Feszültség az utcán
A tavalyi Frankfurti Autószalonon bemutatott, brutális narancs-fekete kreációból végül is készül egy utcai verzió. A Tension Street Version-ből összesen 50 példányt gyártanak.
Míg a koncepció azt mutatta meg, hogy mit lehet maximálisan kihozni egy eleve piszok gyors autóból, az utcai változat a mindennapi használhatóságot és megbízhatóságot tartja szem előtt. Szerencsére az optikát sikerült egy az egyben átmenteni a koncepcióautóból, bár a karosszériaelemek itt korántsem annyira radikálisak. A motorháztetőn egy krómkeretes légnyílás is található, ami segíti a motort a légzésben. Az első szoknya pontosan olyan, mint az eredeti modellen; alacsonyabbnak láttatja az autót és növeli a leszorítóerőt. A hajtómű szabadabb lélegzését segítik az első sárvédőbe integrált "kopoltyúk" is. A fékek kellő hűtéséről is gondoskodtak, a hátsókat például az oldalküszöbökbe épített nyílásokon átáramló levegő hűti.
A hátsó szoknyában helyet hagytak a két brutális kipufogóvégnek, középen pedig egy karbon diffúzor húzódik. A szénszálas csomagtértető némileg módosított formában került fel az utcai változatra, de kétségtelenül sokat tesz hozzá a megjelenéshez. Az AC Schnitzer a tükröket is lecserélte, plusz egy fehér-antracitszürke fényezést vitt fel az autóra. Kívánságra többféle színkombináció is elérhető.
Egy igényesen átépített kasztni persze nem tudna érvényesülni a megfelelő, mutatós kerékgarnitúra nélkül. A Schnitzer a szuperkönnyű, kovácsolt Type V-ös felniket választotta (egy darab súlya 10,8 kg), melyek már a koncepcióautót is ékesítették.
A részint fényezett, részint festett kerekek a Tension Street Version-höz elöl 9J x 20, hátul 10J x 20 hüvelykes méretben kaphatók, 245/35 ZR 20 és 285/30 ZR 20 gumikkal. Természetesen a 6-os kupét ezzel párhuzamosan közelebb engedték a földhöz, mégpedig 25-30 mm-rel. Az M6-os csúcsmodellhez sportrugó-készlet is rendelhető. A oldalmozgásokat mérséklik az első és hátsó AC Schnitzer stabilizátorok, valamint az alumíniumból készült első rugótámaszok.
A bázisjárműtől függően, a Tension Street Version-be az AC Schnitzer kérésre beszereli új 5,1 literes tuningmotorját, ami alternatívája lehet az M5 és az M6 ötliteres aggregátjának. Ráadásul ez az erőforrás az automata modellekbe is bekerülhet. Az ACS 5,1-es motorja 550 newtonmétert ad le és 411 lóerőre képes (333 illetve 367-tel szemben), javít a gyorsuláson, továbbá 35 km/órával növeli a végsebességet. Az M6-alapú Tension Street Version nagyteljesítményűá fékberendezést is kap, elöl lyuggatott és perforált tárcsákkal, illetve 8-dugattyús féknyereggel.
A belső tér rendkívül sportos hangulatú, hiszen a mesterek igen bőkezűen bántak a szénszállal. A középkonzolt teljes mértékben ez az anyag borítja, de a 3-küllős sportkormányra és a váltókarra is jutott belőle. Még karakteresebbé teszik az utasteret az új kombinált műszerek a 320 vagy 330 km/óráig skálázott sebességmérővel, valamint a vörös Schnitzer logóval díszített velúr szőnyegek. Az alumínium pedálszett mellett nemes kiegészítő az alumínium felületű iDrive kontroller. A váltókar előtti kis plaketten ezen kívül feltüntetik a Street Version gyártási számát - csak hogy a pilóta ne feledje, milyen exkluzív kocsiban ül.
|