Hírek : Hazánkban a csúcs-Honda |
Hazánkban a csúcs-Honda
Fejlett, élvonalbeli műszaki megoldásaival és innovatív kisegítő rendszereivel a prémium szegmensben lép porondra a klasszikus szedán kivitelű, új Honda Legend. Az autót 15,5 millió forintért kínálja a Honda, jóllehet, alapáron minden benne van.
Az új Legend 20 milliméterrel magasabb (1450 mm) és 25-tel szélesebb elődjénél (1845 mm), teljes hossza ugyanakkor 38 mm-rel (4955 mm), tengelytávja pedig 110 mm-rel csökkent (2800 mm). Az utastér azonban 30 milliméterrel hosszabb lett, a belső magasság pedig 40 mm-rel nőtt. Összességében tehát, a hosszcsökkenés dacára tágasabb lett a belső térkínálat. Az utasokat már alapkivitelben rendkívül kifinomult környezet várja, tökéletesített ergonómiával, bőrkárpittal, valamint nyolc irányban állítható motoros első ülésekkel.
A Legend aerodinamikus, dinamikus vonalvezetésű jármű, ellentéte az inkább reprezentatív eleganciát sugárzó elődnek. Az orr jellegzetessége a meredeken emelkedő motorháztető. Oldalnézetből a kecses utasfülke, a mélyen futó ablakvonal és a rövid csomagtérfedél hangsúlyozza ki a Legend erőteljes ék alakját. A Legend összkerékhajtású, ráadásul felszereltsége teljes, a mérnököknek mégis sikerült a súlyát 1885 kg alatt tartani. A motorháztető, az első kerékdobok, valamint az olyan motortéri elemek, mint a segédvázkeretek és keresztlengőkarok, alumíniumból
készültek, a kardántengely anyaga pedig szénszál-erősítésű kompozit. A karosszériát nagy körültekintéssel alakították ki, a programozottan deformálódó elemek mellett a motorháztető is aktív. A másodperc törtrésze alatt 100 mm-rel megemelkedik a motorháztető hátsó pereme, bőséges távolságot teremtve a fedél és az alatta meghúzódó kemény, éles motorkomponensek között. Amennyiben egy gyalogos, kerékpáros vagy motoros feje, válla vagy lábszára nekicsapódik, a viszonylag lágy motorháztető kis mértékben elhajlik.
Komfort
A Legend belső terében a fényűző luxus letisztult, célszerű kialakítással társul, ami az autó atletikus karakteréhez illő légkört teremt. Ugyanakkor a legújabb technológiai jellemzők alkalmazásával egyszerűvé és ösztönössé tették a kezelőszervek működtetését. Különös figyelmet szenteltek a felhasznált anyagok minőségének és kidolgozásának. A perforált bőrrel kárpitozott, ergonómikus ülések egyszerre kényelmesek és sportosak. A műszerfalat teljes szélességében juharfa panel borítja, míg a klímaberendezés, valamint az audio és a navigációs rendszerek kezelőszerveit csoportosító középkonzol a műszaki hangulatot fokozó, fényes fémhatású felületet kapott. A fő műszerek könnyen leolvashatók, csakúgy mint a méretes, nagy fényerejű navigációs képernyő.
A középkonzolon található klíma- és audiovezérlők alatt elhelyezett interfész tárcsa szintén gyors és ösztönös szabályozást tesz lehetővé. Ez a joystick módjára forgatható és billenthető kezelőszerv a navigációs képernyőn megjeleníthető funkciómenük közötti navigációra szolgál. A kiemelt elemek a tárcsa megnyomásával választhatók ki. Az interfész tárcsával többek között az audiorendszerhez, a műholdas navigációhoz, a légkondicionálóhoz, a naptárhoz, a számológéphez, valamint a fogyasztás és a fedélzeti számítógép képernyőihez férhetünk hozzá.
A Legendben szériafelszerelés a Bluetooth kihangosító, valamint a 10 hangszórós, surround térhangzású Bose audiorendszer beépített hatlemezes CD-váltóval, amely DVD audio, CD és MP3 lemezek lejátszására is alkalmas. Egyes funkciók hangvezérléssel is szabályozhatók, így például szóbeli paranccsal ugorhatunk át egy számot vagy válthatunk lemezt. Mindamellett a Legendben tolatókamera is van, melynek képe a navigációs rendszer képernyőjén jelenik meg. A csomagtartó 452 literes, zárható síalagút is van benne.
