnt tbbsgt, s a hatfokozat Tiptronic automata vlt ellenre is 5,1 msodperc alatt sprintel szzig. A sportos karakter miatt az S8 rtelemszeren az j fejleszts ertviteli rendszert tudhatja magnak, amely a tengelyek kztt alaphelyzetben 40:60 arnyban osztja el a nyomatkot a hts tengely javra. Szintn sportosabb az adaptv lgrugzs futm hangolsa. Az nkntesen vllalt, elektronikusan korltozott 250 km/rs cscssebessg elrse soha nem okoz gondot, az rismotor erflnye minden szituciban lehengerl, s szerencsre a megllssal sincs gond. A 20 colos felnik mgtt mr szriban 18 colos fkek bjnak meg, de felrrt 300 ezer kilomtert is kibr kermiatrcsk gondoskodnak a lassulsrl.
Brnybrbe bjt farkas. Rnzsre tkletesen helytll az S8 ezen jellemzse, ugyanis az er csak szolidan van jelen, a klssgeket illeten. Aki vasaldeszknyi szrnyakra, eltlzott srvd szlestsekre szmtott, az valamit biztosan flrertett, ezen a szinten ugyanis a diszkrt, de hatrozott megjelens a fontos. A krben elhelyezett emblmk feltnsmentesen utalnak a limuzin kpessgeire, htul ngy ovlis csben vgzdik a mly hangon dorombol kipufog, s a tekintlyes htmaszknak (single frame) csak a fggleges bordi csillognak krmtl. A karosszria gy feszl, mint az ri szabnl mretre ksztett ltny, sejtelmes fnyben pompznak az alumnium-hats tkrhzak - nem vits, az Audi S8 azon vsrlk idelis jrmve, akik az ltaluk vezetett autval klnleges mdon szeretnk kifejezni egynisgket.
Az utastr decens elegancija tkletes egyenslyt alkot a finom rszleteket felvonultat klsvel, a mszerek rajzolattl kezdve a Valcona brkrpitig mindent a minsg, illetve az ignyes design lgkre hat t. High-tech modellrl lvn sz, a vlaszthat opcik is igazodnak ehhez a szinthez, amire kitn plda a Bang & Olufsen hifirendszer. A mregdrga, ugyanakkor profi termkeirl hres dn specialista fleg hzi berendezsekkel foglalkozik, de most vllaltk a kihvst, s egy 14 hangsugrzbl ll szettet terveztek az S8-ashoz. A kt erstt alkalmaz, 1000 Wattos hifi hangzsra garancia az ALT (Acoustic Lens Technology) technolgia.
|