Motor/váltómű
Az új Legendhez mindösszesen egy erőforrás rendelhető, a 3,5 literes SOHC VTEC V6 motor. A modern, alumíniumból készült, hengerenként négyszelepes motort elektronikusan szabályozott szelepvezérléssel és -emeléssel (VTEC), kétfázisú szívócsővel, valamint a könnyűfém hengerfejjel egybeöntött kipufogó leömlőkkel szerelték fel; legnagyobb teljesítménye 295 LE percenkénti 6200-as fordulatszámon. A motor legnagyobb forgatónyomatéka 351 Nm 5000/perc fordulatszámon. A Legend 7,3 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára, végsebessége pedig 250 km/óra. Mindamellett vegyes üzemű fogyasztása mindössze 11,9 l/100km (város 17 l, országút 8,9 l).
A motorhoz csatlakozó ötfokozatú automatikus sebességváltó fokozatai manuálisan is kiválaszthatók - akár a középkonzolon elhelyezett váltókarral, akár a kormánykerékre szerelt váltófülekkel. Az erőátvitel, valamint az intelligens Grade Logic Control (emelkedő felismerő rendszer) váltórendszer kifejezetten hegymenetre optimalizált, folyamatos hajtóerőt biztosít. A Shift Hold Control (fokozattartás szabályozás) rendszer az elektronikus gázpedállal együttműködve kanyargós úton kifejezetten sportos vezetési stílust tesz lehetővé. A két rendszer összjátékának köszönhetően a berendezés automatikus üzemmódban kevesebbszer vált feleslegesen emelkedőn, illetve kanyarban.
Szuper vezethetőségű összkerékhajtás
A Honda Legend alapkivitelben kínált összkerékhajtási rendszere a kanyarvételi képességet hivatott fokozni. Az SH-AWD (Super Handling All-Wheel Drive, szuper vezethetőségű összkerékhajtás) rendszer dinamikus vezetés során a hátsó külső kerék forgási sebességét fokozva segíti elő a könnyed kanyarodást. Az ily módon előidézett, kiegyensúlyozott túlkormányzottság éles kanyarban drámai mértékben fokozza az irányíthatóságot.
Miközben a rendszer egyenes vonalú, egyenletes sebességű haladás, illetve mérsékelt ívű kanyarodás során a hajtóerő akár 70 százalékát az első kerekekre juttatja, teljes gázos gyorsítás vagy dinamikus vezetés esetén akár 70 százaléknyi forgatónyomatékot juttat a hátsó kerekekre. Az eredmény: kifinomult kanyarvételi jellemzők és garantáltan maximális vezetési élmény. Az SH-AWD rendszer a kanyarodási biztonságot is fokozza. Azonnal aktívvá válik, amint a vezető kanyarodás közben túlságosan erősen fékez, és úgy osztja meg az erőt az egyes kerekek között, hogy a fizikai korlátokon belül állandó menetstabilitást tartson fenn.
Az SH-AWD rendszerrel szoros összeköttetésben áll a VSA menetstabilizáló elektronika is. Feladata, hogy hirtelen manőverek során segítsen a vezetőnek megőrizni uralmát a jármű felett. A rendszer mikroprocesszora kiszámítja a jármű reakciónak várható tartományát, és ennek megfelelően határozza meg és osztja el kerekenként az optimális fékerőt, aktiválja a pillangószelep rendszert, és vezérli a gyújtást. A szabályozott gyorsítás, a fékezésbe való részleges közbeavatkozás, valamint az egyes kerekek interaktív gyorsítása révén a VSA segít a tervezett íven tartani az autót.
Balesetmegelőzés
|
Galéria | |
A Legend még ennél is többet tud, felszerelésének része ugyanis az adaptív sebességtartó automatika (ACC) és az ütközésmérséklő fékrendszer (Collision Mitigation Brake System, CMBS). Ez a biztonsági berendezés - például autópályán - állandó távolságot tart az elöl haladó jármű mögött, így a hosszú utakat pihentetőbbé és kényelmesebbé teszi.
Amennyiben az autó kockázatos mértékben túllépi a meghatározott minimális követési távolságot, a rendszer hang- és fényjelzések sorozatával, illetve a biztonsági öv rövid megrántásával figyelmezteti erre a vezetőt. Ha ezt követően is elkerülhetetlen az ütközés, a berendezés a becsapódás hatásának mérséklése érdekében még a vezető által végrehajtott fékezés előtt aktiválja a fékeket (pl. blokkolófékezéssel).
Ezen túlmenően a rendszer elektronikus úton megfeszíti az elöl utazók biztonsági övét. Amennyiben a CMBS úgy érzékeli, hogy a vezető ezt követően sem reagált, az ütközést elkerülhetetlennek ítéli meg, és automatikusan még tovább növeli a féknyomást.
Az új Honda Legend alapfelszerelése hiánytalan, a légzsákrendszer, a riasztó, az összes biztonsági elektronika, a Bose hifi, az elektromos bőrülések, a napfénytető, a kanyarba bevilágító Xenon-fényszórók, a hangvezérelhető navigációs rendszer és a 17 colos felnik mind alapárért járnak. Ára ezért 15 499 000 forint.
|